Flere rejsetips om Færøerne

• Naturen på Færøerne

18.02.13: Brian Fagradal
    Når du er på Færøerne skal du opleve den smukke natur der er på Færøerne, der er gamle huse der er ca. 300 år gamle.
  • Lej en bil hjemmefra

02.08.12: Christina Aagesen
    Vi boede privat hos en gammel kollega. Men vi oplevede en meget stor gæstfri hed alle steder vi kom.
    Vi fat ud af at man kan lege en værelse i Thorshavn til billige penge, hvis vi skulle der op igen.
  • Færøerne og Island

07.01.12: Ingrid Jensen
    I sommeren 2011 sejlede vi fra Hirtshals til Fæøerne. Det var en skøn oplevelse, at se indsejlingen til Thorshavn. Fæøerne er meget grønt og består af klipper.

Læs mere om rejser til Færøerne

• Altes Land

12.02.09: Kirsten Degn
    Altes Land i Nordtyskland, med hovedbyen Stade, er et overset og overkommeligt rejsemål for danskere. Og det er helt vidunderligt!
    Læs hele rejsetippet
Klipper - hav og tåge
Kirsten Degn
Herlev
11. juni 2010

Færøerne - ved verdens ende

Færøerne er så anderledes, at man ikke rigtig kan forestille sig det før man er der!
En ønskerejse

Jeg havde i mange år ønsket at opleve Færøerne, og da jeg læste om en rejse på 5 dage, fly, 4 overnatninger og billeje alle dage, var det lige svaret på mit ønske. Jeg kunne udforske øerne i mit eget tempo, og fotografere alt det jeg ønskede. Det blev også en vellykket tur, jeg havde ikke meget solskin, men vådt vejr, men til gengæld fik jeg heller ikke meget blæst, så det var udmærket, og heldigvis havde jeg påklædningen i orden.
Naturhavnen i Gjogv

Ved verdens ende

Det første hotel jeg tjekkede ind på lå i Gjogv, og da jeg nåede det den første aften, følte jeg virkelig jeg var kommet til verdens ende - der var kun den samme vej tilbage over fjeldet ad bjergveje med hårnålesving, og der var kun det samme hotel og en kirke og 41 indbyggere. Den næste dag besøgte jeg et par andre små bygder, som lå på samme måde - hver gang en ny oplevelse af et fantastisk samfund.
Lunder

Mykines

Jeg havde sat en hel dag af til et besøg på Mykines, og det var også anstrengelserne værd - den store oplevelse er at gå ud over øen, forcere hængebroen og gå videre ud på den yderste ø, hvor fyret er. Det var en tåget og våd dag, så man kunne slet ikke se den storslåede udsigt, men fik så en anden oplevelse, og nogle andre billeder. Heldigvis så jeg også lunderne, og blev helt facineret af de små fugle, når de flyver lige hen over hovedet på een, og slår de små røde fødder ud inden de lander lige ved siden af. På Mykines er der kun 17 indbyggere, men de vil gerne snakke og fortælle om deres hverdag.

Terne på jagt

De sidste indtryk

De sidste timer inden jeg skulle aflevere bilen og med flyet til DK igen, brugte jeg på at besøge endnu en lille bygd for enden af en tunnel - der boede 22 mennesker - her følte man også virkelig storheden i naturen. Og så kørte jeg ned på havnen og fordøjede indtrykkene mens jeg sad og kigge ud på ternerne som fløj lavt over vandet og fangede insekter.

Det var en fantastisk tur - meget anderledes, meget smuk og stille - i perioder kun lyden af får, fugle og havets brusen i baggrunden

Kommentarer til rejsetips om Færøerne

Flotte billeder

11/06 2010 Marie
Hej Kirsten Hvor er det nogle fantastiske billeder du har taget af Færøerne. Jeg får selv utrolig meget lyst til at opleve den smukke natur, nu hvor jeg har set dine fine billeder. Jeg tror, det har været lidt af en oplevelse!