Flere rejsetips om Tokyo

• Kulturchok i Japan

09.05.11: Ida
    Man ankommer helt bombet efter 11 timers flyvetur til Narita airport i Japan. Allerede her, slår kulturchokket til. Japanerne har manerer, som jeg ikke har set andre steder i verden!
    Nu har jeg været i Japan 5 gange og hver gang jeg kommer igen, vil jeg ikke hjem.
  • WebTV: Hanabi i Asakusa - fyrværkeri i Tokyo

13.08.10: Maria
    Se rejsefilm. Hanabi er det japanske ord for fyrværkeri, og de sprudlende ildkugler udgør en vigtig del af den japanske kulturarv. Hver sommer afholdes hundredevis af fyrværkerifestivaller over hele Japan, og den største af dem finder sted i juli i Tokyo-bydelen Asakusa og tiltrækker op mod 1 million mennesker. Resultatet er smukt, unikt og ærke-japansk, og helt klart et besøg værd.
  • Fantastisk rundrejse med tog i Japan

Vinderrejsetip September 2010
    28.07.10: Lise Pedersen
    Rejs med tog rundt i Japan og oplev på en nem og behagelig måde både natur, historie, kultur, byliv og popkultur.

Læs mere om rejser til Tokyo

Signe Adalena Holm
Frederikshavn
16. sept. 2010

Overlevelsestur i Japan

Vi oplevede fattige og rige - by og land - natur og kultur mad og mangel på mad.Ung og gammel. Men frem for alt venlighed og imødekommenhed.
Oplev det hele

Da vi havde en hel månede tilrådighed - skulle den bruges på luksus og på det modsatte. Derfor besluttede vi os for at arbejde frivilligt - så vi kom tæt på en Japansk familie. Vi rejste ud som wwoof. Dvs. Willing worker of organiz farm.
Frivillige arbejder på en økologisk gård. Dvs. vi fik ikke løn - men modtog kost og logi. Vi valgte midt Japan - ude på landet i bjergene. Vi boede tæt sammen med en familie i 11 dage - en bedstemor på 86 en mor på 51 og en datter på 17 og en søn på 15.

Selv var vi mor 51 og datter 17. Det var så spændende og nyt og meget meget anderledes. Vi arbejdede hver dag i 11 dage - bla. i rismarker mellem giftslager og ude i urtemarkerne hvor vi fjernede ukrudt og plejede grøntsagerne. Så kom vi i køkkenet og skulle tilberede mad på Japansk til hele familien. Men heldigvis fik vi lov til at lave dansk mad til dem og dessert som ris-alamande - men det kunne de ikke synke.
Vi lavede 1000 praktiske forskellige opgaver hver dag.

Efter endt arbejdsperiode - rejste vi til NARA - Kyoto og Tokyo. På egen hånd med bus - tog og undergrundsbane. Vi føler os så beriget på alt muligt skønt og det var den største udfordring vi begge har oplevet indtil nu. Kan anbefales hvis man kan ligge på gulvet i 11 dage og derover.

Aktiviteter
Frivilligt arbejde

Kommentarer til rejsetips om Tokyo

Turen til Solens Rige.

24/10 2010 Lise Duus
En fantastisk tur til Japan. I har ikke været bange for at tage fat, og har oplevet noget ganske enestående: At være tæt på en japansk familie. I har arbejdet hos familien, og har fået en stor oplevelse. Oplevelserne i millionbyerne, må også have været en fantastisk udfordring. Denne rejse vil for altid være i jeres "rygsæk"! Stor respekt for jer!!

tæt på

23/10 2010 carl
Flot valg at gå tæt på en kultur, der er så langt fra den vi selv er opvokset i. Meget bedre end det japanerne selv gør når de valfarter Europa rundt på syv dage. Det at få foden under et japansk bord i et japansk hjem giver en tyngde, som man ikke oplever på en rejseselskabsrejse. Men man skal have et udfordrende oplevelses-gen. Jeg er sikker på, at jeg var flygtet fra slangemarkerne - ris eller ej.

Tur til Japan

21/10 2010 Hanne
Spændende oplevelse for jer. Spændende læsning. Ville gerne have givet fem stjerner, men den stoppede pludselig.

Hvor er i bare gode

14/10 2010 Helle Jørgensen
Helt fantastisk initiativ i to har taget. Det i har oplevet må bestemt bære frugt resten af jeres liv.

Sej tur

13/10 2010 Marianne Mai
Det lyder som om i har haft en spændende tur.

13/10 2010 Charlotte
En meget alternativ måde at rejse på. I har virkelig udfordret jer selv, og burde skrive en bog om det, men det gør I måske også? :-)

Frivillig arbejdsferie

13/10 2010 Torben
Spændende læsning, godt gået.

Rig på oplevelser

12/10 2010 Lisa Svendsen
Rigtig spændende læsning. Jeg får selv lyst til at komme en tur til Japan, dog har jeg ikke lyst til at arbejde i rismarkerne, sammen med giftslanger. Men en rigtig spændende tur, rig på oplevelser.

Kommentar til rejsetip: "Oplevelsestur i Japan".

18/09 2010 Tove
Et rigtig godt initiativ af mor og datter. Spændende læsning, og en god måde, at udforske, samt få indblik i et lands, kultur, historie og befolkningens levevis. Man kan fornemme og indleve sig i, at mor og datter vender hjem til Danmark, beriget med rygsækken fyldt med oplevelser, erfaringer, dufte og fremmede indtryk.

Godt gået :)

18/09 2010 Eli Gåsland
I er bare de sejeste jeg kender :)