Flere rejsetips om Malta

• Eksotisk Malta

15.12.13: Melody McDonald-Rasmussen
    Vi tog en forlænget weekend i Malta og boede lidt uden for hovedstaden Valleta i en by som hedder Qawra. Der bor man tæt på de smukkeste strande, men er ca.
  • Skønne varme smukke Malta

27.06.13: tania selina hydedahl
    Jeg må erkende at Malta i år i marst/april har været min hidtil bedste rejse. Vi boede i Sankt Julians, et super godt sted for unge mennesker der kan lide at der er gang i gaden :) Min veninde og jeg tog ud til Den blå Lagoon på en lille ø der hedder Comino, der er super smukt, med krystalblå vand og grotter..
  • Malta - super dag på havet

03.02.13: Pernille Pedersen
    På vores dejlige ferie til Malta, var vi på en fantastisk sejltur ud til den blå lagune.
    Vi tog med et af de store skibe, fra havnen i Mellieha.

Læs mere om rejser til Malta

• Costa del Sol´s dejlige byer

11.10.12: dan
    Malaga er en spændende by med mange seværdigheder, cafeer og butikker, og der er oplevelser nok til en hel ferie. Malaga er Pablo Picassos fødeby, og der er både et stort museum, hvor man kan se hans værker, og så er der hans fødehjem, som mere skildrer ham som person og hans liv.
  • Beijing-en oplevelse for livet på 8 dage

26.11.09: dan
    Der er så meget at se og opleve i Kinas store hovedstad. Vi havde købt en rejse med alle udflugter og forplejning tilrettelagt af rejsebureauet, og det viste sig at være en vældig god ide.
    Læs hele rejsetippet
dan
Århus
2. nov. 2009
Vinderrejsetip December 2009

Malta - oplevelser hele året

Vi besøgte øen Malta i februar og oplevede blandt andet et fantastisk og anderledes karneval med stort optog i hovedstaden Valletta.

Malta, Melliha og befolkningen

Vi boede i Melliha et stykke nord for hovedstaden Valletta, men afstandene betyder ikke så meget på Malta, Der er et godt vejnet, og busforbindelserne er rigtig gode, så det er nemt at komme rundt på hele øen.

Befolkningen er fantastisk venlige og hjælpsomme, og de besidder en humor meget lig den danske, så man kommer nemt og hurtigt på bølgelængde. Man kommer langt med fagter og grimasser, men engelsk er heller ikke af vejen at have med i bagagen.

Karneval i Valletta

Karnevallet var en fantastisk oplevelse med store processioner, hvor børn og voksne var iklædt farverige og fantasifulde dragter. Optogene sluttede på den store plads, hvor der blev vist et fantastisk show. Der var akrobatik, trylleri og sjove indslag - vi syntes især om børnenes flotte og sjove opvisninger. Det hele sluttede med kåring af de bedst udklædte og et stort fyrværkeri.

Naboøen Gozo

Når man er på Malta må man ikke snyde sig selv for en dag på naboøen Gozo. Der går båd flere gange dagligt, og man kan leje en chaufør for en dag derovre, hvis man ikke er så begejstret for at køre selv - der er jo venstrekørsel på Malta og Gozo.
Vores chauffør stod klar med en flot limousine, da vi gik fra borde, og vi fik en udsøgt og fantastisk flot rundvisning på øen. Han spurgte, hvad vi gerne ville se, og så krydrede han ruten med nogle af sine egne forslag. Vi så bl.a. kirker, gamle udgravninger, citadellet, en vinfabrik og et uldvæveri, og han fortalte beredvilligt om historie, kultur, livet på Gozo før og nu, og om de forskellige seværdigheder. Han anbefalede os en restaurant med en fantastisk udsigt over bugten, hvor vi nød frokosten, inden vi kørte videre. Man kan med fordel købe deres hjemmelavede Raki eller vin og deres hjemmestrikkede trøjer i det dejligste bløde uld.

Oplevelser på Malta

Der er et utal af oplevelsesmuligheder for enhver smag på Malta:

• vandreture i den storslåede natur
  • badeferie i det klare azurblå Middelhav
  • kulturelle og historiske seværdigheder overalt på øen
  • interessante museer, bygninger, kirker
  • shopping på de lokale markeder og i de spændende butikker i Valletta
  • en tur med de offentlige busser er bestemt også en oplevelse i sig selv og et "must"
  • livligt natteliv i de større badebyer
Vi havde en fantastisk spændende ferie og vi vil helt sikkert vende tilbage til denne dejlige og flotte ø.