Flere rejsetips om Grækenland

• Nicópolis, ruinbyen ved Preveza.

18.11.16: J. Gilbert
    Der er efterhånden mange, som ferierer i Paleros eller på øen Lefkas. Hvis du bliver træt af at dalre i solen og at slappe af, og i stedet ønsker at besøge og opleve seværdigheder, så findes der i området indenfor en afstand af ca.
  • Mit livs rejse som 81 årig

02.02.16: Gerda Gladbjerg
    Min mand fortalte tit om hans rejse som ung mand for 60 år siden, da han og en kammerat var på en tur gennem samaria-kløften, hans beskrivelse var så fantastisk, så jeg bestemte, den tur må vi så opleve sammen, så vi bestilte en tur til Kreta, så jeg også kunne nå at opleve alt det han fortalte om.
  • Den grønne ø

27.07.14: Liselotte Helweg
    10 dage på Korfu 2014.

Læs mere om rejser til Grækenland

• Koh Ngai - En Bounty ø i Thailand

14.08.11: Inge Linna Schou
    På Koh Ngai er der kun 4 - 5 resorter, man bliver sejlet ind til øen i longboat. Vand og strand er simpelthen skønt rigtig bóunty. Resorterne lækre. Søde mennesker. Fred og afslapning.
Ø-hop tur på De små Kyklader !
Inge Linna Schou
Blokhus
6. okt. 2011

Ø-hop tur på De små Kyklader !

Vi fløj med Lufthansa til Athen, hvorfra vi sejlede med ferries til Naxos. Efter 3 overnatninger startede vi vores Øhop med at sejle til Irákleia, hvor vi blev modtaget af de lokale, som lejer værelser ud.
Vi fandt et hyggeligt sted midt i byen, og om aftenen kunne vi høre musik fra et sted, som vi gik efter. De viste sig at være skoleafslutning. Børn og forældre morede sig med vandkamp, sækkevæddeløb, tovtrækning osv. Det var som at komme 50 år tilbage i tiden.

Efter 2 overnatninger sejlede vi videre til Koufonisia - en lidt større ø med en fantastisk natur.

3 dage efter ankom vi til Donoussa. Her blev vi indkvarteret privat ved et græsk ægtepar, som boede helt fantastisk med udsigt over havnen og havet. De var utrolig søde, om morgenen stod der små kager og kaffe til os. Vi havde vores egen lille terrasse (se foto. Donoussa er en meget lille ø. Købmanden var også øens restaurant, hvor alle de lokale kom om aftenen.

Efter 3 overnatninger sejlede vi til Amorgos. Vi boede på en lille pension på havnen, hvor vi kunne sidde på vores balkon og følge med i livet på havnepromenaden. Her lejede vi en scooter, og kørte rundt på øen, bl.a. op til et kloster (se foto) som var bygget ind i en klippe - en skøn, skøn ø.

Vi sluttede af med at sejle tilbage til Naxos, hvor vi havde 4 overnatninger, hvorefter vi tog retur til Athen, havde en overnatning, og derefter hjem til DK.

Det var en fantastisk oplevelse, hvor man oplever det virkelige Grækenland og den søde befolkning.
Kloster på Amorgos

Kommentarer til rejsetippet om Grækenland

14/10 2011 Kirsten Dahlkilde
Det lyder som et helt paradis. Det må prøves engang.

Ø-hop - De små Kyklader

12/10 2011 Knud Erik Andersen
Godt indlæg. Har selv gjort turen + et par øer mere i samme område. Her møder du Grækenland, når det er bedst. Du oplever "ET STORT POSTKORT" og får lejlighed til at møde den ægte græker på nært hold. Måske lidt besværligt at komme dertil, men flyv til Santorini og start med at se denne ø i 2 dage. Tag herefter morgenbussen ned til havnen og sejl til Naxos, hvor du evt. kan opholde dig et par dage. Herfra videre med "The Small Cyclade Lines" til De små Kyklader. Sagde du eventyr? Så pak roligt rygsækken. En oplevelse for livet (og det er særdeles nemt at finde overnatningsmuligheder, da udlejerne står klar, når færgen anløber havnene).

11/10 2011 Inge-Lise Pedersen
En god beskrivelse, man kan næsten se det for sig. Får lyst til at prøve turen.
Du får 5 stjerner ud af 5....

For lidt!

11/10 2011 J. Gilbert
Du får "kun" 4 stjerner fra mig. Årsag: Du vækker min udelte interesse, men jeg får for lidt. Mere udførligt, tak.