Flere rejsetips om Calgary

Nordfyn
6. jan. 2012

Rundrejse i Cananda

I juni / juli 2008 var vi i Canada, og vi havde en rigtig god ferie. Vi startede og sluttede i Calgary. Efter et par dage i Calgary hvor vi var bl.a.ude og se et Dinausore museum, kørte vi fra Calcary mod Vancouver, og havde flere skønne stop undervejs, bl.a.
var vi Ainsworth Hotsprings, dette kan varmt anbefales at prøve, forestil dig at sidde inde i en grotte hvor vandet er helt oppe på 41 - 42 grader og kommer løbende ned af grottens vægge. de udvendige basiner ligger typisk på omkring 37 grader, det er også skønt tænk sig at ligge i det dejlige varme vand og kigge på de sneklædte bjergtoppe.
Når man tager på sådan en tur, er det vigtigt at planlægge ruten inden afrejsen, husk at få tjek på hvad du/I gerne vil se og hvor lang tid du/I skal være afsted. Tjek leje af motorhomes og reserver i god tid, det bliver kun dyrere at vente med reservationen.
Den Lille Havfrue i Vancouver.

Vacouver

Vel ankommet til Vancouver, fik vi fundet et andet hotel end det vi havde regnet med at bo på, da det lå lige op og ned af gaden med prostitution og narkomaner. I Vancouver var vi selvfølgelig i Stanley Park, en flot park at gå i og vi så også deres bud på den lille havfrue.
Om aftenen gik vi en skøn tur gennem byen helt ned til Downtown, hvor der står et gasur, som er et af de ældste eksisterende gasurer i verden. Vi oplevede en by som var fyldt med mennesker og masser af liv og lys.
Wine routen

Canadas ørken

Ja det er sørme rigtigt vi kom også igennem et ørkenområde på turen til Vancouver, ørken på den ene side og et flot område med frugt og vindyrkning på den anden side, det var meget specielt at opleve. Vi nåede også lige at runde Edmonton, her findes et kæmpe indkøbscenter med både vandland, galaxypark og mange butikker i flere etager.

Ny tur til Canada i 2012

Nu skriver vi 2012 og til sommer drafer vi til Canada igen, denne gang skal vi bl.a. besøge Vancouver Island og på en sejltur for at se hvaler, derudeover skal vi igen i et eller flere Hot Springs, og rundt på en ny tur og se en masse spændende ting, men det må I vente med at høre mere om til sensommeren 2012.

Rundrejser

Kommentarer til rejsetippet om Calgary

L.A, byen som er forbundet med sol.

18/01 2012 Rikke
Korte, men gode facks, efter at have være i L.A i 2 måneder!
Da amerikanerne er kendte for at gøre noget ud af højtider, er det bedst at gøre det der.
Jeg besøgte universel studios, den uge hvor der var haloween, havde de lavet en gyser parker til kun den uge, tåge og skøre professor skøjtede rundt mellem dine ben, spokie klovne på stylter og grise med motersav, og de rendte bare rundt i parken, derefter var der selv forlystelserne, hvor de havde taget de klassiske gyser film og skabt dem til en forlystelse, noget du ikke ville gå glib af hvis du er til gyser. Er du mere til sol, så er der stranden!, rundt på strandene er der volyball baner, som er til fri benyttelse, og så render der folk rundt og sælger frisk frugt og små mave surfer bræt, når du ikke har prøvet at surfe før og måske ikke ville betale prisen er det der et godt alternativ, det er en mega oplevelse, alså når det lykkes.
Derefter er der drive-in som calafornien er kendt på, det er en slags take away spisested, da der er få siddepladser. Men det er hjemmelavet burger og pomfrit der er lavet meget specielt og ikke bare er ligesom mac d. På alle cafeerne er der limonade, og den kan ikke samlignes med andre limonader hjemme i danmark, den findes i alle mulige slags, min yndlings er melon lemonade, som kun findes et specielt sted.
til sidst er der tøjkæderne som ude på ligner grimme genbrugs forretninger i forhold til de andre shopping steder, men det er faktisk der, hvor der er modetøj og normal tøj til meget billige penge, det er kun de lokale der er der, for alle turisterne går bare forbi, så man må spørge nogen af de steder man handler, de er altid hjælpsomme i butikkerne:) hvis du ikke ville have junk food og det har de en del af så skal du på hard rock cafe, der er altid gang i den og mange fest glade unge som tager vider i byen derfra. men ellers så husk at på nogle af fortovene er der stjerner, hvor den kendtes navne står på!
Håber at du får en god tur, hvis du vælger det solrige L.a, som foresten på en måned cirka har en regn dag på tjah 5 min, og det er det!

Canada en naturperle

16/01 2012 Jens Peter Skov
Hej alle.

Jeg kan kun holde med min svigerindes betagelse for dette smukke land, vi havde selv fornøjelsen at være der i 5 uger i 2010, og har planer om at gøre det igen i 2013
sammen med vores børn. Det kan stærkt anbefales hvis man vil oplever den rene natur som findes Rocky Mountains. kig på vores tur, www.chjpsskov.dk

Vancouver er bare vidunderlig

14/01 2012 mia
Jeg er vild med Canada og Vancouver er absolut verdens smukkeste by! Ja jeg har rejst rigtig meget og derfor denne udtalelse Verdens smukkeste by, der er havet og der er bjergene og hele seneriet er faktisk lige så smukt om vinteren. Jeg ville ønske jeg kunne bo der så viduunderlig er byen. Afgjort en by der er et længere besøg værd, dets folk er venlige og hjælpsomme og så får man verdens bedste løgringe i denne skønne by.