Flere rejsetips om Firenze

• Fabelagtige Firenze

I Firenze får du det hele: godt vejr, god mad, smuk arkitektur og ikke mindst spændende historie. At byen samtidig er beliggende i et af de smukkeste områder af Italien, nemlig Toscana, er bare endnu en grund til at besøge den blomstrende renæssanceby.
  • Noma ved S.Croce

26.12.13: Michael Pedersen
    Nu er jeg ikke den, der sprøjter selfies ud på Facebook, og jeg tager heller ikke billeder af mad. Det sidste er jeg lidt ærgerlig over, når jeg tænker på min og min kærestes oplevelse på Trattoria Pallottino i Firenze, nærmere bestemt Via Isola delle Stinche et stenkast fra Piazza S.Croce.
  • Firenze - buen med det hele

12.04.12: AW
    Firenze skal bare opleves. Den har alt lige fra mange smukke kirker til store forretninger og utallige spisestder.

Vi boede ca 10 km uden for Firenze gennem FDM.

Læs mere om rejser til Firenze

5 skønne dage i Firenze
Birgit Christiansen
8832 Skals
16. maj 2009

5 skønne dage i Firenze

Firenze er indfrielsen af en drøm.

Afsted med FDM travel med fly

Vi ankom sent om aftenen, så vi tog en taxa til vort hotel Ritz, som var smukt beliggende med udsigt over Arnofloden.

I de 5 dage, vi var der, kunne vi konstatere, at personalet var meget service-minded og yderst hjælpsomme.

Næste morgen skinnede solen fra en skyfri himmel, så vi skulle ud og se og nyde Firenze.

Byen er hurtigt indtaget, der er gå-afstand til alt, og man lærer den hurtigt at kende.

Mulighederne for at nyde kunst og kultur er enorme, det er svært at vælge, vi valgte Uffizerne med de verdensberømte malerier fra 1200-tallet og frem til det 17.århundrede.

Alene Rembrandt er repræsenteret med tre malerier, Goya, Botticelli, ja alle de italienske mestre. Det var en vandring i skønhed.

Domkirken beså vi naturligvis også en dag, Campanilen og Dåbskapellet ved samme lejlighed.

Vi brugte også en hel dag i den skønne Boboli -park samt det tilhørende Palazzo Pitti.

En enkelt dag tog vi en skøn tur med bus op til Fiesole. Turen varer kun en halv time hver vej - busbilletter er yderst rimelige i pris. Heroppe fra havde vi den skønneste udsigt ud over Firenze

Vi var også på Fiesole´s kirkegård. Her er billeder af så godt som alle de afdøde, hvilket gør et stort indtryk.

Vi måtte jo også bruge tid på de skønne forretninger, det var svært at begrænse sig, der var så mange fristelser, især deres lædervarer er udsøgte. Tænk at kunne få en skindjakke syet efter mål til 1500. kr ...

Sidst, men ikke mindst er det italienske køkken unikt, og ikke dyrt. Betjeningen er fremragende, og det er ganske underholdende, når tjeneren bryder ud i sang, da vi fortalte, at vi skulle til Operakoncert i St.Mark´s - Den engelske Kirke.

Følgende spisesteder kan varmt anbefales.
Ristrante Mamma Gina, Borgo S. Jacobo 37, tlf.055 2396009
Osteria Santo Spirito, Piazza Santo Spirito, tlf. o55 238 23 83
Boccadama, Piazza S.Croce 25-26., tlf. 055 243640

Behøver jeg at fortælle, at vi naturligvis gned på bronze vildsvinets næse, hvilket skulle betyde, at vi genser Firenze ...

Kommentarer til rejsetips om Firenze

Fin beskrivelse

12/04 2011 Jan Olsen
Meget fin og deskriptiv beskrivelse, som jeg har printet ud og vil medbringe på min rejse til Firenze. Good work, Fru Christiansen!