Flere rejsetips om England

Læs mere om rejser til England

Museum på Old Trafford
Niels Gundersen
Auning
26. dec. 2008

Fodboldtur som konfirmationsgave

Mit rejsetips handler om muligheden for at gøre en rejse til en fodboldkamp i England til alletiders konfirmationsgave.
Speciel bro på vej til Old Trafford

Fly, bus, sporvogn selve rejsen

Med fly fra Billund møg tidligt om morgenen over Amsterdam og til Manchester. Vel fremme i Manchester fandt vi ud af at det var nemt/smart at benytte busserne, det var billigt med "dayrider ticket" (1 voksen + 1<17år = 4,80£) som gav os kørelejlighed i ca. 80% af alle busser og sporvogne(Stagecoach og Blue Magic Buss) Samtidig gik busrute 43 direkte fra lufthavn til Picadilly Gardens (centrum med mange hoteller) og rute 250 fra Picadilly og til Old Trafford, afgange hvert 10 min.
Fin service på stadion

Hovedmenuen Fodbold

Om formiddagen onsdag var vi på stadion for at snuse, her valgte vi at besøge museet, til denne oplevelse er knyttet rundvisning på stadion men det er desværre ikke tilfældet på kampdage. Men da de erfarede at der var mange AaB-fans derude gjorde de en lille tur ind på vip-afsnittet og en kort gennemgang af stadion faciliteterne, det var sgu! super service. For helt at forstå hvor stor oplevelsen af selve kampen var skal man nok være rød-hvid stribet i hjertet! men alt gik op i en højere enhed.
På vej hjem til hotellet benyttede vi igen offentlig transport det var en oplevelse i sig selv, alle de mange der skulle fra stadion og ind til byen fyldte godt.
Fed stemning

Efter kampen

Dagen efter var vi igen på Old Trafford for at snuse stemningen endnu engang, om eftermiddagen gik vi rundt i Manchester bymidte og det kæmpe indkøbscenter Arndale, vi dragede fordel af den lave kurs på pundet men generelt var priserne lave. Konklusionen er at vi opnåede at give sønnen en unik konfirmationsgave, som resulterede i at han nu snakker om når (ikke hvis) ham og kammeraterne skal derover igen!