Flere rejsetips om Toscana

• Andet end skæv byggesjusk

Når snakken falder på Pisa er det første der falder én ind Det Skæve Tårn der er byens - ja hele regionens - vartegn. Den toscanske universitetsby har dog meget andet at byde på end dette arkitektoniske "ups"...
  • Bella Italia

01.12.13: Mikkel Holm Rasmussen
    Har du nogensinde været i Italien? Når først du har været der, så vender du helt sikkert tilbage! Dette var vores fjerde gang – og absolut ikke den sidste!
  • Lidt grilmad i Orbetello, Italien

12.11.12: Henny Hellegaard
    Herunder lidt fotos fra en skøn, skøn, SKØN, skøn, skøn ferie i Orbetello, Italien. En ferie lige i min ånd. Jeg har bare nydt den, og glæder mig allerede til næste år, hvor turen forhåbentlig går samme vej.

Læs mere om rejser til Toscana

• Prag skal opleves

10.02.12: Pia Hansen
    Prag er efterhånden meget populær, og med rette. Vi har været i prag 2 gange. Begge gange har vi boet lidt udenfor byen. Der er gode transport muligheder, såsom bus, tog og sporvogn.
  • Een gang Paris, altid Paris

04.08.11: Pia Hansen
    Sidder endnu engang ved computeren og ser på FDM´s travel side. Paris er mit foretrukne sted, hvor du får de skønneste oplevelser, og så mange indtryk at man skulle tro at man fik nok...men nej, Paris får man aldrig nok af. Nu vil jeg afsted igen. Jeg rejser med min yngste søn på 11 år.
Til TOSCANA i bil
Pia Hansen
Fredensborg
20. aug. 2011

Til TOSCANA i bil

Italien er jo et fantastisk land, med så meget imponerende natur. I år valgte vi at køre til det Nordlige Toscana, til en by der hedder MONTECATINI TERME.
Det ligger lige mellem PISA og FIRENCE. En dejlig by, fyldt med kurbade og god atmosfære.

Da vi var i bil, havde vi mange muligheder for skønne udflugter. Dog kan det anbefales at tage toget ind til FIRENCE, hvilket vi gjorde, og det var nemt og bekvemt.

Firence er jo en fantastisk by, som skal opleves. Men hold da op hvor er der mange mennesker, alle vegne...

Da vi havde vores 11 årige søn med, bliver mange ting og oplevelser på hans primisser. Så vi var ikke inde i kirker eller på museer. Men at gå rundt i gaderne og opleve så mange forskellige folkeslag, og markeder, det er en oplevelse i sig selv.

Vi valgte at tage på ture om morgenen og når vi så kom hjem senere på dagen, kunne vi nyde en tur i poolen, og det var fantastisk efter en masse oplevelser.
PISA

PISA er jo også spændende og man bliver helt høj af at se pladsen hvor tårnet og kirken står. Det er storslået. Køb en sodavand eller øl - sid på græsset og nyd synet og se folkemængden fotografere hinanden ved det skæve tårn. Masser af boder sælger sourvenirs. Gå lidt rundt udenfor muren og nyd de små hyggelige gader.
SAN GIMIGNANO

En dag kørte vi "bare" ud i det blå, og endte på nogle små grusveje. Lidt spændt og lidt nervøse fortsatte vi, uden at vide hvor vi endte, og jeg må lige sige at det begyndte at gå opad. Dog var udsigten så smuk og betagende, at man næsten glemte, at man ikke vidste hvor man var.

Pludselig kom vi til en vej, der førte os videre op til en landsby kaldet, SAN GIMIGNANO. Byen ligger på en bakketop. Det var som at komme tilbage til middelalderen. Et fantastisk syn. Byen ligger bag en 2 km lang bymur. 14 tårne knejser sig op. Samtidig kan man nyde den smukke natur og se udover den Toscanske natur, fyldt med olivenlunde og vinmarker. Meget smukt. Der er masser af butikker der bugner af vin, olie, chokolade og keramik. Små hyggelige steder at spise, enten et hurtigt måltid, til billige penge, eller på restauranter der ligger med den smukkeste udsigt . En fantastisk by, som samtidig kun er for gående, hvilket er ekstra godt. En by i Italien hvor man ikke må køre i bil. Det er jo stort. Absolut et besøg værd.

Der kan nævnes så mange steder som man skal se, men jeg har valgt disse, da de gjorde størst indtryk på os. jeg kan absolut anbefale andre til at rejse til det nordlige Toscana. Når man kører i bil, oplever man så mange andre ting og ser byer og natur, på en helt anden måde, og man kan stoppe når man har lyst, og er ikke afhængig af andre. Skøn måde at rejse på. Det er absolut heller ikke sidste gang at vi har været i Toscana. Vores søn har nydt turen, han fik en masse oplevelser og fik købt nogle sjove ting, og så nød han sidst på eftermiddagen, bare at kunne svømme rundt i poolen. Jeg må lige nævne maden.... Fantastisk. Uhm.... :-)