Flere rejsetips om Edinburgh

• En overset perle

Efter at have læst et andet rejsetips her på siderne besluttede jeg mig for at Edinburgh var en by der måtte på listen over steder mig og min kone har været.
  • Edinburgh, en af Europas smukkeste storbyer.

20.01.14: Camilla Colding-Jørgensen
    Edinburgh er et af mine favorit rejsemål, når vi snakker storbyer, og efter min mening en af verdens smukkeste byer.
    Selvom det er en storby hersker her en stemning af noget afslappet og noget eventyrligt, et sted hvor mange hundrede års historie, falder naturligt ind i nutiden.
  • Forlænget weekend Edinburgh

09.12.13: Mette Jensen
    Vi er netop hjemvendt fra en forlænget weekend i Edinburg. Sikke en oplevelse!
    Lad mig først slå fast, at det er en by med masser at se på.

Læs mere om rejser til Edinburgh

Egen lejlighed i Edinburgh
I. S. Munk
Århus
26. juli 2009

Egen lejlighed i Edinburgh

God plads og ikke tvungen på restaurant i Edinburgh hvergang.

Lejlighed i Edinburgh

40 meter fra Royal Mile fandt vi Holyrood Aparthotel, hvor vi fik en 3 værelses lejlighed med veludstyret køkken for 1200 kr/nat,- og så fik vi endda 1. aften leveret en stor kurv med morgenmad, så vi ikke behøvede lede efter et supermarked.

Burger på Pub

Selv med en lejlighed, så man kan spare på budgettet til restauranter, er der mange stder i Edinburgh som er "must" hvad spisning angår. Nr 1 er en burger med salat og chips for 100 kr på en Pub på "Royal Mile" hvor "Whiskey Bar" kan anbefales mest. Nr 2 er en god middag på restaurangerne omkring Grassmarket og Victoria Street, - kun 200 meter fra Royal Mile og bedre mad og bedre priser. Både muslinger og skotske kæmpe steaks på "Mussel & Steak House" på Victoria Street kan anbefales.

Kommentarer til rejsetips om Edinburgh

Skotland

03/01 2011 J.Andersen
Tja jeg er ikke så meget for at bo i stor by'er men elsker at bo i små by'er som Tayport ca 30 mails fra den ellers så smukke by Edinburgh tja det er ikke nogen trorist by den lille by tayport men den er godt og dejlig og du har mulighed for at komme videre til ting via bus og tog på den anden side af tay i den halv store by dundee ja ville bare sige det i må hygge

Edinburgh, Skotland

23/03 2010 K. Nielsen
Familietur til Edinburgh, Skotland. Med tre børn i alderen 3 til 9 år valgte vi at indkvartere os i en lejlighed, den var beliggende på West-tollcross, som ligger i finanskvarteret i centrum af byen. Med indkvartering i gå afstand til Princees Road, Edinburgh castle, The Royal Mile og bymidten var det en perfekt base. I bymidten hører man konstant traditionelt Skotsk musik, sækkepibe forstås. Mad Bemærk at mindre børn ikke er tilladt på Pub, så ingen "Chip and fish" på pub til os i denne omgang. Vi faldt dog over en italiensk restaurant "Darios Restuarent" på Lothian Road hvor også børn var velkomne, meget velkomne endda. personalet var meget søde ved ungerne, og gav dem en god oplevelse. Ellers lavede vi mad i lejligheden der var udstyret med et godt køkken Bustur Vi købte en tur til High Land / Loch Ness der afgik fra Busterminalen, prisen var 35£ per voksen, lidt mindre for børn, det var en 12 timers tur hvor man kørte gennem det skotske landskab med en GPS styret "fortæller stemme" i de udleverede høretelefoner, der var de største europæiske sprog at vælge, dog ikke dansk. Der blev gjort holdt ved udvalgte steder, der var også mulighed for en halv times sejltur på Loch Ness før vi kørte det sidste stykke op til Inverness, for at vende bussen og køre syd, mod Edinburgh igen. Besøg på Edinburgh Castle. Vi var også på besøg på Edinburgh Castle, hvilket var en flot oplevelse, slottet har i dag stadig en militær funktion og der er derfor visse sikkehedsregler der skal overholdes, man måtte f.eks. ikke efterlade en klapvogn uden opsyn. En anden sjov ting var at hver dag kl. 13.00, blev der affyret en kanon, som det er sket i mange år, det var dog ikke en af de antikke kanoner, men en helt moderne udgave der står ved siden af de gamle. Tur i Lejet bil Vi lejede en bil i Edinburgh Lufthavn, som vi benyttede til at komme ind til byen med. Vi tog en af dagene en heldagstur stik nord, gennem bjergene, som kommer ret hurtig efter Perth, storslået natur, med floder, bjerge, og sågar et skisportssted kørte vi forbi. Når man kommer et godt stykke op i højlandet begynder vejskiltene at stå på 2 sprog, engelsk og gælisk, selvom der ikke er mange der taler gælisk, det er mest helt i nord, og på øerne sproget bruges. Det skal bemærkes at der nogle steder kun er et spor og man skal passe på modkørende trafik, og så er der jo lige det venstrekørsel. I byer og på hoved/motorveje er der mange fotofælder, pas på dem. Priser Prisniveauet generelt vil jeg sige er på samme højde som i DK, måske lidt billigere på nogle ting. Vil vi komme igen? Ja helt sikkert, det er et flot land og en interessant by med meget venlige mennesker vi har mødt, det har gjort et stort indtryk og vi vil komme tilbage engang igen.