Flere rejsetips om Grækenland

• Nicópolis, ruinbyen ved Preveza.

18.11.16: J. Gilbert
    Der er efterhånden mange, som ferierer i Paleros eller på øen Lefkas. Hvis du bliver træt af at dalre i solen og at slappe af, og i stedet ønsker at besøge og opleve seværdigheder, så findes der i området indenfor en afstand af ca.
  • Mit livs rejse som 81 årig

02.02.16: Gerda Gladbjerg
    Min mand fortalte tit om hans rejse som ung mand for 60 år siden, da han og en kammerat var på en tur gennem samaria-kløften, hans beskrivelse var så fantastisk, så jeg bestemte, den tur må vi så opleve sammen, så vi bestilte en tur til Kreta, så jeg også kunne nå at opleve alt det han fortalte om.
  • Den grønne ø

27.07.14: Liselotte Helweg
    10 dage på Korfu 2014.

Læs mere om rejser til Grækenland

Snorkling fra klippestrand
Tine Andersen
Glostrup
5. dec. 2009

Kultur, Sol og Strand omkring Athen

Grækenland er et fanstastisk spændende rejsemål med masser af kulturelle serværdigheder, sol, strand og lækker mad.
Poseidon templet

Kap Sounion

Vi fløj med SAS til Athen og havde lejet en bil i lufthavnen. Vi kørte straks til Voulagmeni, hvor vi badede i krystalblåt vand med små farvestrålende fisk. Efter at have spist seafood risotto på en restaurant ved stranden, kørte vi til Kap Sounion og så solen gå ned. Der var en fanstastisk stemning og en enestående udsigt over middelhavet.
Udsigt over Nafplio

Napflio

Efter et par dage i Voulagmeni kørte vi til Nafplio (ca. 4 timer). Nafplio er Grækenlands gamle hovedstad. Byen ligger på en landtange. Indenfor gåafstand er der to gamle borge, en dejlig strand, et stort udvalg af gode restauranter og souvinirbutikker samt en båd ud til en ø med den lille charmerende borg "Bourzi".
Løveporten i Mykene

Mykene

I Nafplio boede vi på "Family Hotel Latini" - meget anbefalelsesværdigt ! Hotellet er lille og hyggeligt, centralt beliggende midt i den gamle bydel. Efter en dejlig hjemmelavet morgenmad serveret af værtsparret, kørte vi til Mykene.

Mykene ligger i en slugt på en lille bakketop, hvor der er en fanstastik udsigt over området. Når man har passeret løveporten kommer man til et større område med kongegrave og ruiner. Lige udenfor området ligger et lille museum med bl.a. Agamemnons guldmaske samt et stort skatkammer bygget af kykloper.
Epidaurus teatret

Epidaurus Teatret

Epidaurus teatret er også meget anbefalelseværdigt. Teatret er kæmpestort med en fanstastisk akustik. Om aftenen er der forestillinger. Vi kørte derud fra morgenstunden og det kunne godt betale sig. På hjemvejen så vi en masse turistbusser strømme til.

Da vi kom tilbage til Napflio købte vi græske specialiteter som take away og gik til stranden. Vi badede og hyggede os til solen gik ned.

Efter en lille uge i Nafplio tog vi mod Athen. På vejen så vi Korintherkanalen. Det er vildt imponerende at se de store skibe sejle igennem den smalle kanal.
Akropolis

Athen

I Athen boede vi på Hotel Carolina. På det store marked nær hotellet provianterede vi - solmodne frugter, tomater, brød m.m. Fra vores balkon var der kig til Akropolis og nedenfor kunne vi se livet passere forbi på gågaden.

Vi så Akropolis kl. 8 om morgenen og havde det næsten for os selv på trods af det var august måned. Udsigten var suveræn, da det endnu ikke var blevet diset over byen.

I løbet af ugen så vi også Athens nye Akropolis museum, det gamle stadion og det arkæologiske museum.

To af dagene tog vi sporvognen fra Syntagmapladsen til en dejlig sandstrand 20 min fra Athen.

Efter 3 fanstastisk uger i Grækenland tog vi hjem mætte af oplevelser og dejlig solbrune.