Flere rejsetips om Dubai

Læs mere om rejser til Dubai

• Hyggetur til Barcelona

06.01.14: Kaj Steen Larsen
    Barcelona er ideel som en kortere men hyggelig rejse...

Der er mange hyggelige hoteller enten med værelser eller små lejligheder, som på hver sin måde giver frihed & muligheder.
Rejse til Dubai...
Kaj Steen Larsen
Nivå
5. aug. 2012

Rejse til Dubai...

Vi havde valgt en sommerferietur til Dubai, sådan lidt spontant da vi så det var rimeligt billigt..., og turen var da som sådan også god og oplevelsesrig, men bød også på en række overraskelser.
Vi startede fra Kastrup og skulle skifte til andet fly i Wienna i Østrig, men opdagede lidt sent at vi skulle overnatte, men nåede da at bestille hotel så det problem blev løst.
Da vi chekkede ind i Kastrup nåede vi kun lige at gøre opmærksom på at vi ville have vores bage udleveret i Wienna ellers var det fortsat til Dubai og så kunne vi ikke få de indkøbte flasker med videre på turen; da vi i Wienna jo skulle igennem sikkerheds kontrol næste dag.
Flyveturen gik fint, der var jo ikke så langt til Østrig og det var et rimeligt godt hotel vi havde fundet ikke så langt fra lufthavnen, men vi ærgrede os lidt over at vi ikke havde valgt et hotel inde i Wien, så vi kunne have nydt aften og lidt af nattelivet der, men sådan bliver man tit klogere ;-)
Flyveturen videre gik også godt med en rimelig stor airbus, hvor betjeningen var urolig god..., vi fik rigeligt at spise og drikke, både rødvin, whisky og cognac; så de godt 6 timer flyvningen tog fløj afsted også takket været lidt film i de små skærme der var ved hvert sæde.
Stort akvarie...

Dubai fortsat

Vi landede i Dubai om aftenen og blev mødt at en kaskade af lys fra de mange store/høje bygninger og turen fra lufthavnen til vores hotel foregik hurtig i Taxa til en meget billig penge ca. 70 D.kr. for en rimelig pæn køretur. Vores hotel var ikke lige det firstjernede hotel vi have haft i udsigt (tekst & billeder er taknemmelige), men værelse og pladsering var OK, også set i forhold til det turen havde kostet - een uge med fly og hotel m/ morgenmad 2 pers. knap 9.000,-.
Men der var to ting vi ikke lige havde tænkt så meget på; det ene var varmen godt 40 - 45 grader og det er godt lunt (hotel & værelset var med aircondition), men når man skulle bevæge sig rundt på gåben var det jo i fuld varme, både dag og aften.
Vi lærte dog hurtigt at benytte taxa som jo ikke kostede ret meget og så tog vi til de forskellige store centre, som der er en del af i Dubai. Det første vi besøgte havde bl.a. et mega akvarium og så ellers en masse mode butikker OG jows man kan godt se de tjener gode penge på olien...
Springvand med lys, farver & musik

Mere Dubai

Den anden ting der kom bag på os var at det var Ramadan, så der måtte ikke spises, drikkes eller ryges på offentlige steder og det eneste ikke offentlige "vi" havde var vores hotel & balkon, så vi blev sat på lidt afvænning; vi plejede jo ellers at nyde både diverse kaffe og en smøg i ny og løbet af dagen, men det blev omkonteret til en masse gåture og se på butikker i centrene, men der var nu også en masse at se på. Et af centrene Dubai Mail, hvor verdens højeste hus ligger på over 800 meter, var der også et rigtig flot springvand om aftenen, med både lys og musik ledsagelse.
Zoo.........

...endnu mere Dubai

Dubai består af mange forskellige bydele, den gamle bydel, den nyere og den helt nye..., og det bærer prisniveauet også præg af. Vi spiste ude hver aften og deres mad er rigtig god og rimelig i pris og der er noget for enhver smag og nationalitet; vi prøvede nu mest det lokale mad og det var godt. Der tilbydes en masse ture i Dubail, bl.a. busture rundt i byen, bilture ud i ørkenen, ture i luftballon eller hellikopeter til meget varierende priser; men vi nøjes med taxa ture, lokale busser & metro og det var både nemt, hurtigt og billigt. Vi besøgte også deres zoologiske have men det stod nærmest i en skærende kontrast til alt andet, var bestemt ikke noget særligt og heller ikke ret stor..., alle dyrerne lå sløve hen i ikke ret sore bure - et besøg her er mest en skuffelse.
Emiraternes Mail

...Dubai oplevelser

En af de sidste dage var vi henne i den nye by og det var ganske overdådigt, ikke mindst det store center der ligger i nærheden og hedder Emiraternes Mail; flot interiør, store meget fine, dyre modebutikker, men også et stort legeområde til børn (næsten et tivoli) og et stort område til skiløb og leg i sneen; her nøjes vi med at kikke ind igennem de store ruder, for vi har jo tit nok sne og kulde i Danmark. Vi så også lidt på nogle af deres fine dyre biler bl.a.Ferrarier & Porcher..... men noget skal de vel bruge deres mange oliepenge på ;-))
Sejl tur i Nye Dubai

"husk"... hvis du skal til Dubai...

Og så var vi henne midt i den nye by og tog en sejltur inde fra byen og ud rundt om en af de store palmeøer de har lavet langt ud i vandet..., utroligt flot men det ser også dyrt ud...
Vores råd er at skal man til Dubai skal man lige finde ud af hvad man vil og der er masser af gode informationer bl.a. her http://www.dubai-info.org/Forside.html' OG det er ikke det klogeste at tage til Dubai under Ramadanen
God tur
PS... hvis man mellemlande/skifte fly på hjemrejsen kan flasker mv. måske ikke medtages helt til Danmark - spørg i Dubai lufthavn... de var søde at vejlede os; så 1 liter cognac blev IKKE købt :-(