Flere rejsetips om London

Læs mere om rejser til London

London - Find rundt i byen du aldrig vil hjem fra.
Sophie Christensen
Ringsted
20. sept. 2011

London - Find rundt i byen du aldrig vil hjem fra.

London er et fantastisk sted hvor man kan blive ved med at opleve nye ting selvom man har været der igen og igen. Jeg var blandt andet derovre med to veninder og det er perfekt hvis man blandt andet vil et fantastisk nyt sted hen og shoppe og ikke har råd til drømmerejsen til for eksempel New York.
London kan nemlig blive lige så fantastisk en drømmerejse.
Vi begyndte med hjemmefra at finde ud af hvordan man bedst kommer rundt i London når man er afsted i en uges tid, det viste sig at være ved hjælp af travelcard der dækker de to inderste zoner af London og er perfekt til en førstegangsbesøgende.
Derudover anskaffede vi os et kort over metroerne, det kan blandt andet findes i selve metroerne, som vi senere var rigtigt glade for.
Vores station

En god begyndelse

Allerede efter en times flyvetur var vi i lufthavnen og kunne allerede der mærke en forskel i hvordan folk opførte sig over for hinanden folk var rigtig høflige og hjælpsomme når man spurgte dem om hvordan man fandt toget osv.
Vi fandt hurtigt ud af at der var lufthavne der var lettere at flyve til end Gatwick hvis man skal til Paddington, men efter en halvlang togtur og en hurtig indlogering på hotel alexandra i Paddington, med en høflig receptionist opsøgte vi den nærmeste pub som vi fik vejledning til at finde af receptionisten.
På pubben var alle høflige og alle snakkede med alle, også os, og vi fandt ud af at det hyggeligste tidspunkt at være der var mellem 16 og 17.30 når folk havde fyraften.

Fantastisk by og billig shopping

De fleste der tager til London gør det for kulturen eller for shopping, og begge dele er så let tilgængelige at det er helt utroligt.
Man kan næsten tage til en hvilken som helst metro station og finde kultur lige ude foran og det samme gælder shopping.
Hvis man tager til London for shopping ender man utvivlsomt på Oxford Street, men mine veninder og jeg havde besluttet os for at vi ville se andre gader, og man kan finde de mest fantastiske tilbud på små og mellemstore gader. Blandt andet sko til 3£ i en butik på Trafalgar Square, hvis man i det hele taget starte på Trafalgar Square og bevæger sig udad finder man de allerbedste butikker.
Dominion theatre hvor vi så We Will Rock You

Mere end bare shopping

Efter at have shoppet om dagen besluttede vi os for at opleve noget kulturelt om aftenen hvilket endte med at blive en musical i et af Londons mange teatre. Det var fuldstændig fantastisk og en sådan succes at vi besluttede os for at gøre det igen i løbet af ugen. Vi fik set The Lion King og Queen- We Will Rock You som begge kan anbefales.
I løbet af de andre dage nåede vi blandt andet på natklub på Leicester Square, på pub igen og igen og ud og spise en masse spændende steder, derudover var vi ude og sejle på den Themsen og i Ripleys believe it or not. De to sidste ting er perfekte både til en tøsetur eller til en familietur med børn.
London Eye set udefra

Vi vender uden tvivl tilbage

Efter alt dette har vi stadig ikke set nok så vi skal snart tilbage igen for at prøve London Eye, ikke bare se det, for at tage på Madame Tussauds osv. desuden fik vi venner af at besøge en stampub mindst en gang om dagen og dem vil vi meget gerne over at se igen.

Så hvis i kan lide at møde nye mennesker, shoppe, opleve en masse kultur og få andre sjove oplevelser, men ikke sidder med alverdens penge, er London det perfekte sted at tage hen og jeg håber at dette rejse tip har inspireret jer.

Kommentarer til rejsetippet om London

Trafalgar Square

23/10 2011 Anne marie Thorulf
Jeg må simpelthen til London mindst 3 gange om året.Jeg så at sige drages af denne by,som har alt.Ved hvert besøg prøver jeg at finde nye oplevelser,men der er altid eet sted, jeg må vende tilbage til-nemlig Trafalgar Square.Der fornemmer man virkelig historiens vingesus og har et kig til flere sevædigheder.Der ligger også National Gallery,som har gratis adgang samt ganske praktisk nogle fine toiletter med fri adgang.Museets cafe er indrettet i gammel engesk stil og serverer de mest lækre scones med clotted cream.
Ved siden af National Gallery ligger kirken Saint Martin in the Fields,hvor der ofte holdes orkesterprøver. Under kirken ligger Cafe in the Crypt, som bl.a. serverer en billig aftenbuffet