Flere rejsetips om Napoli

• Napoli Bugten. Så bliver det ikke flottere

12.09.16: Sven-Erik Nielsen
    Kufferten er pakket med en vis skepsis. Øverst ligger vores fordomme i forhold til grupperejser, og de fylder en del. Ad uransagelige veje har skæbnen nemlig sendt os på en grupperejsecharterflyselskabsferie til Den napolitanske Riviera.
  • Napoli - en autentisk italiensk perle

26.04.13: Dorthe Stromboli
    Napoli har et dårligt rygte, som handler om mafia og affald. Jeg har besøgt byen flere gange og kan ikke genkende dette billede. Naturligvis må man tage sine forholdsregler og passe på lommetyve i områder med mange mennesker, men samtidig kan man glæde sig til sydlandsk gæstfrihed og stor hjælpsomhed fra befolkningen.
  • Agriturismo

30.06.11: Renè Køel Jensen
    Bestil fly til Napoli, og en bil hos F D M. Derefter kører du af autostradaen mod er lille by, Rotonda, det er en mindre by nede ved grænsen til den næste provins, som hedder Calabria.

Læs mere om rejser til Napoli

Billig ferie i Italien
Svendborg
15. okt. 2010

Billig ferie i Italien

Bil eller fly til Italien, det er en smagssag

Valget af destination

Vi var første gang i Italien i 2008, hvor vi valgte at tage ned ca. 50 km. nord for Napoli. Valget faldt på dette sted, da det var den eneste campingplads der havde en stor mobilehome ledig. Første gang beslilte vi flybilletter og pakkede hele familien ned. Masser af ventetid i Amsterdam lufthavn gjorde rejsen endnu mere interessant, da 3 børn i alderen 6, 7 og 8 skulle aktiveres i de 8 timers ventetid, det blev til. Det blev kigget på jumbojet og mindre fly, mens de forlod lufthavnen, til stor fornøjelse for børnene. Morgenmaden bestod af Burger King kl. 7 om morgenen, og børnene snakker om det den dag i dag. Vi landede i Rom, hvor vi havde lejet en bil og kørte den sidste del af rejsen selv. 10 gode dage blev det til i sol og varme på en skøn campingplads i et rigtig fint mobilehome.

Næste års ferie

Sommeren 2009 gik samme sted hen, da børnene var vilde med det italienske sommervejr og de rare mennesker dernede. Denne gang bestilte vi opholdet direkte på deres hjemmeside og fik opholdet til halv pris af året før. Det gav jo bare flere penge til fornøjelser. Vi lejede en bil ved den dansk-tyske grænse, hvor vi var så heldige at få en Mercedes, super lækker bil som bare trillede afsted på de tyske motorveje. Denne gang fik vi en mobilehome der lå helt centralt på pladsen, så børnene selv kunne rende på legepladsen m.v. Plus at de havde været her før og kendte pladsen. Selv personalet dernede kunne huske os fra året før. Endnu engang havde vi en god ferie, hvor vi kunne vælge at køre, når alle havde fået nok.

Ferien 2010

Denne gang gik valget på Sydfrankrig. Vi kørte i egen bil derned og havde en rigtig god tur, men måtte køre tidligt hjem, da familiens lille nye havde fået nok varme - og egentlig også de store børn.
Selv om der var mange gode oplevelser i Frankrig, så falder valget på Italien igen næste år. Der er bare noget ved atmosfæren dernede...
Vi har prøvet fly, lejebil og egen bil - men næste år bliver i egen bil med den ferieform vi nyder. Det er dejligt ikke at være så bundet af afrejse tider og check ud, så vi kan gøre tingene i vores tempo og undgå stress på vores ferie. Det er bare afslapning med familien.