Flere rejsetips om Kreta

• Mit livs rejse som 81 årig

02.02.16: Gerda Gladbjerg
    Min mand fortalte tit om hans rejse som ung mand for 60 år siden, da han og en kammerat var på en tur gennem samaria-kløften, hans beskrivelse var så fantastisk, så jeg bestemte, den tur må vi så opleve sammen, så vi bestilte en tur til Kreta, så jeg også kunne nå at opleve alt det han fortalte om.
  • En naturoplevelse uden lige

05.12.13: Mette Løgstrup Graversen
    På Kreta finder man Europas længste kløft. Samariakløften - Den byder på en 16 km lang vandretur i et spektakulært bjerglandskab. Man starter vandreturen oppe i bjergene, hvorefter man går nedad.
  • Et andet Kreta

03.12.13: Pia Emborg
    Jeg har brugt Chania som udgangspunkt til de oplevelser af ture, jeg har beskrevet her. Det sværeste ved at lave disse beskrivelser, var at begrænse mig (hvilket nok heller ikke er lykkedes særligt godt).

Læs mere om rejser til Kreta

Den gamle bydel i Chania
Grindsted
7. sept. 2010

18 pragtfulde dage på Kreta

Vi tog et rutefly til Kreta, havde bestilt 2 overnatninger i Chanias gamle bydel hjemmefra, resten fandt vi dernede. I Chania bestilte vi også bil, som vi havde indtil vi afleverede den i lufthavnen da vi skulle hjem.
Lækre bananer

Øen rundt

Vi kørte til det sydlige Kreta, hvor vi besøgte byerne Plakias og Ag. Galini, begge steder fandt vi hurtigt et sted at bo, både privat og på hotel. Derfra tog vi udflugter til Matala, Preveli og Spili, steder, som er værd at se.

De 2 næste overnatninger havde vi i Makrigialos, derfra en tur til Chrissi island, hvor der var en pragtfuld strand. Så blev det til Agios Nikolaos, en fantastisk flot by, ikke mindst om aftenen. Derfra kørte vi til Vai, en meget flot palmestrand. På vejen dertil kom vi forbi en ældre herre, som solgte små bananer, de smagte himmelsk.

Vi var også på Spinalonga som har en fantastisk historie om de spedalske. Fra Ag. Nikolaos gik turen mod Ag. Marina i vest, vi havde lige en pause, hvor vi var inde at se Knossos.
Stavros på Souda halvøen

Tilbage til det kendte

Agia Marina havde vi tidligere besøgt, og ville slutte af der de sidste 8 dage. Der var mange flere turister, end vi havde set de andre steder.

Vi havde oplevet en masse i starten af ferien, så vi fandt også nogle rigtig gode steder ikke så langt fra Ag. Marina. Vi kørte til Balos, vejen var ikke så god, men udsigten var fantastisk.

Vi var på et museum i Vrisses, der bliver i dag også lavet vin, raki mm. På Souda halvøen findes der en masse små hyggelige strande, og mange af dem har man helt for sig selv.
En helt igennem fantastisk ferie, som vi helt bestemt vil prøve igen, så vil vi bare finde nye steder på øen.

Road trips

Kommentarer til rejsetips om Kreta

Der kommer jo et nyt ferieår :-)

09/09 2010 Tove
Vi var afsted fra den 8/9 til den 26/9. Vejret var perfekt til at køre rundt, det var varmt, men ikke så varmt at det ikke var til at holde ud. Når vi kom til et sted, hvor vi ville overnatte, parkerede vi som regel ved havnen. Gik så rundt og undersøgte hvad der var af muligheder. Det var meget nemt at finde noget at bo i. Problemet var næsten større, når vi skulle derfra igen, da de ikke kunne forstå, at vi ikke ville blive nogle flere dage. I Agia Galini, som er et meget skønt sted, skulle vi igennem værtsparrets stue, for at komme op til vores lejlighed, vi fik bare en nøgle til huset, hvis de ikke lige var hjemme når vi skulle ind. Vi havde havudsigt alle de steder vi boede.

Tjaaah!

09/09 2010 J. Gilbert
Som overskriften siger: Tjaaah!! En skam at sommeren er gået og feriedagene brugt. Det lyder spændende med at rejse uden livrem og seler. Hvornår var i afsted? Var det svært at finde steder at bo? Hyggelig artikel. J.Gilbert