Flere rejsetips om Dubai

Læs mere om rejser til Dubai

Vinterferie til Dubai med fam. Pedersen
Tina Pedersen
Svendborg
30. juni 2011

Vinterferie til Dubai med fam. Pedersen

Hvor går ferien hen når man er en familen på fem, 2 voksne og 3 unge mennesker på 12,12 og 14 år? Vi ville gerne sole, bade, opleve, shoppe mm.
Så der skulle være lidt for os alle.

Vores valg blev Dubai og sikke en fantastisk ferie det blev for os alle. Det var et helt fantastisk land at holde ferie i, både som barn og som voksen. Her er rigtige mange muligehed for at opleve og bare slappe af, hvis det er det man har lyst til. Man kan bo billigt og man kan bo dyrt. Man kan spise dyrt man kan spise billigt. Ex Mc Donalds mad til os fem er ca. 325.- kr i Danmark i Dubai er prisen ca 125 - kr.

Vi boede på et dejligt hotel ved Dubai Marina med udsigt til verdens største meneskeskabte marina (se Billede). Det er nemt at komme frem i Dubai. Vi brugte mest taxi til at komme frem og tilbage, da det var det billigste når vi var fem. Metroen brugte vi også. Men det billigste var taxi.

Her er nogle af de skønne steder som vi var og som vi kun kan anbefale til andre:

WILD WADI WATERPARK som ligger ved JUMERAH BEACH. Vandparken har solterassse med udsigt til det store flotte luxsus hotel med 60 etager BURJ AL ARAB (sejlet). Vi var i den kæmpe store vandpark hele dagen, ungerne og farmand hyggede med alle de sjove vandrutchebaner og vandaktiviteter. Imens nød moderen den fantastiske udsigt fra solvognen på terassen, i skyggen. Kan bestemt anbefales. Når indgangen er betalt er alle aktiviteter gratis. Vi gav ca 900.- kr for os fem 2 voksne 3 børn 12,12 og 14 år.

I Dubai er der fantastiske strande, den ene hvide strand afløser den anden. Vi besøgte JUMERIRAH BEACH sikke en strand. Her var så fint, altid pænt og rent som i resten af landet. Her er aldrig noget der lígger og roder, her finder man ikke grafitti eller affald, på veje og strande.
På vores strandtæppe nød vi den flotte udsigt til det blå, blå vand og det store flotte luksushotel BURJ AL ARAB (sejlet).

Ørkensafari er vildt og sjovt at opleve. Vi blev hentet og bragt tilbage på hotellet kl ca 15.30-21.30. Vi kørte ud til ørknen sammen med et hold andre biler. Her kørte vi rundt op og ned... vi spiste aftensmad i en hyggelig lille lejre. Her var dejlig mad, kamelridning, mavedans og meget mere.

Shopping ved DUBAI MALL med 1200 butikker. Fantastisk sted og sikke en masse fede butikker. Her er en dag ikke nok. Der er andre MALLs i Dubai som også er et besøg hver.

Vi var også ude at sejle i en ribbåd. Vi sejlede rundt om THE PALM. Ud forbi det store flotte hotel og vandland ATLANTIS hen til SEJLET og tilbage igen. Kan varmt anbefales og der er fotostop undervejs.

Vi besøgte også BURI KHALIFA, som er en skyskraber i byen Dubai. Den er med sine 828 meter verdens højeste menneskeskabte bygning.
Tårnet bruges til hoteller og lejligheder. Vi købte billetter til BURI KHALIFA i DUBAI MALL som ligger lige ved siden af. Men køb billetterne i god tid, da det er godt besøgt. Tjek vejrudsigten da udsigten fra bygningen er bedst i klart vejr. Når først du er oppe kan du selv bestemme hvornår turen går ned igen (med verdens hurtigste elevator, selvfølgelig ;0) Det er også muligt at købe en lille guldbar i en guldautomat når du er oppe i BURI KHALIFA. Ved siden af tårnet ligger der en stor parkanlæg og en sø. Her er der flotte show´s om aftenen med musik og det flotteste springvand.

Ja men vi kunne blive ved med at berette...

Vi kan kun ønske en rigtig go´ferie til DUBAI