Flere rejsetips om London

Slagelse
18. feb. 2009

5 dage i london

Oprindeligt skulle vi kun have været på en forlænget weekend i London fra fredag til søndag, men ændrede dette til 5 dage.
Vi kørte hjemmefra kl. 3 torsdag morgen!

Vi skulle flyve fra Kastrup kl 6.30 og ankom til Gatwick lufthavn ca. kl. 7.30 lokal tid.

Det var vores første tur til London, så vi var lidt spændt på, om det ville tage lang tid at komme ind til London. Det gik utroligt nemt og hurtigt så det kan vi kun anbefale. Med et travelkort til undergrunden kommer man nemt og hurtigt omkring og vi var på vores destination Ambassador Hotel - nær Earls Court som ligge centralt - ca. kl. 10.

Hotellet er ikke noget at skrive om. Vi vil nok bruge lidt flere penge næste gang og så få en lidt bedre standard.

Vi havde hjemmefra planlagt at skulle se "We will rock you" og "Stomp". Hvis man vælger musical/koncerter på hverdage kan disse ofte erhverves til ca. halv pris, hvilket gjorde, at vi kunne tage to ekstra overnatninger og så til samme samlet pris.

Man bør opleve en af de utallige forestilling i div. teatre, hvis man tager til London. Det er en oplevelse man kan "leve på længe". Da vi ikke havde været i London før, tog vi en turist-tur i en London-bus (to dage for en dags pris incl. tur på Themsen).

Vi fik mange oplevelser, bl.a. marked på Portobello Road nær Notting Hill m.m. Vi har set mange seværdigheder "udefra" og ved nu hvad vi skal se næste gang vi skal til London.

Vi ser frem til et gensyn med London, som har meget at byde på - vi har formentligt kun set en brøkdel.