Flere rejsetips om Hemsedal

• Familievenligt!

20.04.11: Trine
    Norge er dejligt alle tider af året og for alle aldre!
    Personligt elsker vi Hemsedal - især om vinteren.
    Et sted hvor alle kan være med; helt fra yngste familiemedlem på et år til ældste på 80 år (det er i al fald vores erfaring).
1700 m. oppe ved stor bjergsø med smeltevand. Ken og Solveig.
Lene Svan Olsen
København
28. aug. 2008

På eventyr i gudernes land

I sommer var min kæreste, mine to børn på 8 og 4 år og jeg en uge i Hemsedal i Norge. Naturen deroppe er så uspoleret og storslået. Et rent paradis på jorden...

I sommer var min kæreste, mine to børn på 8 og 4 år og jeg en uge i Hemsedal i Norge. Det er 220 km nord-vest for Oslo. Vi kørte dertil i bil og boede i Skarsnuten fjeldlandsby næsten på toppen af et bjerg. Hver dag tog vi på ture i den vilde og smukke natur.

Den første dag vandrede vi sammen med børnene helt op til toppen af vores bjerg. Vi var forundrede over, at ungerne kunne og ville gå så langt. Men naturen var simpelthen så fantastisk og storslået, og vi nåede op over sneen og til toppen, hvor udsigten åbenbarede sig på den anden side af bjerget.

Dagen efter kørte vi til et vandfald tæt på Hemsedal by, som bliver kaldt 'brudesløret'. Vi regnede med, at der måtte være en sti, som man kunne vandre på op langs vandfaldet. Vi fandt kun en dyre-sti, og krøb og klatrede op gennem vild, til tider næsten ufremkommelig og guddommelig smuk natur. Børnene var igen fantastisk udholdende, - helt sikkert fordi de også syntes, det var det vildeste eventyr.

Dagen efter kørte vi op på et bjerg nær Grøndalen, som var meget stejlt. Vejen derop var smal og snoede sig opad det kæmpe bjerg. På toppen lå et naturreservat og en stor smeltevandssø (foto). Her gik får med bjælder, der var gamle bjælkehytter og det føltes, som man kunne række en hånd op og røre ved skyerne.

Norge er gudernes land. Naturen er så storslået og rå. Bjergene så voldsomme og fantastisk smukke, at man helt taber pusten.

Vi drømmer om at køre til Norge igen næste sommer. Da vil vi gerne køre afsted uden noget bestemmelses-sted. Naturen deroppe er så uspoleret og storslået. Et rent paradis på jorden.

Kommentarer til rejsetips om Hemsedal

TAK for beskrivelsen <3

29/06 2010 Carsten Westermann-Møller
Glæder os meget til at kommer derop om kort tid med mine 3 adventure-teenagere - tænkte på byttebolig men var for sent ude, så vi finder hytter undervejs istedet. Skal til Voss Rafting Senter, til Sognefjord og -fjeld, Hemsedal (selvfølgelig efter den beskrivelse!) - og sejle til og fra Bergen. Glæææder os <3<3<3

Hemsedal: Himmerriget på jorden

07/01 2009 Mogens Lillelund
Din beskrivelse af Hemsedal, er som taget ud af min egen mund. Vi var i Hemsedal for første gang for 17 år siden, og har været der siden, betagelsen af Hemsedal, var så stor, at vi for 6 år siden købte en grund og byggede vores egen hytte, i et gammelt sæter område, 1100 m, over havet, tættere kan man ikke komme på himmelen. Hvor mærkeligt det end lyder, glæder vi os til at vi skal på efterløn om 10 år, så vil vi være deroppe, mindst 7 md om året. Med venlig hilsen

Smuk og fantastisk natur.

17/09 2008 Charlotte Nielsen
Fantastisk beskrivelse, - Jeg får helt lyst til at rejse med det samme. Naturen er så storslået i det flotte Norge.

Vi var tæt på...

10/09 2008 Birte Elzer
Det var så dejligt at følge jer via de sms vi modtog. Allerde med beskrivelsen af jeres første morgen, hvor I bare sidder og nyder den smukke natur. Vi glæder os til at høre mere og se smukke foto's. Og hvem ved, måske det bliver vort næste feriemål.

Norge - Verdens smukkeste land.

09/09 2008 Arne Engbjerg
Tillykke med den vellykkede tur. Og jeg kan kun gi' jer ret: Norge er enestående. Vi har selv ferieret deroppe de seneste år og skal afgjort derop igen næste sommer. Hold fast i tanken om blot at køre "ud i det blå". Så kan man stoppe, hvor man vil, eller man kan blive et sted, man finder særlig kønt. Sådan gør vi, og når vi så synes, det er ved at være den tid, søger vi overnatningsmulighed. Og finder altid noget fornuftigt (Campinghytte, bed & breakfast, evt. hotel). God tur næste år.

Enig

08/09 2008 Mogens Thomsen.
Ja, Norge er et fantastisk dejligt land at rejse i. Vi har været der flere gange og vil derop igen. Vi er ikke til ski, men naturen deroppe om sommeren er smuk, smuk, smuk. (Og jeg holder meget af at køre i hårnålesving).

inspirerende!

04/09 2008 berit lopez
Jeg vil helt sikkert af sted med familien! Der er ikke noget skønnere end at være sammen og nyde sine børn i den rene natur. Totalt livsbekræftende!!

Bedømmelse

03/09 2008 Marianne Olsen
Rejsetippet skal have topkarakter, 5 stjerner.

Wau for en oplevelse!

Der må vi op! Det lyder som et fantastisk rejsemål med mange udfordringer i den skønne natur.

Jeg vil også til Norge

02/09 2008 Lene Hansen
Nu får jeg også lyst til at tage til Norge