Flere rejsetips om Barcelona

• Betagende Barcelona

Kataloniens hovedstad byder på kunst, arkitektur og sport i verdensklasse, og udmærker sig desuden ved at være en utrolig nem by at finde rundt i og komme omkring i.
  • Hyggetur til Barcelona

06.01.14: Kaj Steen Larsen
    Barcelona er ideel som en kortere men hyggelig rejse...

Der er mange hyggelige hoteller enten med værelser eller små lejligheder, som på hver sin måde giver frihed & muligheder.
  • På cykeltur i det skønne Priorat ved Barcelona...

09.09.13: Frank
    Barcelona, Sitges og baglandet omkring Girona. Har efterhånden snuset til lidt af hvert i Catalonien. Senest har jeg imidlertid fået udvidet min horisont med det skønne Priorat (et storslået naturområde godt 130 kilometer sydvest for Barcelona).

Læs mere om rejser til Barcelona

Barcelona med handikap
Lars Jeppesen
Gevninge
22. feb. 2009

Barcelona med handikap

1 uges storbyferie i Barcelona med store oplevelser og for det meste nem adgang trods handikap.
Sagrada Familia

Min kone, Birte har en venstresidig lammelse efter en blodprop i hjernen, således at hun kun kan gå kortere distancer. Det har medført at vores vinterferie har ændret karakter. Fra forår til efterår nyder vi fleksibiliteten i campingvogn, men om vinteren vil vi gerne noget andet.

I år valgte vi at tage til Barcelona i uge 7. Rejsen blev bestilt via Storbyferie.dk efter en grundig research. Vi fløj med Spanair direkte til Barcelona.

FDM travel blev kontaktet forinden, og de sørgede for at der var adgang til kørestol både i Kastrup og Barcelona. Begge steder fik vi formidabel service så fra indcheck til vi i stod uden for lufthavnsbygningen var der hjælp.

Inden vi rejste havde vi endvidere indgået aftale om leje af elcrosser i Barcelona med www.accessiblebarcelona.com. Den kom på klokkeslet på hotellet, var fuldstændigt som aftalt og fungerede perfekt.

Vi havde egentlig regnet med at tage Birtes egen crosser med, men flyselskabet skulle have 10 euro per kg hver vej, dvs ca 4.000 kr for crosseren x 2 ! Det kostede 1.350 kr at leje crosseren.

Vi boede tæt på den olympiske by på Hotel H10 Marina. Det ligger dejligt centralt for det hele og så alligevel lidt uden for mylderet. Hotellet levede fuldt op til vore forventninger med rigtig gode faciliteter og meget serviceminded personale.

Alle dage tog vi fra hotellet omkring kl. 10 og var tilbage igen kl. 17 efter mange spændende oplevelser og indtryk.

Barcelona kan kun anbefales. Der er så meget at opleve, den gamle gotiske by, den modernistiske del med de utrolige bygninger, selvfølgelig Sagrada Famalia, den olympiske by, havnefronten, Montjuic, museerne etc etc. Folkelivet i sig selv.

Langt de fleste steder var der fine adgangsforhold for crosseren, så vi følte virkelig, at Barcelona var tilgængelig.

Vejret var fint, enkelte dage køligt til 10-11 grader, andre 15 grader. Det var ikke regnvejr om dagen :-) Vi havde varmt forårstøj med og det var ok.
Hjemme igen glæder vi os over en super ferie.