Flere rejsetips om Grækenland

• Nicópolis, ruinbyen ved Preveza.

18.11.16: J. Gilbert
    Der er efterhånden mange, som ferierer i Paleros eller på øen Lefkas. Hvis du bliver træt af at dalre i solen og at slappe af, og i stedet ønsker at besøge og opleve seværdigheder, så findes der i området indenfor en afstand af ca.
  • Mit livs rejse som 81 årig

02.02.16: Gerda Gladbjerg
    Min mand fortalte tit om hans rejse som ung mand for 60 år siden, da han og en kammerat var på en tur gennem samaria-kløften, hans beskrivelse var så fantastisk, så jeg bestemte, den tur må vi så opleve sammen, så vi bestilte en tur til Kreta, så jeg også kunne nå at opleve alt det han fortalte om.
  • Den grønne ø

27.07.14: Liselotte Helweg
    10 dage på Korfu 2014.

Læs mere om rejser til Grækenland

Oplev en af verdens 10 smukkeste strande på Kefalonia!
Camilla Jensen
Kalundborg
3. sept. 2009

Smukke Kefalonia, uforglemmelige og unikke oplevelser!

På smukke Kefalonia i Grækenland kan du opleve drypstenshuler og underjordiske søer, nyde solen på strandende og se den flotte og grønne græske natur og spise pragtfuld mad på de græske tavernaer!
Scala, Main street

En hel dag fuld af oplevelser og glade mennesker

Vi stod op klokken 9.30 og spiste morgenmad på den lokale hyggelige græske restaurant, efter det, tog vi på stranden i nogle timer, inden vi ville begive os ud i det smukke landskab. Vi havde lejet en bil som vi kørte til byen Argostoli i, her finder du den største by med shopping, frisører og alt det som de små byer ikke er i besiddelse af. Vi kørte hen for at se drypstenshuler, uheldigvis måtte man ikke fotografere der inde, vi kørte også til den underjordiske sø, hvor man bliver sejlet rundt af en græsk guide, der fortæller om hvordan det øverste af jorden opp på overfladen styrtede ned i søen, vandet var helt turkis blåt og klart. Efter det kørte vi tilbage til vores by, Scala, for at spise eftermiddagsmad på en hyggelig lille græsk taverna, hvor de lokale fra byen holder til. Der var dejlig græsk stemning, maden var god og folkene var glade og meget snakkesagelige. De ældre mennesker dansede deres 'folkedans' imens vi klappede i takt. Aftensmaden spiste vi på 'The pines' alle 7 dage i træk. De laver fantastisk mad. Vi havde en skøn udsigt fra vores bord, her kunne vi se de lokale børn lege og turister der var på opdaelse, samt høre vandet bruse nede ved stranden.
Mellisani Søen

Oplev den underjordiske sø Mellisani

Melissani er en stejl-sidet (3.5 km lang, 40m bred og 36m høj), hvor dens salt farvande fodres af den strøm, der forsvinder under jorden i Argostoli. Vandet er helt klart og blåt.
Melissani søen blev opdaget i 1951 af den speleologist Gianni Petrochilo. Senere er en stor del af taget styrtet sammen, og det afslører en fantastisk udsigt.
The pines, Scala; main street

Prøv græsk og spændende mad!

På de græske tavernaer finder du flere forskellige salater, steaks, tzasiki og mange andre specialiteter!
Efter maden kan du bestille en kop kaffe, eller gå på bar og få nogle eksotiske drinks.

Restauranter, Seværdigheder
Øer, Søer

Kommentarer til rejsetips om Grækenland

Kefalonia

29/04 2016 Michael
Til Kem
Vi skal afsted til juli, og glæder os helt vildt.
Men hvad for nogle ting skal man besøge og er der nogle ting som man skal opleve?
Vi er to voksne og 4 børn?
Mvh
Michael

kefalonia

26/03 2016 kem christensen
hej til alle jer der skriver om denne dejlige ø. min familie og har kommet der siden 1983, så da jeg fik pension som 45 fra militæret vidste jeg hvor jeg skulle hen:-) så har boet her i 9 år snart hehe som den eneste dansker på øen, men til alle jer der tænker på komme hertil vil jeg sige ** der er en grund til der kommer mange grækere/italienere til øen for at holde ferie:-) og at alle kalder det '''DEN GRØNNE Ø ''' håber i vil komme se min skønne ø og alle også guider er velkommen til at kontakte mig hvis i har spørgsmål omkring øen, er gift her med en dejlig roma pige. så hvorfor ikke bruge mig til spørgsmål det koster intet og alle kender mig i argostoli:-) håber i for en god ferie

hilsen
Kem

Hvordan kommer man til Kefalonia fra KBH

27/08 2015 Per Olsen
Ville gerne høre hvordan man kommer til Kefalonia fra KBH lufthavn.
Det ser ikke ud til at nogle af de kendte rejsebureau har det.

Rejser til Kafelonia

28/08 2014 Ulrik Gade
Vil lige høre hvordan man kommer til Kefalonia fra Danmark. Vi har været der for nogle år siden, og kunne helt vildt godt tænke os at komme tilbage.

spørgsmål

09/03 2013 lisbeth jensen
hej vil i gerne fortælle hvordan man rejser til kefalonia har været der med apollo vi vil meget gerne derned igen.m.v.hilsen lisbeth jensen.

En af de bedste ferier i Grækenland

27/06 2010 L: Skytt
Jeg kan fuldt tilslutte mig de skrevne ord, har besøgt Grækenland mere end 25 gange gennem årene, har været på mange af øerne. På Karpathos og Kefalonia har vi ( et ældre par) været begge steder de tre sidste år. Karpathos kan bestemt også anbefales. Har boet i Svoronata og Lassi på Kefalonia og besøgte Agostoli hver aften og spiste der på forskellige steder. Lej en bil og få fordoblet oplevelserne. Har bestilt til begge øer igen i år.

Kefalonia maj 2009

12/09 2009 Lise Danielsen
Jeg var selv på Kefalonia i maj måned med min kæreste og vi var begge enige om at det var den bedste ferie nogensinde! Foruden de mange fantastiske strande og frodige natur, blev vi især forelskede i byerne asos og Fiscardo - og billeje er ganske enkelt et must. vi boede i udkanten af turistområdet Lassi, i gåafstand til Argostoli, vi fandt vores egen private strand hvor man kunne have det hele for sig selv, og solnedgangen kunne ses fra terrassen foran vores lejlighed. ideelt klima i maj! Kan ikke gives roser nok.

Godt qået søs!

08/09 2009 Pernille Kristensen
Jeq sys squ det er qodt lavet! Er du qaal jeq savner det dejliqe sted!