Flere rejsetips om London

Juelsminde
15. april 2011

Gordon Ramsay's Restaurant

Min kone og jeg var en tur i London i påsken 2010 og det var en skøn oplevelse.
Vi tog med båden fra Esbjerg til Harwich ( konen er ikke så meget for fly ) og det var en dejlig afslappet tur med venligt personale der tog sig af alle ombord.
Det var lidt noget andet da vi stiftede bekendtskab med British Railway, det var vist bumletoget vi var kommet med for vi skulle skifte flere gange undervejs og det endte med vi opgav den sidste del for der var skinnearbejde så vi skulle med bus til banegården, så tog vi en taxa.

Vel ankommet på vores udemærkede hotel fik vi frisket os op og så tog vi en ny taxa ind til restaurent Murano på 20 Queen Street, som var ejet af Gordon Ramsey. Det var virkeligt lækkert, alle står på spring for at betjene dig og det virker som er der 6 tjenere pr. person og så lyder det som om de alle kunne fortælle dig alt om maden, hvordan den var tilberedt og det samme med vinene.

Vi snakkede lidt med en af tjenerene han havde haft en dansk kæreste for nogle år siden og der var især en ting han savnede fra det danske køkken : rugbrød, det kunne man ikke rigtig få andre steder.

De næste dage tog vi på sightseeing med dobbeltdækker busserne, der kan man købe et "10 turs kort" så man kan hoppe af og på lige som man vil, så vi fik set både : Madame Tussauds, London Eye, ripleys believe it or not og meget meget mere.

Vi var osse på Planet Hollywood og spise, overraskende godt, og sjovt samtidig for man kunne se alle de effekter fra film der var udstillet.

Så skulle vi hjem igen så vi fik hotellet til at ringe og spørge om de havde fået lavet sporene eller hvad man så kunne gøre for at komme til Harwich, men vi skulle tage til Liverpoolstreet station og der kunne de fortælle os hvad vi skulle gøre.

Så det gør vi og de var så venlige at udstyre os med en seddel så lang som konens bon fra supermarkedet, vi skulle med undergrunds banen og så skulle vi skifte 2 gange og så med bus det sidste lille stykke....så vi fik fat i en taxa igen og det blev til noget af en oplevelse.

De holdt på rad og række lige uden for så vi snupper jo den der holder nærmest... uh ha da da, det gør man IKKE ! Der stod en og styrede det, og det gik efter tur her! Så vi måtte hen for enden og tage den vogn der holdt først, eller osse var det ham der var ældst...han lignede ham Onslow fra "Fint skal det værre" bare ældre, nå vi spørger hvad koster det at blive kørt til toget (har fortrængt bynavnet) ja det skulle han lige snakke med de andre om og de siger ca. 30 £, ok siger vi og stiger ind, det blev han noget rystet over men han får da startet og kører 3m. frem så ruller han vinduet ned og spørger en af de andre om vej...god lovende start. Nå vi begynder at køre der ud af og vi kan osse lugte han ikke er helt ny men han forklarer os at han har ikke været der ude i 30 år. Jeg begynder at tænke om vi skulle stige af og få fat på en anden men nu går det jo eller sådan da, for jeg kan høre han sidder og bander lige så stille og så siger han at hans tankmåler er gået i stykker så han er nødt til lige at få benzin på men han skal jo selvfølgelig nok trække det fra, vi siger ok igen og han holder ind på en tankstation hvor han fylder 8£ på (han havde jo nok ikke mere). Nå men vi kører videre men jeg sidder og opdager at vi kører langs en hovedvej men jeg tør jo ikke rigtig forstyrre ham. Det kunne jeg nu godt have risikeret for den vej vi kører på er den med alle kirkerne og det er jo palme søndag....nå men vi kommer da igennem til sidst men så havner vi i en rundkørsel og den var der åbenbart ikke for 30 år siden..... Efter 2 omgange får han øje på en herre der er ude at gå med hans hund (vores forsøg på at forklare ham at der stod noget på skiltene de trængte ikke ind) han ruller ned og han får foklaret at han skal videre til en rundkørsel mere og der skal han tage den 2. afkørsel så skulle vi være på rette vej igen, vi kører til næste rundkørsel hvor han tager den 1. afkørsel hvorefter vi er inde på en betalings p plads men efter lidt argumenteren med p vagten får vi lov at køre igen, men nu er det jo afkørsel nummer 1 vi skal ud af, den fangede han ikke, vi sidder og forsøger at forklare ham det imens han drøner rundt i rundkørslen og vi prøver på ikke at blive kvalt af grin og samtiddigt får vi vinket til manden med hunden som er kommet her til, han står helt stille og stirrer måbene på taxa'en der tager 3 omgange med 2 danskere skrigende af grin som vinker vildt til ham og peger for chaufføren....;D

Det lykkedes ham at komme ud det rigtige sted og han fandt osse (næsten) banegården så kom vi jo til betalingen, hvilket egentligt var 80£ men han havde jo lovet at trække fra ved takningen og han var jo osse kørt lidt forkert så hvad jeg sagde til 60£ ? Jeg sagde det var helt ok for den køretur tror jeg aldrig vi kommer til at glemme ;D

Så kom vi med toget til Harwich hvor vi gik om bord på båden og havde en dejlig afslappende tur med god mad og forplejning.
Så næste gang vi skal til London skal vi helt sikkert ud at køre med taxa igen ;D