Flere rejsetips om Nice

• Lav din egen parfume

12.07.12: Lise Appelon Jensen
    På en tøsetur til Nice brugte vi en dag på at tage op i bjergene til byen Grasse vest for Nice for at lave vores egen parfume i "Le Studio des Fragrances" hos parfumeri Galimard.
  • Nice - til alle tider!

09.12.11: Zuz Gerd Pelle
    Denne skønne by er værd at besøge på alle tider af året. Der er - ud over pragtfuld sol strand,mad og vin - mange museer og forretningsgader inden for et lille område samt mange udflugtsmål.
  • Kogletoget i Sydfrankrig

04.12.11: Bente Hartung
    En tur på 150 km. mellem Nice og Digne. Man kommer igennem 5 dale, 25 tunneler,16 viadukter, 15 metalbroer og 15 stoppesteder. Turen tager godt 3½ time.

Læs mere om rejser til Nice

Syd Frankrig
Dorthe
Esbjerg
11. maj 2012

Syd Frankrig

Elsker du strand biler og fede byer? Så er det Syd Frankrig der kan give dig denne oplevelse. Vores familie tur til Syd Frankrig 2011 var en super tur, med masser af oplevelser.
Vi havde ingen forventning.. Men må sige at vi fik en på opleveren.
Hvis man elsker biler så er Monaco, Nice, Canne stedet.. Eller hvis man blot elsker at shoppe så er det et spændene sted.
Vi kørte hjemme fra kl. 3.30 om morgenen, og må sige at man ikke skal nærme sig Lyon i myldre tiden, her var vi uheldige at lande kl. 18.00, turen havde køre som smurt, lige ind til.
Da vi var kommet ud fra Lyon kørte vi efter et sted at sove.
Næste dag gik turen videre til vores mål Frejús. Men på vejen kørte vi forbi, det man kalder for mini Grand canyon.. Super flot oplevelse og en frisk pust efter mange timers køreren.
Vi bor gerne i mobilhome, som vi nyder, da man både kan lave mad og have noget i køleskabet. Det er ikke så dyrt som at gå ud og spise. Og de har nogle gode shopping muligheder.
Da vi havde oplevet rigtig meget sidste år, men nåede ikke det hele. Ja så er vi blevet enig i at tage afsted igen i år! Da de lækre strande også skal opleves.
Vi kørte sidste år gennem alle betaling bomme, det blev ikke så dyrt som vi havde regnet med, trods vi havde kørt meget, det eneste der her kan være lidt træls er at man skal stoppe, men vejene er til gengæld gode at køre på!
Frankrig kan helt bestemt anbefales.
Vi glæder os til atter en tur.

Mini Grand Canyon i Frankrig.