Flere rejsetips om Grækenland

• Nicópolis, ruinbyen ved Preveza.

18.11.16: J. Gilbert
    Der er efterhånden mange, som ferierer i Paleros eller på øen Lefkas. Hvis du bliver træt af at dalre i solen og at slappe af, og i stedet ønsker at besøge og opleve seværdigheder, så findes der i området indenfor en afstand af ca.
  • Mit livs rejse som 81 årig

02.02.16: Gerda Gladbjerg
    Min mand fortalte tit om hans rejse som ung mand for 60 år siden, da han og en kammerat var på en tur gennem samaria-kløften, hans beskrivelse var så fantastisk, så jeg bestemte, den tur må vi så opleve sammen, så vi bestilte en tur til Kreta, så jeg også kunne nå at opleve alt det han fortalte om.
  • Den grønne ø

27.07.14: Liselotte Helweg
    10 dage på Korfu 2014.

Læs mere om rejser til Grækenland

Zakynthos - En rolig Ferieoplevelse
Leif Torp
Skagen
25. sept. 2012

Zakynthos - En rolig Ferieoplevelse

Tager man til Zakynthos får man en stille og rolig ferie.
Det er en ø med mange taverner og barer hvor der om aftenen er karoka til ca ved et tiden.Om dagen er der di lækre strande hvor Havskildpadderne kommer op og lægger deres æg som er afmærket med nogle trekanter så man kan se hvornår de er udrugt der er alle deres data.
Midt på dagen kan man sætte sig op på en af strandtavernerne og få en lækker Græsk salat eller noget andet let som ikke koster mange penge.
Til aften går man op i Byen og finder sig et rigtig hyggeligt sted at spise og der er mange af slagsen og her bestiller man Græske specialiteter og en flaske af den lokale vin når maden er fortæret og vinen er drukket og beder om regningen der lyder på 130 dk man betaler og der er en stor venligheh og et stort smil fra tjeneren,kommer man så 2 gange får man at vide at så er vinen gratis.
Stranden hvor Havskildpaderne

Øtur på Scoter

Le jer man en scoter sørg for at få en af de store.
Så er turen i gang op mod bjergene efter ca 5 km kørsel kom vi til den første landsby hvor der var 7 boder der var olivevolie frisk frugt mandler broderet duge altsammen kunne der handles om.
Ca 2 km længer fremme var der en taverna med en pragtfuld udsigt hvor vi fik en pragtfuld Musaka med en lige så lækker Græsk salat efter det måltid kørte vi et stykke tid hvor vi kom til en meget lille landsby
hvor der kom en ældre Græker som med et stort smil bød os velkommen,da han satte sig uden for hans hus spurgte jeg om jeg måtte fotografere ham så det måtte jeg gerne men da koneb opdagede det ville hun også med på billedet.
2 gamle Græker

Deres vine

deres vine er ikke noget at skrive hjem om men vi besøgte en vinbonde oppe i bjergene,hvor vi så produksionen af deres vine og der var smagsprøver det kunne drikkes der nede men ikke noget man ville tage med hjem ,et besøg hos den lokale Glaspuster hvor der var mange deglige ting og der blev skam også handlet godt ind,en tur i hestevogn når man om aftenen skal ud skal man unde sig men aftal prisen først ellers tager de fat.
Efter en uges deglig ferie uden at blive klædt af og atter hjemme tænker man tit på det deglige Græske øhav