Flere rejsetips om Venedig

• Klassisk musik - Vivaldi

03.04.15: Henrik Juul
    Er normalt ikke den store fan af klassisk musik, men på vores tur købte vi billetter til knap 1.5 times klassisk musik på Chiesa della Pietà (3 minutter fra Markus pladsen, ud mod vandet).
  • Billig gondol i Venedig

14.05.13: Anette Friis
    Hvis du er så heldig at skulle en tur til Venedig, men synes det er for dyrt at ofre de 80 euro, som det tit koster at tage en tur med gondol, så fortvivl ikke.
  • Spar tid på transport i Venedig

11.05.13: Katrine Black-Jensen
    Er vendt hjem efter en skøn og solrig tur til Venedig sammen med min mor, hun er gangbesværet og rolator bruger så tænkte meget over hvordan det skulle gå med alle de broer og bus-færger

Læs mere om rejser til Venedig

Venedig på gåben
Tina Svendsen
Hjørring
13. maj 2013

Venedig på gåben

Vi besøgte for nogle år siden Venedig på en endagstur. Efter besøget besluttede vi at vende tilbage og prøve at tage overnatninger på hotel i Venedig.
Vi ville gerne opleve den spændende og anderledes by udenfor det helt store turistmylder (kl 11 til ca 18).

Vi var afsted fire dage i påsken sammen med vores datter der fyldte 14 år mens vi var i Venedig. Vi boede på et dejligt flot og velholdt hotel tæt ved Rialtobroen. Hotellet heddet Antico Doge og var en oplevelse i sig selv. Man følte sig bombet mange år tilbage i tiden, bla var tapetet af stof.

Lige udenfor hotellet kunne man sejle en tur med gondol. Og selvom det er dyrt skal man unde sig selv den oplevelse. Husk at aftale pris inden afgang.

Vores bedste oplevelser var at stå meget tidligt op om morgenen og vandre rundt i byen. Det var sjovt at opleve hvordan butikkerne fik leveret deres varer med både, hvordan kasserne med varer blev transporteret rundt på specielle vogne over de mange broer. Vi oplevede også renovationsbådene tømme affald. Vi så også en udrykning med politibåd. Vi så et hus blive raget ned, og derefter blev murbrokkerne transporteret bort i båd.

Selvfølgelig var vi også på Marcus pladsen og Rialto Broen, både når der var fyldt med mennesker, men også tidlig morgen hvor vi var de eneste.
Maden på restauranterne var ikke så fantastisk. Det bedste var faktisk at købe pizza slice og andre små retter ved de små madudsalg, der findes overalt.

Det indre Venedig er ikke større end man blot kan vandre rundt. Bla gik vi fra busstationen til og fra vores hotel.
Vi havde 3 overnatninger og det var passende i forhold til at få oplevet en masse af Venedig. Kan anbefale at man bor på hotel i nærheden af Rialtobroen, da man så bor centralt i byen og ikke skal bruge tid og penge på at komme rundt.

Håber I kan ha glæde at mit rejsetip ;-)