Flere rejsetips om Malta

• Eksotisk Malta

15.12.13: Melody McDonald-Rasmussen
    Vi tog en forlænget weekend i Malta og boede lidt uden for hovedstaden Valleta i en by som hedder Qawra. Der bor man tæt på de smukkeste strande, men er ca.
  • Skønne varme smukke Malta

27.06.13: tania selina hydedahl
    Jeg må erkende at Malta i år i marst/april har været min hidtil bedste rejse. Vi boede i Sankt Julians, et super godt sted for unge mennesker der kan lide at der er gang i gaden :) Min veninde og jeg tog ud til Den blå Lagoon på en lille ø der hedder Comino, der er super smukt, med krystalblå vand og grotter..
  • Malta - super dag på havet

03.02.13: Pernille Pedersen
    På vores dejlige ferie til Malta, var vi på en fantastisk sejltur ud til den blå lagune.
    Vi tog med et af de store skibe, fra havnen i Mellieha.

Læs mere om rejser til Malta

Skønne Malta
Louise Truelsen
Nykøbing F.
9. maj 2010

Skønne Malta

En dejlig forårsrejse til Malta i 2010 fyldt med en masse oplevelser vi gerne vil give videre
Dolmen Resort

Hotel

Vi boede med havudsigt på Dolmen Resort i St. Pauls Bay. Det var inkl. morgenmad med alt hvad hjertet kunne begære, og i fin afstand til det vi ville ud at se. Lækre swimmingpools og lækker mad og drinks i baren ved poolen til rimelige priser. Stort udvalg af restauranter langs kysten og på det lille torv i få min. gåafstand herfra.
Skipperskræk-byen

Vi havde både hørt og læst for og imod at tage ned og besøge "Popeye Village". Vi brugte en times tid, hvor vi også var ude at sejle - det var inkl. i entréen. Vi synes der var utrolig smukt og hyggeligt, og har man børn er jeg sikker på de vil elske det - der er et lille soppebassin, som børnene kan boltre sig i med legetøj, mens der er solstole til forældrene - så husk badetøj mm :-)
Ggantija-templet

Ø-tur

En af dagene havde vi sat af til at tage færgen (med bil) til Gozo. Her så vi bl.a. Ggantija-templet, den smukke Xlendi Bay, Det Blå Vindue og sluttede ved stranden Ramla Bay.
Det var helt klart en fordel at have sin egen bil med, så man kan nå at se så meget som muligt.
Ggantija var dog lidt af en skuffelse, da det var begrænset hvad man kunne få lov at se inde i templet.
Mdina

Vi nåede også et par timers gang i den gamle by Mdina. Byen var ikke rigtig "stået op" da vi kom kl. ca. 10, men da vi gik ud begyndte der rigtig at komme liv i de små gader. Vi var nede at se Mdina Dungeons - et gammelt tortursted - lidt uhyggeligt, og ikke for sarte sjæle.
Red Porgy

Fisk, fisk og atter fisk

Malteserne har mange fiskeretter på deres menukort, og den vi smagte var utrolig lækre. Fx her denne friskefangede "Red Porgy" - men deres tun er også meget lækker! Husk at spørge om det er en filet eller en hel fisk - den ene dag fik vi en stor lækker filet som vi ser den herhjemme i fiskeforretningerne, men en anden dag fik vi en lille hel tunfisk, og fileten var bestemt at foretrække, men smag og behag.
Luzzo

Marsaxlokk

Vi valgte en af dagene at slå et besøg i Marsaxlokk sammen med en tur til De Blå Grotter. Desværre blæste det for meget, så vi kom ikke ud at sejle til grotterne. Til gengæld nød vi en lækker frokost på havnekajen i Marsaxlokk, hvor der ligger utallige af de små fiskerbåde, luzzoer, og vugger i havnen - det er virkelig et smukt syn!
Den Blå Lagune

En af dagene blev sat af til den Blå Lagune. Vi havde booket en sejltur i en af de mange små bureauer der ligger rundt i gaderne. Vi skulle give 15 euro pr. person, altså 30 euro ialt, og lagde 10 euro i depositum og betalte resten da vi kom ombord på skibet (ikke den der er vist på billedet, men en der hed Romantica med Shamu-cruises. Denne dag blæste det desværre for meget til at kunne bade i de små "caves", men vi sejlede alligevel forbi. Vi skulle sætte folk af på Gozo først, og ligeledes hente dem efter 2½ time i lagunen igen. Det er nok en smagssag hvor længe man vil bruge ved lagunen, jeg synes 2½ time var lige i underkanten, så hvis vi skulle afsted igen en anden gang ville vi nok vælge en båd der sejler direkte til lagunen, og man så kan være der lidt længere.
Valetta

Den sidste dag inden vi skulle flyve kl. 19 tilbragte vi i Valetta. Igen en meget smuk by med en masse ting at se alt afhængig af hvor kulturel man har lyst at være. Tag gode travesko med hvis du vil op og ned af alle gaderne -der er stejlt hvis man ikke går på de lige hovedgader.

Kommentarer til rejsetips om Malta

Vanedannende

10/12 2010 John Ole Jensen
Vi,min kone og jeg har flere gange været på Malta,og begejstringen er Luise Truelsen ikke alene om. Malta ER et virkeligt skønt feriested,som man kun kan elske.

Det skal oplevers

31/05 2010 Bodil Pedersen
Når man ser de pragtfulde billeder fra Malta, tænker man, der må jeg hen. Dygtig fotograf.

Oplevelse

30/05 2010 Jørgen Truelsen
Ud fra billeder og beskrivelse, tror jeg det har været en stor oplevelse. Flot lay-out.