Paris set fra vandet - Rejsetip Paris

Lad os gøre din ferie bedre

Henrik F. Nygaard
Brabrand
30. juni 2009
Paris set fra vandet

Mit rejsetip handler om vores tur til Paris, hvor vi havde stor fornøjelse af at bruge båden Batobus til at komme rundt og se flere af de store attraktioner i Paris.

Paris set fra vandsiden

Fra metrostationen Assemblée Nationale, gik vi ca. 400 m. for at ankomme til et af Batobussens stoppesteder ved floden Seine. Her købte vi hver en billet til 12 euro som kunne bruges hele dagen. Bustoppestedet ligger ligger lige nedenfor Musée d'Orsay og er let at finde. Efter at have nyt atmosfæren på en nærliggende café sejlede vi afsted med Batobussen mod vores første stop som var den berømte kirke Notre Dame. Luften ombord på båden var frisk og udsigten til livet på land og de mange flotte bygninger var fantastisk. Efter at have set Notre Dame sejlede vi videre med Batobussen. Da båden kom forbi hvert stoppested ca. hver 20 minut, var ventetiden på båden aldrig lang. Næste stop på turen var verdens største museum Louvre, hvor vi bl.a. så det berømte portræt af Mona Lisa. Herefter gik turen til Aleen Champs-Elysées som bl.a. er kendt fra Tour de France og for masser af modebutikker, caféer og stemning. Vores sidste stop på sejlturen var Eifeltårnet. Heldigvis var skyerne ved at være forsvundet fra himlen, da vi ankom der til, så udsigten fra Eiffeltårnet var optimal.
Den første del af dagen var der overskyet uden at det dog regnede. Selv om det havde regnet var bådene overdækket så man uanset vejret havde mulighed for at sidde i læ. Afstanden mellem stoppestederne og seværdigheder var kort så selv om man har lidt gang besvær vil man via båden kunne komme frem.
Yderligere oplysninger kan findes på hjemmesiden: http://www.batobus.com/.

Kanalrundfart

Kommentarer til rejsetips om Paris

Dejlig viden for en gangbesværet

02/07 2009 Bent Jensen
D R et indlæg jeg som gangbesværet sætter stor pris på. En dejlig "tourguidet" dagsoplevelse i Byernes By. Flot, overkommelig og kort beskrevet. Henrik Nygaard burde - om ikke han allerede er det - være rejseguide.

(Vi offentliggør ikke din e-mail-adresse)

Læs mere om rejser til Paris

Rejser til Paris

Flere rejsetips om Paris

• Disneyland Paris

23.01.14: Connie Boysen
    Tag med FDM til magiske Disneykand Paris, med alle de kendte og elskede figurer. Bo på Disneyland hotellet midt i den fortryllende park, og oplev Mickey, fedtmule Tigerdyr og Andersine mens du går rundt på det store og hyggelige hotel, der bare oser af stemning.
  • Spis frokost i Eiffeltårnet mens du kigger ud over billedskønne Paris

05.12.13: Therese
    Vi var fire veninder på tur til Paris - blandt andet for at opleve den franske madkultur. Vi bookede bord til frokost på Le Jules Verne, som ligger på 2.
  • Gør køen lidt kortere

26.11.13: Birthe Mathiasen
    Vi tog med toget fra Paris til Versailles, hvor der skråt overfor for banegården er et privat billetbureau. Her stod 10 i kø for at købe billet til slottet, og her købte vi også billet til Louvre dagen efter.