Flere rejsetips om Norge

• På jagt efter nordlys / Aurora Borealis

10.03.14: Carl Nielsen
    Vi har de sidst to år været på Nordlys jagt i den nordlige del af Norge og Sverige. Det første år boede vi i Kiruna i Sverige, og i år prøvede vi Tromsø i Norge.
  • Oslo

05.02.14: Kristina Jensen
    Oslo er en herlig storby og må opleves!
    Her er lidt for enhver smag – og man skal også gøre op med sig selv, hvorvidt man ønsker sne og kulde eller sol og varme.
  • 17 maj Oslo, Norge

Tag en dejlig sviptur til vores skandinaviske venners hovedstad OSLO. Der er rigtig god underholdning for både børn og voksne på båden.

17.

Læs mere om rejser til Norge

Man skal vænne sig til midnatssolen
Michael Johansen
Egå
18. maj 2010

Nordkapp

Ferie for dem som ikke har noget imod at have rattet mellem hænderne hver dag i ferien.
Klatreturen værd, og børn kan også være med

Nomadeblod i årene

Jeg kan varmt anbefale at besøge Nordkapp, ved at køre op gennem Norge langs vestkysten. Vi valgte at afsætte 2 uger til opturen gennem Norge, så der var tid til at besøge predikestolen og dens enormt flotte udsigt, samt de mange fjorde og fjelde.
Dagligt kørte vi 100-200 km, så der også kunne blive tid til mange stop. Der skal også afsættes tid til små færgeture og at nyde udsigten.
Tuneller i sneglefart

Flåmsbanen

Undervejs tog vi en kørefri dag, hvor der så til gengæld blev kørt i tog. Herlig gammel tog, ad en kringlet bjergbane.
Simpel camping, men sikke en ro

Camping

Vi vekslede mellem campingpladser og at anvende allemandsretten. Utroligt smukke scenarier overalt.
Idyl og charme

Lofoten

Vi valgte at sejle fra Bodø til Lofoten, hvorfra man kan sejle ud på hvalsafari. Desuden findes et stort flot vikingemuseum, der er et besøg værd.
Selv om man er langt fra alfarvej, så findes der tankstationer og købmand overalt (med sikke priser, blev sjældent til oksemørbrad på grillen)
Højt mod nord

Samernes land

Landskabet ændrer sig drastisk højt mod nord, hvor dagenes kørsel bliver på mange km, men husk at holde vigepligt for renerne.
Spisning ved vejs ende

Nordkapp

Selve Nordkapp er oftest indhyllet i tåge, og husk vanterne! Vi camperede ved vejs ende og overnattede på besøgscenterets parkeringsplads (som 100 andre)
Der er godt nok mange træer i sverige

Hjemrejsen

Sydpå kørte vi via finland til sverige, og fulgte indlandsruten. Vær forberedt på enkelte engle og MANGE træer.
Her vil enhver ægte chauffør få sin lyst styret, men undervejs kan anbefales at besøge deres store vandfald og fosser.

Kommentarer til rejsetips om Norge

Finland

07/05 2014 Dorte
Vi tager også turen op gennem Norge og ned gennem Finland/Sverige

men jeg synes det ser ud til at turen gennem Finland bliver 600km uden noget som helst andet end træer - er der noget vi skal se på vejen?

Vend turen.

21/05 2010 Karsten V. Petersen
Min hustru og jeg tog turen for et par år siden, men vi kørte den modsatte vej. Vi var derfor ikke mætte af indtryk, da vi kom til Nordkap. Der og efterfølgende fyldte vi så i "mappen" med indtryk, på vores tur ned gennem Norge. Bortset herfra var det næsten samme tur, vi tog, og vi er enige i, at der er rigtig mange træer i Sverige. Turen kan varmt anbefales.