Flere rejsetips om British Columbia

Solrød Str
25. okt. 2011

Familie tur til Canada BC i mobilhome

Vi er en familie på 13 pers, 7 voksne og 6 børn. Bedsteforældre arrangere og invitere børn og børnebørn på 3 ugers ferie i Canada og USA.
Vi starter i sommerferie uge 27 fly til Seattel hvor vi har lejet 2 mobilhome C 30. Efter en overnatning i Seattel bliver vi afhentet af 3 taxaer og kørt til Everet hvor vi skal have vores mobilhome, udleveringen går let og i løbet af ca 2 timer er vi klar til atkøre ud i det blå, første stop er efter ca 10 km hvor vi proviantere i en stor worllmart her kan man købe alt som er nødvendigt til nogle dage, USA er billiger end Canada, især med drikkevare, vand, cola, øl og rødvin, derefter fortsætter vi til Canada

ca 2 timers kørsel, og efter ca 2 timers ekstra kørsel finder vi en ledig campingplads hvor vi overnatter,
3 dag køre vi mod Jasper (Ca 800 km) vi når ca 500 km og finder en ledig KOA plads hvor vi overnatter.

dag 4 køre vi til Jasper finder en campingplads og går derefter på bytur
Dag 5 går turen af Isfieldroad efter signe en af de smukkeste bjergveje der findes, vi er helt enige.

efter mange stop når vi Lake Louise med den smukke glechersø.
Dag 6 køre vi til Bamff og tilbage mod Rewelkstoke hvor vi finder en camping plads Noars Ark.

Dag 7 fortsætter vi mod kysten forbi Whistler og overnatter i Scroumich.
Dag 8 videre til Vancouver til en campingplads i Rickmond.
Dag 10 tilbage til Seattle og aflevere mobilhome
da vi har bestilt erly bird bliver vi kørt til lufthavnen hvorefter vi flyver til Orlando i Florida hvor vi også skal være i 10 dage. mere om den tur en anden gang.

Turen rundt i Canada med mobilhome er efter vores mening den ultimative måde at opleve naturen og familien på, vi har naturligvis haft mange skønne oplevelser i mellem køreturene af både dyr og mennesker så turen kunne sagtens have varet 1 uge mere, vi har ikke oplevet problemer med plads indendøre eller med at køre en bil på 10 m længde, alle steder er afpasset efter de store køretøjer.
Husk at have ekstra kort med til fotoapperat.

Regn med at mobilhome kun køre 5-7 km l men det er alle pengene værd.
På 10 dage kørte vi ca 2400 km.

Fly til Seattle er ca 500-1000 kr billiger pr pers og momilhome leje er 2000,-kr billiger pr enhed end ved start fra Vandcouver.

Hvis nogle skulle være interesseret giver vi gerne gode råd ifm ture til Canada da vi har været der mange gange både sommer og vinter.