Flere rejsetips om Dubai

Læs mere om rejser til Dubai

• 1001 Nats eventyr

Dubai er virkelig kontrasternes mekka, her er alt,
    simpelthen alt, Dubai er en kæmpe oplevelse. Når jeg siger alt så har de ALT, lige fra ørken, bjerge, marina, højhuse et mekka hvad angår HØJHUSE, i
    selve Dubai er der højhuse alle vegne, det er ubeskriveligt flotte bygningsværker, indkøbscentre et med godt 700 butuikker og indendørs skihopbakke, et andet med 1200 butikker og indendørs akvarie med 60.000 fisk, jeg har ikke skrevet forkert :0) Burdj Kalifa den højeste bygning i verden 824 meter.
  • Atmosfære i Berlin

Mit rejsetip handler om atmosfære, oplevelser, hygge, samvær og god mad!
1001 Nats eventyr i Dubai
Skive
29. nov. 2012

1001 Nats eventyr i Dubai

Vi ankom den 24-03-2011 til Dubais lufthavn, og blev derefter transporteret nord på til Fujairah, ca. 2 timers kørsel. Disse to timer gik utroligt hurtigt, da der var meget at se på undervejs, ørken og vild luxus i en skøn forening, 5 kæmpestore rundkørsler som i udsmykning kunne overgå de 10 flotte rundkørsler vi har i Skive.
Da vi ankom til vort hotel Miramar Al Aqah Beach Resort var klokken blevet henved midnat, og i Dubai er det mørkt når klokken er 19 om aftenen, så vi ankom til noget der mindede om 1001 nats eventyr, aldrig har vi set så megen luxus på et sted, alt var perfekt, kan varmt anbefales :0)
Vi tilmeldte os en tur til Dubai, så hvis man vil se luxus og højhuse i et utal af variationer så er det en oplevelse for sig selv. Der findes to kæmpestore varehuse i Dubai, Varehuset Mall of The Emirates med mere end 520 butikker, biografer indendørs Ski Dubai mm., det andet varehus Dubai Mall er verdens største shoppingcenter med 1000 butikker, spisesteder, verdens største akvarie med 33000 indbyggere fordelt på 85 arter, og 10 millioner liter vand, samt indendørs skøjtebane mm.
Den største oplevelse vi havde var at besøge verdens højeste bygning Burj Khalifa klokken 19.00 om aftenen, bygningen er 828 meter højt. Vi fik lov til at komme op i 440 meters højde det er på 124 etage, hvilket tog under 1 minut i en luxus elevator med musik og blåt lacer show, vildt vildt....
Hvilken flot udsigt, som at sidde i en flyver og kigge ned på en oplyst by, betagende smukt!
Ved 19.30 tiden var vi så heldige at overvære en halv times fyrværkeri set fra oven, meget underligt at stå i 440 meters højde og kigge NED på fyrværkeri, normalt er det den anden vej man kigger, en oplevelse for livet.
Dubai er et spændende land at besøge, gæstfrit, altid varmt og solrigt vejr, et land der varmt kan anbefales at besøge, og det er sikkert vi vender tilbage, vi er ikke færdige med at udforske Dubai.