Lad os gøre din ferie bedre

FAQ - Oftest stillede spørgsmål

FAQ - Oftest stillede spørgsmål

Her finder du svarene på nogle af de oftest stillede spørgsmål, vi oplever hos FDM travel vedrørende rejser til udlandet.

Betaling med gavekort ved online booking:

Hvis du ønsker at benytte et FDM travel gavekort til betaling af din rejse på nettet, skal du i første omgang betale rejsen med dit kreditkort og derefter indsende gavekortet med post til:

FDM travel
Økonomiafdelingen
Firskovvej 32
2800 Kgs. Lyngby

sammen med angivelse af bookingnummer.

Gavekortet skal være os i hænde senest 14 dage efter fakturadato, hvorefter vi refunderer gavekortets værdi til samme betalingskort, som er benyttet ved købet af rejsen. Såfremt gavekortets værdi overstiger det fakturerede beløb, fremsendes nyt gavekort på restværdien.

1. Hvad er en elektronisk flybillet?
En elektronisk flybillet, også kaldet e-ticket, er en billettype, som kan printes ud på almindeligt  papir. Den elektroniske flybillet indeholder alle oplysninger vedr. flyrejsen så som ansvarligt flyselskab, check-in tider og flyreservationsnummer. Du viser den ved check-in sammen med  gyldigt pas eller øvrig legitimation.
OBS: Vær opmærksom på at store og små bogstaver i bekræftelses mail  har ingen betydning  i forbindelse med fly reservationen.

2. Hvornår er check-in?
• Vi anbefaler dig at møde i god tid i lufthavnen, da check-in skal være afsluttet 1 time før afgang ved rejser inden for Europa og 2 timer før afgang ved rejser til resten af verden. Læs mere om din flyrejse på www.checkmytrip.com

3. Hvor er check-in?
• Ved flyselskabets check-in skranke i lufthavnen.
• Ved check-in automater i lufthavnen. (Check-in automater tilbydes ikke af alle flyselskaber.)
• Flere flyselskaber tilbyder også check-in hjemmefra via internettet. Dette skal gøres på flyselskabets egen hjemmeside.

4. Hvad er www.checkmytrip.com?
Hjemmesiden indeholder en opdateret oversigt over dine rejseplaner/tider og andre relevante oplysninger. Du skal bruge dit flyreservationsnummer og efternavn ved login.

5. Hvor meget bagage må jeg medbringe?
Dette varierer fra flyselskab til flyselskab, destination og om det er inden- eller udenrigsflyvninger. Vi anbefaler derfor, at du tjekker den tilsendte rejseplan samt flyselskabets hjemmeside for opdaterede regler. Aktuelle regler om håndbagage finder du på www.cph.dk.
Bagage indgår normalt i prisen, men visse selskaber tager et gebyr pr. kuffert.

6. Er der bestilt sædeplads til min flyrejse?
Nej, der bliver ikke foretaget automatisk sædereservation.

Ved rejser uden for Europa er det oftest muligt at forhåndsreservere sæder. Benyt flyselskabets egen hjemmeside og reserverer de sæder, du ønsker. (Du skal bruge flyreservationsnummer og efternavn.)

Vi gør opmærksom på, at det altid er flyselskabet, der kontrollerer seating og der kan ske ændringer på allerede reserverede sæder helt op til afgangen.

7. Jeg er tilmeldt en bonusordning. Hvordan sætter jeg nummeret ind i reservationen?
Dette kan du nemt gøre via flyselskabets egen hjemmeside eller ved check-in.

8. Hvornår kan jeg checke ind på hotellet?
Hvis tidspunktet ikke er oplyst på medsendte hotelvoucher, kan du generelt checke ind efter kl. 15, og du skal sandsynligvis checke ud inden kl. 12 på afrejsedagen.

9. Har vi modtaget alle rejsedokumenter/papirer??
Efter online bestilling, fremsendes alle rejsedokumenter pr. e-mail i løbet af 3 arbejdsdage. Der bliver fremsendt 1 dokument pr. produkt/rejsedel. (Der er 3 typer produkter; elektroniske flybilletter, hotelvoucher og bilvoucher).
Disse dokumenter er meget vigtige for at undgå problemer på destinationen.

10. Skal jeg genbekræfte min hjemrejse ved en oversøisk rejse?
Det er ikke et krav, at du skal genbekræfte din hjemrejse i dag. Vi anbefaler dog altid, at du tjekker dine rejsetider på www.checkmytrip.com.

11. Er transport fra lufthavnen til hotellet inkluderet i prisen?
Nej, på destinationerne er der mulighed for offentlig transport med bus, tog eller taxi. Lejebil, som står klar i lufthavnen ved ankomst, kan bestilles hjemmefra på vores hjemmeside
www.fdm-travel.dk eller på tlf. 70 11 60 11.

12. Serveres der mad ombord på flyet?
Dette er oplyst i dine rejsedokumenter eller på www.checkmytrip.com.

13. Hvad gør jeg, hvis flyet er forsinket?
Henvend dig straks til flyselskabets skranke i lufthavnen.

14. Graviditet og flyvning
Gravide kan rejse med fly til og med svangerskabsuge 35. I uge 36 og 37 tillades kun flyrejser på indtil 4 timer uden mellemlanding. Fra og med uge 38 er det ikke tilladt at flyve. Disse forhold også gælder hjemtransporten.

Vær opmærksom på at visse flyselskaber har særregler, der afviger fra ovennævnte, så FDM travel anbefaler alle gravide at orientere sig om flyselskabets regler for graviditet og flyvning på flyselskabets hjemmeside. 

FDM travel anbefaler også alle gravide at medbringe en kopi af deres vandrejournal ved check-in.

15. FDM travels online rejsebetingelser finder du her
http://www.fdm-travel.dk/rejsebetingelser/

16. Dine rettigheder som flypassager?
Læs mere her

17. Visum til USA
http://www.fdm-travel.dk/usa/visum/

Sørg venligst for at have dit FDM travel bookingnummer klar, hvis du har yderligere spørgsmål eller ændringer til din rejse, når du henvender dig til FDM travel. Du kan kontakte FDM travel online support på tlf. 70 11 60 11 eller send en mail til: online@fdm-travel.dk
Find din rejse
Denne side er udskrevet d. 22. september 2014 fra
http://www.fdm-travel.dk/

Ring til en rejsekonsulent på 70 11 60 11 hvis du ønsker hjælp til bestillingen eller har spørgsmål. Du kan også bestille direkte på www.fdm-travel.dk.