Flere rejsetips om Paris

• Nye sider af Paris.

16.05.15: Jan Stausgaard
    I forlængelse af mit rejsetip om Paris fra 2011, har jeg denne gang fundet nogle af storbyens mere ukendte steder, hvor man kan tilbringe nogle hyggelige timer – og samtidig komme lidt væk fra de områder, der er mest eftertragtede af turisterne. Altså – nogle lidt mere tilbagetrukne sider af den skønne by – Paris. De beskrevne områder ligger alle i – eller omkring byens centrum. Opholder man sig centralt i byen, skulle det være muligt at nå dem alle til fods. Har dog lige nævnt de nærmeste Metro-stationer. (M)
  • Vent med at købe billetter til du er der

22.07.14: Mia Bastrup
    Sammen med FDM fløj vi mor, 2 teenagepiger og mormor og morfar til Paris i juli 2014, onsdag til mandag. 4 hele og 2 halve dage viste sig at være passende til at opleve Paris.
  • Disneyland Paris

23.01.14: Connie Boysen
    Tag med FDM til magiske Disneykand Paris, med alle de kendte og elskede figurer. Bo på Disneyland hotellet midt i den fortryllende park, og oplev Mickey, fedtmule Tigerdyr og Andersine mens du går rundt på det store og hyggelige hotel, der bare oser af stemning.

Læs mere om rejser til Paris

Glas pyramiden ved Louvre
Thomas droob
København
5. jan. 2009

Skøn weekend i Paris

Seværdigheder der bare må opleves når man tager til paris EN WEEKEND! Shopping og opleve stemningen om aftenen, Sacre Ceur og Montmatre kvarteret.
Moulin Rouge

Fredag ankommer til Charles de Gaule lufthavn kl. 12.00

Efter ankomst til lufthavnen, gik vi ned og tog toget ind til paris - station Gare du nord - hvor vi skiftede til metroen og kørte til Metropolitan Pigalle. Herefter gik vi to minutter ned til vores hotel. Kl. var nu 13.30 og vi var sultne og ivrige efter at opleve noget. Vi gik ned for at se Moulin Rouge som lå ca. 500 meter fra hvor vi boede, vi overvejede om vi skulle købe billetter til en forestilling samme aften, men droppede det, da vi hellere ville opleve noget af byen og spise på en lille fransk restaurant.
Sacre ceur

Vi gik rundt i byen og shoppede og nød stemningen fra de små hyggelige gader med smukke blomster der hang ned fra deres smukke gamle franske altaner. Da mørket faldt på, gik vi op af de mange trapper til Sacre Ceur, en meget smuk kirke både ude og inde. Det var helt fantastisk, kl. var nu 19.00 og nonnerne sang smukke sange, som fløj rundt i luften som en smuk sommer brise. Herefter gik vi udenfor og nød udsigten over Paris, som er smuk ved aftens tid. Man kan se et oplyst Eifel tårn osv. Vi slentrede ned ad trapperne og de smukke gader til en nærliggende cafe, hvor vi fik Cafe latte og varm cacao og varmede os efter at have været ude i kulden hele dagen, det var trods alt minus grader.
Udsigt fra Sacre Ceur

Tid til aftensmad.

Efter denne smukke gåtur rundt i Montmatre kvarteret, var det tid til at spise middag. Vi fandt en lille hyggelig fransk restaurant, hvor vi fik noget traditionelt fransk mad. Det havde været en lang dag, så efter vi havde spist, gik vi hjem til hottellet og lagde os til at sove - end of day one!
Eifeltårnet fra Louvre

Dag 2

Vi stod tidligt op, da der stadig var meget at se på vores weekendtur til Paris. Vi startede med at spise morgenmad på hotellet, som bestod af de traditionelle franske baquettes.
Her efter tog vi metroen til Eifel tårnet, der var meget lang kø, da de var i gang med renovering af 2 af opgangene, og da det var frostvejr droppede vi at stå i kø. Vi tog herefter turen op til Triumph buen og herefter ned af Tour de france's endestation Champs Elysees ned til Concordepladsen og videre ned til Louvre.
Udsigt ud over jardins des tuilleries

Louvre og Notre Dame

Louvre var fantastisk smuk, men skal man derind og se det hele, kræver det et par dage. Så efter at have udforsket det smukke område, gik vi over seinen til Notre Dame, imponerende bygning - man kan næsten fornemme klokkeren der gemmer sig i tårnet.

Der er selvfølgelig meget mere at se i PARIS men har man kun en weekend må man prioritere og man er også mættet efter to intense dage med sightseing. Søndagen stod kun på hjemrejse, vi ankom i københavns lufthavn omkring kl. 12.00.

Paris kan helt klart anbefales også som weekend tur - god rejse.