Flere rejsetips om Paris

• Nye sider af Paris.

16.05.15: Jan Stausgaard
    I forlængelse af mit rejsetip om Paris fra 2011, har jeg denne gang fundet nogle af storbyens mere ukendte steder, hvor man kan tilbringe nogle hyggelige timer – og samtidig komme lidt væk fra de områder, der er mest eftertragtede af turisterne. Altså – nogle lidt mere tilbagetrukne sider af den skønne by – Paris. De beskrevne områder ligger alle i – eller omkring byens centrum. Opholder man sig centralt i byen, skulle det være muligt at nå dem alle til fods. Har dog lige nævnt de nærmeste Metro-stationer. (M)
  • Vent med at købe billetter til du er der

22.07.14: Mia Bastrup
    Sammen med FDM fløj vi mor, 2 teenagepiger og mormor og morfar til Paris i juli 2014, onsdag til mandag. 4 hele og 2 halve dage viste sig at være passende til at opleve Paris.
  • Disneyland Paris

23.01.14: Connie Boysen
    Tag med FDM til magiske Disneykand Paris, med alle de kendte og elskede figurer. Bo på Disneyland hotellet midt i den fortryllende park, og oplev Mickey, fedtmule Tigerdyr og Andersine mens du går rundt på det store og hyggelige hotel, der bare oser af stemning.

Læs mere om rejser til Paris

Christina Andersen
Hillerød
16. juli 2009

Byferie med børn i Paris

Frygt ikke en byferie i Paris med børn. Paris byder på mange børnevenlige seværdigheder.

KøreturFar, Mor og børn i Paris

Det er slet ikke så beværligt som man skulle tro. Selvom Paris oser af storby så er mulighederne for en oplevelsesrig ferie med børn til stede. Det kan anbefales at planlægge turen i forvejen og nogenlunde vide hvilke seværdigheder man kunne tænke sig at se. Så bruger man ikke tid på det dernede.

Vi kørte i bil derned på kun 13 timer !!.

Hotellet vi havde booket lå i Bercy området ,lidt udenfor centrum. Men det var billigt og bød på en enorm morgemadsbuffet. Desuden lå metroen lige ved siden af.

I stedet for at køre rundt i Paris med bil ( det er for viderekomne), så er det langt lettere at købe et metrokort, de kan fåes i forskellige varianter. Og metroen er yderst effektiv og kører hen til samtlige seværdigheder.
En stolt famile efter en tur i Eiffeltårnet

Eiffeltårnet

Første dagen bød på en tur i Eiffeltårnet, hvilket er en kæmpe oplevelse for både voksne og børn, minus dem med højdeskræk.

Vi var godt mætte efter morgenmadsbuffeen og metroen kørte os direkte fra hotellet lige hen til Eiffeltårnet.

Man kan sagtens bruge et par timer på at bestige og besigtige Eiffeltårnet. Vores yngste på 7 havde kun mod på at komme op til det første plateau i Eiffeltårnet, men hun følte stadigvæk at det var en lille sejr. Men den ældste på 10 var med mor hele vejen op. Der var godt nok højt op !!!!!

Men sikken en udsigt, man kan se hele Paris. Vi var alle meget stolte af os selv og en oplevelse rigere da vi kom ned igen.

For foden af Eiffeltårnet ligger der en park med legeplads så børnene kunne lege og de voksne slappe af i græsset.

Napoleons grav ligger lige i nærheden og selv den fik børnene noget ud af, hvis man som voksen formår at fortælle lidt spændende om Napoleon som jo var noget helt specielt.

Seinen ligger tæt på og der kan man tage en sejltur ned af Seinen hvor mange af seværdighederne kan ses fra.
Imponerende Triumfbue

Triumphbuen, Champs Elysees og Louvre

På anden dagen tog vi hen til Triumphbuen som jo ligger lige ved den store indkøbsgade Champs Elysses.

Selv børn må lige stoppe op ved synet at Triumphbuen som jo er imponerende, og den afsindige rundkørsel uden om den, fik også børnens opmærksomhed.

Derefter gik vi en tur ned af Champs Elysees som sagtens kan lade sig gøre uden for megen brok hvis børnene dog får en is i hånden imens, ja alle kneb gælder !!

Vi orkede ikke at gå hele vejen ned til Louvre som ligger for enden af Champs Elysses så vi brugte vores metrokort som også gælder busser, og sprang på en af de mange busser som kørte hele vejen ned til Louvre.

Ved slottet/museet Louvre som er ufattelig smukt ligger en park med kæmpe springvand, legeplads og restauranter. Der er overraksende mange små parker og legepladser i paris.

Vi vovede os ind på Louvre, men man skal ikke sætte næsen op efter at se ret meget med to børn. Men billedet Mona Lisa som udstilles der, synes de var sjovt. Der var lavet en speciel plads lige foran maleriet, hvor kun børn måtte være så de kunne prøve at gå forbi billedet og fornemme hvordan Mona Lisa følger en med øjnene. Det fik vi voksne ikke mulighed for fordi vi stod i en kæmpe klump foran maleriet.
En af de mange små legepladser

En oplevelse rigere og nogle klogere børn

Så vi kan varmt anbefale noge dage i Paris med børn.
Vores børn ved nu fx. mere om den franske revultion - vi besøgte nemlig også Place de la Bastille hvor den franske revolution fandt sted, den kan jo sagtens fortælles på en spændende måde så det fænger børnene.

Vores mindste købte et billed af Eiffeltårnet som hun har fået hængt op sit værelse, fordi det for hende var en stor bedrift at være kommet op bare det første plateau.

Dog er 2-3 dage rigeligt for børnene, da det kræver nogle "gode ben" at trave rundt i Paris selvom metroen er en kæmpe hjælp. Men som sagt er der masser af åndehuller i Paris, små legepladser og parker så børnene kan få leget lidt. Og så er en is eller sodavand jo altid et godt lokkemiddel.

Desuden synes vi at det var en kæmpe hjælp at planlægge turen hjemmefra.

Det bliver helt sikkert ikke sidste gang vi tager Paris.

Kommentarer til rejsetips om Paris

Super børne venlig - dog ikke med klapvogn.

09/08 2012 Sidsel Trinderup
Vi var i paris med vores 2 børn på 2 og 6. Der er mange skønne legepladser og vores børn nød sejlturen på Seinen. Jeg vil dog sige at det er ikke rigtig at komme rundt med en klapvogn, der er ingen elevatore og de der billet luger er for smalle til at komme igennem med vognen. Men alle var super søde til at hjælpe så alt i alt var det en super by med børn.

den var spennene

29/12 2011 rebecca på 7 år som ses på de fleste bidller
den var god og godt tadet af bidlerne ar mig