Flere rejsetips om London

• App - til alle oplysninger om London

31.03.16: Charlotte Thrane
    Ønsker man at have alle oplysninger om London med sig, kan anbefales at hente Appén "London official Guide".
  • Battle of Britain

30.12.13: Erik Olsen
    Shoreham Aircraft Museum.
    The Battle of Britain fandt sted i sensommeren 1940 i luften over Kent i det sydlige England og nær den berømte Royal Air Force luftbase, Biggin Hill.
  • Harry Potter

28.11.13: Berit Johannsen
    Er du Harry Potter fan, så tag en tur i Harry Potter studiet. Det er en fantastisk oplevelse og man kan bruge mange timer der og får bare lyst til at se alle filmene igen.

Læs mere om rejser til London

Brabrand
2. dec. 2013

London - store oplevelser tæt på

I juli 2011 tog vi en tøsetur til London - 2 af mine døtre og undertegnede. Det var mit første besøg i London, så vi skulle se og opleve mest muligt, kombineret med hygge og shoppe.
Vi var flexible med afrejsedato og hjemrejse, søgte og fandt billige flybilletter, som betød at vi fik 6 dage i London. Vi ville gerne bo centralt og billigt - og gerne på et værelse til 3 personer, det blev alt sammen opfyldt på hotel Royal National - et OK hotel, meget stort og lidt slidt, men det opfyldte kriterierne. Vi fik et værelse på 6. sal med badekar!

Første eftermiddag blev brugt til en gåtur på Oxford Street og en tur i Primark - skønt for pigerne med mulighed for billige tøjkøb, for mig var det en kaotisk oplevels.
En af løverne på Trafalger Square

Turister i London

Dag 2. Vi tog en gåtur, fulgte et kort,som førte os forbi mange af ”turiststederne"
Vi startede vores tur på Trafalgar Square, der er en meget høj søjle (165 meter) med Lord Nelson på toppen, omkranset af 4 løver. Vi hørte senere, at han ikke kunne svømme og led af søsyge – alligevel blev han en kendt søhelt.
udsigt fra London Eye

London Eye

Vi var oppe i London Eye undervejs på gåturen, vi havde købt billetter hjemmefra og slap for kø til billetsalget. http://www.londontoolkit.com/mnu/london_tours.htm
Det kan anbefales, da man godt kan undvære at bruge for meget tid i en kø.
Vi stod i kø i en times tid, det kunne have været værre. Man kunne betale sig fra at komme hurtigere igennem, men det var ca. dobbelt billetpris, så vi valgte køen. Turen tager ca. ½ time, og man kommer 135 meter op. Der er en flot udsigt deroppe fra. Hjulet drejer ganske langsomt rundt.
Big Ben - og en rød London dobbeltdækker bus

Big Ben, Houses of Parliament, Buckingham Palace

Vi krydsede Themsen - gik over Westminster Bridge - og havde nu Big Ben lige foran os.

Vi fortsatte over mod Big Ben og Houses of Parliament.
Herfra videre til The Jewel Tower – det blev bygget i 1365, og blev brugt til opbevaring af kongens garderobe og juveler. I dag er der et museum i tårnet, der beskriver parlamentets historie.

Vi kom til Westminster Abbey, hvor de kongelige bliver gift og begravet, kirken var lukket for turister den dag vi var der.

Sidste stop på vores gåtur var Buckingham Palace - gennem parken, der var rigtig smuk med mange blomster, og en sø med fugle – og vi så også egern! Der er en del egern i Londons parker, det er hyggeligt. Slottet er stort og pompøst, og der stod vagter, der mindede lidt om de danske gardere.
Romersk bad i Bath

Stonehenge og Bath

Dag 3. Dagens udflugt var en tur booket hjemmefra med Premium Tours. Vi blev hentet på vores hotel, det kan ikke være meget nemmere.

Vi kørte nogle timer og nåede ud til Stone Henge, hvor vi desværre kun fik meget lidt tid (ca. 45 minutter)til en tur rundt om området, vi kunne godt have brugt mere tid her. Stonehenge er hegnet ind, så man kan ikke længere komme helt hen til stenene.

Herfra videre til Bath, en by der er kendt for sine gamle romerske bade og varme kilder. Der er også et Jane Austen museum.
Musical og sejltur på Themsen

Dag 4. Ingen tur til London uden at se en musical.

Efter morgenmad tog vi metroen ind til Leicester Square for at købe musicalbilletter - hvis man køber dem samme dag kan man ofte få dem til halv pris. Vi kunne få gode pladser til en musical, ”Blood Brothers” samme aften på Phoenix teater tæt på Leicester Square – for 18,50 pund stykket.

Vi tog metroen videre ned til Themsen, og tog en sejltur ud til Tower of London, gik videre over broen, langs Themsen og over en anden bro hvorfra vi gik ud til Sct. Pouls Catredral. I parken ved kirken så vi de sødeste egern.
Langs Regents Canal til Zoo

Camden marked og London Zoo

Dag 5. Vi spiste morgenmad kl. 9 og gik straks efter morgenmaden til Camden Town for at komme på Camden marked. Der var et stykke vej derud, men det var skønt vejr, og dejligt at gå.
Vi gik rundt på markedet til ved 14-tiden, og gik så videre ud til London Zoo, vi gik langs Regents Canal med husbåde og flodbåde, en vældig hyggelig tur. Der var lang kø ved zoo, men det gik rimelig hurtigt, og ved 15tiden var vi kommet ind.
Vi blev der næsten til lukketid, kl. 18, og nåede at se det meste af parken.
Portobello Road

Harry Potter - og Notting Hill

Dag 6.Det var vores sidste dag i London, og vi havde besluttet at tage til Kings Cross og se ”Perron 9 ¾”, kendt fra Harry Potter bøgerne, og bagefter tage metroen videre mod Notting Hill.
Vi gik lidt rundt, og troede vi fandt boghandlen fra filmen - var også på Portobello Road, hvor der er marked og mange antikvitetsforretninger mm.
Markedet bestod af boder på begge sider af vejen, og der var lidt af hvert. Sjove ting, en masse tøj, grøntsager og frugt. Små boder med mad. Vi var ved at være sultne, og købte nogle rigtig gode pandekager med friskstegte falafler og salat.
Hyde Park

Parker

Vi gik til Kensington park for at se Kensington Palace. Der var ombygning i gang, så udsigten var skæmmet af afskærmninger til byggeriet. Det så ikke specielt imponerende ud.

Kensington Park fører over i Hyde Park – vi fortsatte gennem begge parker til fods.

I morgen - meget tidligt - går turen til lufthavnen og tilbage til Århus.
"Mind the gab"

Rundt i London

Det er nemt at komme rundt i London. Man kan med fordel gå - det giver en god fornemmelse af byen og de kendte seværdigheder ligger tæt. Metroen er også nem at bruge - man kan købe et kort i lufthavnen, som man "tanker op" i en automat, så kan man køre uden at skulle købe billet hver gang, det er den billigste måde at gøre det på.
Tag en tur til London

Der er masser af muligheder for at tilkøbe arrangerede ture både ud af byen og i byen - i ro og mag hjemmefra. Vi kan bestemt anbefale en tur til London - selv om man blot har 3-4 dage til rådighed kan man nå at se og opleve en masse. Særlig hvis man hjemmefra bruger lidt tid på at planlægge turen.

Hvis man er fleksibel med afrejsedatoerne kan man ofte få billige flybilletter, og det behøver ikke blive en dyr tur.

Kommentarer til rejsetippet om London

God inspiration

13/12 2013 Birthe
Spændende tur, som jeg godt kunne tænke mig at gennemføre.

london

12/12 2013 annie larsen

det gjorde lysten til London endnu større.