Flere rejsetips om Kroatien

• Skønne Kroatien

16.08.15: Ingrid Boysen Underbjerg
    I sommeren 2015 var vi fem afsted ( to voksne og børn på 12 og 19) til Trogir. Vi boede i en lejlighed i en villa med pool og kun 100 m til havet.
  • Split - kultur og natur kombi

05.08.14: BW
    En veninde og jeg tilbragte i starten af april fem dage i Split. Flyveturen til Split fra København er overkommelig; kun to timer og et kvarter og både SAS og Norwegian har direkte flyvninger.
  • Zaton 'Zuper' plads

27.07.14: Carsten Frost
    Pladsen er en mellemstor plads og er samtidigt godt opdelt i fire med hvert sit område hhv. mobile homes, vogne og telte, lejligheder og aktivitetsområde.

Læs mere om rejser til Kroatien

en dejlig fri måde at holde ferie på
Susanne Østergaard
Børkop
22. sept. 2011

en dejlig fri måde at holde ferie på

Den 23 juni pakkede vi varebilen med tøj tasker osv. og motorcyklen. Herefter kørte vi til Slovenien, hvor vi overnattede på et hotel. Dagen efter rullede vi motorcyklen ud og pakkede taskerne og afsted det gik, vi kørte hele vejen langs kysten ned i Kroatien, helt ned til Dubrovnik.
Vi brugte ca 10 dage inden vi igen var tilbage ved bilen. det var en helt fntastisk måde at holde ferie på meget afslappende og vi gjorde hvad vi havde lyst til, var der en dejlig strand gjorde vi stop der, og havde vi lyst til at blive 2 dage fjorde vi det, Vi fandt nemt og billigt overnatning hos private, Kroaterne er meget venlige og gæstfrie.Når man køre på motorcykel får man alle lyde og dufte med, helt fantastisk.
da vi nåede Dybrovnik kørte vi ind i Bosnien og fik set Mostar broen, en fantastisk smuk historisk bro, som er blevet genopbygget efter krigen. Det gjorde dybt indtryk på os at se de forladte huse med skudhuller i, som var overalt.
Vi kørte tilbage mod Slovenien inde i landet og nød den fantastisk flotte natur der er i kroatien, og meget frodigt.
Undervejs havde vi stop hvor vi så Plitwik søerne, helt fantastisk flot, kan klart anbefales.
da vi nåede til Slovenien så vo Postanja grotterne, rigtig flotte.
En rigtig fantastisk dejlig tur, som klart kan anbefales for alle motorcykel entuaster.
Turen kan også tages i bil, eller på cykel.