Flere rejsetips om Kroatien

• Skønne Kroatien

16.08.15: Ingrid Boysen Underbjerg
    I sommeren 2015 var vi fem afsted ( to voksne og børn på 12 og 19) til Trogir. Vi boede i en lejlighed i en villa med pool og kun 100 m til havet.
  • Split - kultur og natur kombi

05.08.14: BW
    En veninde og jeg tilbragte i starten af april fem dage i Split. Flyveturen til Split fra København er overkommelig; kun to timer og et kvarter og både SAS og Norwegian har direkte flyvninger.
  • Zaton 'Zuper' plads

27.07.14: Carsten Frost
    Pladsen er en mellemstor plads og er samtidigt godt opdelt i fire med hvert sit område hhv. mobile homes, vogne og telte, lejligheder og aktivitetsområde.

Læs mere om rejser til Kroatien

Plitvice Nationalpark
Mille Agerlund
København NV
28. aug. 2008

Kroatien - Plitvice Nationalpark

Plitvice Nationalpark i Kroatien er umådelig flot. Du kan gå rundt i op til 8 timer og der er den flotteste natur hele vejen rundt gennem parken. Nationalparken består af 16 søer og et utal af forskellige vandfald. Når man kører til nationalparken får man en spændende oplevelse ved at se, hvordan kroaterne lever i de dele af landet, hvor turismen ikke er kommet til endnu. Der ses tegn fra krigen og er en spændende oplevelse.

Aktiviteter
Nationalparker

Kommentarer til rejsetips om Kroatien

Masser af turister

03/12 2009 Peter Morell
Vi var i Plitvice Jezera i år - i slutningen af Juli. Det er fuldstændig korrekt, at det er vildt flot, og helt klart et besøg værd. Men.... de lukker så mange turister ind, at vore 8 timers gåtur på stierne foregik på een lang række af turister. En af grundene til at det tog 8 timer var, at hver gang der var en der skulle tage et billede stoppede køen, for der er tale om smalle stier.... Vi tog derud igen dagen efter, og stod først i køen, og næsten løb de første 20 minutter, men så havde vi også det hele for os selv, indtil vi blev indhentet - og mødte dem, som var startet fra den anden ende... så var et gåsegang igen... men flot er det!!!

Plitvice

18/07 2009 Tina Skaarup
Var der i 2006. Har aldrig oplevet noget lignende. Børnene var med og var lige så benovet, som os voksne. De var det på tidspunkt 8 og 10 år. Var der i lidt over 4 timer på en guidet tur, og vi kunne sagtens have brugt meget meget meget mere tid. Vi kørte i bus i 6 timer fra Porec, men 6 timer i bus betyder ingenting, når man får en så fantastisk naturoplevelse. Hvis man er til smukke vandfald, søer med klart vand og fisk, som nærmest spiser af hånden, ja så skal man tage til Plitvice ... husk at have masser af hukommelse i kameraet, man bliver grebet af naturen og knipser det ene billede af efter det andet.

12/03 2009 Kirsten Petersen
Var der i 1975, 2 voksne og 3 børn. Vi tog derned med tog til Zagreb, og med lokale busser derfra. Der var heller ikke dengang mange turister (mest tyskere og amerikanere). Der var meget dejligt og børnene kedede sig slet ikke, for der var hele tiden nyt at se. Vi travede meget rundt og var også heldige med vejret. Kan kun anbefale det, det er meget rekreativt. Vi havde også en uforglemmelig oplevelse, da vi tog til Slunje, en lille by med lidt frilandsmuseum-agtige bygninger. Vi tog bussen derned, der gik b usser hele tiden. Desværre gik der ingen busser den anden vej. Pas var i Plitvice, ingen taxa, og ingen hotel, så vi gik hjem i buldermørke (35 km). Alle husker den tur, vi var godt trætte, da vi kom tilbage til hotellet