Flere rejsetips om Italien

• Cinque Terre - De Fem Verdener

På et lille geografisk område i Ligurien kan du besøge fem verdener. Cinque Terre består af fem små byer der ligger isoleret ud mod havet.
  • Fabelagtige Firenze

I Firenze får du det hele: godt vejr, god mad, smuk arkitektur og ikke mindst spændende historie. At byen samtidig er beliggende i et af de smukkeste områder af Italien, nemlig Toscana, er bare endnu en grund til at besøge den blomstrende renæssanceby.
  • Andet end skæv byggesjusk

Når snakken falder på Pisa er det første der falder én ind Det Skæve Tårn der er byens - ja hele regionens - vartegn. Den toscanske universitetsby har dog meget andet at byde på end dette arkitektoniske "ups"...

Læs mere om rejser til Italien

• VIP bustur i Thailand

15.10.11: Yrsa Møgelvang
    Prøv en VIP bustur fra Chiang Mai til Hua Hin. Sådan en bus tur er virkelig en oplevelse for sig, det var virkelig VIP behandlling, og må absolut prøves.
Her nydes italiensk frokost på terrassen
Yrsa Møgelvang
Køge
17. april 2009

En dejlig ferie i mobilhome

I mobilhome på Ca' Savio Camping ved Adriaterhavet, med herlige børnevenlige strande, med masser af aktiviteter for børn og skønt klima. Kun 40 min. sejlads fra Venedig.
Skønne Venedig

Vi kørte fra Køge tidlig tidlig morgen mod Gedser :-)

Vi skulle med færgen Gedser Rostock kl. 6:45 og køre turen gennem hele Tyskland for så til slut at havne i Ca'Savio ved Treporti i Norditalien.

Vi skulle bo i et mobilhome for andet år i træk. Året før havde vi kørt turen derned i ét stræk, ca. 1500 km. og vores erfaring sagde os, at denne gang ville vi overnatte ved München.

Vi havde på forhånd booket hotelværelse på Hotel Garni Christl Rohrdorf. Vi var fremme her omkring kl. 18, trætte og sultne. Vi blev på hotellet anbefalet et spisested 10 min. gang herfra, da deres egen restaurant var under ombygning.

Vi nød traveturen i området i den hyggelige lille by Rohrdorf, og fandt uden problemer frem til spisestedet. Maden var fantastisk god og rigelig på Hotel zur Post. Nu var vi ( tre voksne og et barn på 3 år) klar til afslapning. Så tilbage til vores hotel og nyde solnedgangen fra den lille terasse der hørte til værelset.

Nu gjaldt det så bare om at samle kræfter til næste dags tur frem mod Italien. Hotellet kan varmt anbefales. Alt var perfekt, venlig og hurtig betjening, og med dejlig hyggelig morgenmads-område.

Næste morgen gik turen så videre gennem Tyskland og via Østrig gennem Alperne mod Ca' Savio.

Vi var ikke fremme før sidst på eftermiddagen pga. trafikpropper ud til Lido di Jesolo.

Nu skulle vi nyde 14 dage med den helt fantastisk dejlige strand, kun få minutteres gang fra vores mobilhome.

Stranden er meget børnevenlig og vandet helt vidunderlig varmt. Udover strandlivet tilbyder campingpladsen også mange aktiviteter for børnene. der var f.eks hver dag Mini disco som børnene levede sig helt med i!

Der er dejlige poolområder med både voksen og børnepools. Et velassorteret supermarked er der også på pladsen, og Ca'Savio by giver mange andre muligheder for shopping.

Udflugt til Venedig
Man må heller ikke snyde sig selv for turen til Venedig. Det er blot en lille sejltur borte. Venedig er en fantastisk smuk og særpræget by, og selvfølgelig må man opleve alle de kendte steder som Marcus Pladsen, Sukkenes Bro, Rialto Broen eller en tur på Canal Grande.

Den allerstørste oplevelse får man dog hvis man køber et godt kort over Venedig og så begiver sig på opdagelse udenfor turiststrøgene, ud i de små gader ... det skal man unde sig selv.

Fantastisk ferie igen ... og jeg længes tilbage!

Overnatninger
Road trips

Kommentarer til rejsetips om Italien

Bibione via Østrig

30/04 2009 Heidi Schmidt Christensen
Vi har igennem flere år rejst til Bibione i Italien på Adriatersiden, vi køre fra København via Rødby Puttgarden, ved den er lidt længere ind Gedser - Rostock, vi nyder at tage det stille og roligt gennem Tyskland, spise frokost på rasteplads, nyde vores kaffe - når vi ankommer til Østrig plejer vi at indlogere os i Flachau, en skøn og køn by i Østrig, vi når at bade i badensøen, og spille minigolf, dagen efter tidligt om morgen går turen videre til Bibion, her ankommer vi til morgenmaden, vi har god tid, hygger og vi har faktisk kun ud af de 8 år vi har taget turen været udsat for regn en enkelt gang om natten, en super hyggelig tur, som kan anbefales. Netop Bibion er et godt sted hvor man kan tage udgangspunkt til flere byer heriblandt Venedi.