Lad os gøre din ferie bedre

Kenneth
Frederiksværk
5. dec. 2010
Med tog til sydfrankrig

Jeg skulle med tog til Sydfrankrig og planlage turen perfekt.

Perfekt planlægning på togturen

Jeg skulle med tog til Sydfrankrig og købte en Interrailbillet på 1 måned. Aftentog fra København til Hamborg (dengang) og nattog med soveplads videre til Paris. Næste morgen vågnede jeg frisk og udhvilet op i Paris og brugte hele dagen der. Om aftenen tog jeg igen nattoget til Bourdeux og vågnede op der frisk og udhvilet igen og kunne så tage videre til mit mål derfra. Tøjet havde jeg nøje tilpasset med hvad jeg skulle bruge hvor og hvornår og hvornår der skulle vaskes. Dette medførte at jeg kun lige havde det nødvendige og slæbe på og ikke havde noget med jeg ikke brugte. Jeg sparede 2 overnatninger undervejs og havde intet spildtid på rejsen da jeg sov i toget. Alt forløb perfekt og en dag i Paris er lækkert.

Kommentarer til rejsetippet om Paris

Frankrig, Paris

01/02 2012 Kenneth
Sidste år rejste familien og jeg til Frankrig. Togrejsen var dyrere end at flyve. Vi fløj til Paris og videre til Toulouse med det samme. Da vi skulle hjem fløj vi til Paris og boede 4 dage inden vi rejste videre. Vi boede på et meget centralt og ok hotel.

Ofte kan det bedst betale sig at flyve til en større by og så tage toget videre derfra. For jer f.eks til Bordeaux også toget til Birritz. Jeg mener at der kører tog direkte. Jeg har tit taget toget fra Bordeaux, der kører et tgv tog, men med alm. fart da skinnerne er gamle og ikke er lavet til de høje hastigheder. Der er en dansker som udlejer lejligheder i byen Lourdes i Pyrenæerne i Sydfrankrig. Priserne varierer afhængig af årstiderne.
Togene kører ikke over Hamborg mere til Paris. Vi gav ca. 1000 kr.pr person for flyrejsen og det samme for 4 overnatninger. Det går noget hurtigere med fly. Skal man med toget tager det op til 26 timer. God rejse.

Frankrig

01/02 2012 Malene
Hej
Vi skal til Frankrig til sommer, vi har to børn pga. dem er nattog at foretrække. Vi vil først til Paris og derefter fortsætte til Biarritz hvor vi kender nogen, der har et sommerhus. Vi havde tænkt os at rejse fra Hamborg, hvad gav du for turen?

(Vi offentliggør ikke din e-mail-adresse)