Flere rejsetips om Frankrig

• Ardèche - alting og det hele

12.03.16: Mariane Erichsen
    Vi lejede en feriebolig i Ardèche for at se Gorges de l’Ardèche. En cirka 30 km lang og dyb kløft skåret igennem landskabet af floden Ardèche.
  • Nye sider af Paris.

16.05.15: Jan Stausgaard
    I forlængelse af mit rejsetip om Paris fra 2011, har jeg denne gang fundet nogle af storbyens mere ukendte steder, hvor man kan tilbringe nogle hyggelige timer – og samtidig komme lidt væk fra de områder, der er mest eftertragtede af turisterne. Altså – nogle lidt mere tilbagetrukne sider af den skønne by – Paris. De beskrevne områder ligger alle i – eller omkring byens centrum. Opholder man sig centralt i byen, skulle det være muligt at nå dem alle til fods. Har dog lige nævnt de nærmeste Metro-stationer. (M)
  • Vent med at købe billetter til du er der

22.07.14: Mia Bastrup
    Sammen med FDM fløj vi mor, 2 teenagepiger og mormor og morfar til Paris i juli 2014, onsdag til mandag. 4 hele og 2 halve dage viste sig at være passende til at opleve Paris.

Læs mere om rejser til Frankrig

• Levadaer på Madeira

10.11.11: Steen Jensen
    I foråret var min kone og jeg sammen med et par venner på Madeira i 14 dage. Vores venner havde aldrig været der før, og de havde kun lidt kendskab til øen, og hørt vores rosende omtale heraf.
  • Den gamle by Slesvig

27.10.11: Steen Jensen
    I sommer var i Slesvig by, og hvis man er historisk interesseret er det en meget interessant by.
    Byen har en flot historisk bydel, hvor byens gamle danske domkirke overstråler alt andet.
  • Calpe Klippen nord for Alicante

30.12.09: Steen Jensen
    Vi har været flere gange i Calpe, som ligger ca. 80 km nord for Alicante. Ved byen ligger Calpe Klippen, som er en imponerende klippe på 326 m.
    Læs hele rejsetippet
Pyrenæerne fra Frankrig
Steen Jensen
Aabybro
17. marts 2009

Pyrenæerne fra Frankrig

Thues Entre Valls/Gorge de la Carança i Frankrig. Fantastisk flot 2 timers vandretur ind i en flot kløft.
Der holdes et lille hvil i det varme vejr.

Thues Entre Valls/Gorge de la Carança

Fantastisk flot 2 timers vandretur. Vi har ledt efter flotte vandreture i Pyrenæerne. En af de flotteste vi har fundet er Gorge de la Carança. Hvis man kører ad hovedvejen N116 fra Perpignan til Andorra (ca. 63 km fra Perpignan) kommer man til den lille landsby Thues Entre Valls.

Her findes der en fantastisk flot 2 timers gåtur. Man skal bare følge skiltene ind til Gorge de la Caranca, ca. 300 meter fra hovedvejen. Her er der en stor parkeringsplads med skilte ind i kløften. I kløften er der et lille vandløb, hvorpå der går en sti på begge sider.

Vi (4 voksne) tog derop på en varm dag i slutningen af juni. Vi gik ind i kløften, og valgte venstre (østlige) side af stien. Denne side er ret kuperet (middel svær), og tager ca. en time at gå ind af. Da vi var kommet ca. halvvejs ind, tog vi et hvil på en klippe for at få lidt at drikke. Her var en rigtig flot udsigt ud over kløften, som nu lå omkring 50 meter under os. Vi gik videre af stien, og da vi nåede omkring det højeste sted, var der 2 store klippeblokke, som danner en lille tunnel hvor vi skulle igennem. Herfra er der ca. 100 meter ned. Da vi havde gået i ca. en time, kom vi til det sted, hvor vi skulle over vandløbet for at komme tilbage.

Her er en hængebro hængt op, så ingen våde fødder. Herfra er turen let at gå, med mindre man vælger at gå videre ind i kløften, hvor der skulle være hængt en sti op over vandløbet. I begyndelsen gik vi på en almindelig sti, men efter 10 min gang, var stien hugget ind i klipperne, og der blev længere og længere ned. Tæt på slutningen af turen førte stien os igennem et par tunneler, og kort tid efter begyndte vi at gå nedad, og vi endte hvor vi startede.

Kommentarer til rejsetips om Frankrig

Svar på Campingplads

07/06 2012 Steen Jensen
Lige i nærheden har jeg ikke kendskab til nogen Campingpladser. Men der kører tog fra Perpignan og op til Thues Entre Valls.
Ude ved kysten er der rigeligt med Campingpladser. F.eks. i Agreles sur Mer området er der ca. 75. Og mange af dem er rigtig gode.
Jeg er sikker på at FDM Rejer kan hjælpe jer med at finde en god Campingplads i området.

Campingplads

04/06 2012 Steffan Dall
Hejsa!

vi er 4 unge drenge som skal afsted på interrail i år. Til det har vi valgt at tage til Thues Entre Valls.

Er der en campingplads som du kan foreslå?