Flere rejsetips om Costa Blanca

• Vandfald ved Algar på Costa Blanca

05.04.13: Trine
    Jeg har holdt ferie på Costa Blanca i rigtig mange år, og alligevel er der stadig ting, jeg endnu ikke har set. Da jeg var der i påsken 2013, fik jeg for først gang set vandfaldet Les Fonts d’Algar lidt uden for Callosa d’en Sarriá, ca 15 km fra Benidorm.
  • Vandretur på Cabo de San Antonio ved Javea

11.01.13: Trine
    På vejen mellem Denia og Javea på Costa Blanca ligger Kap San Antonio. Her er der flotte udsigter over Middelhavet og Javea, men der er også en fantastisk lille gåtur fra klippen og ned til Javea-havn og tilbage igen. Slut af med tapas i den gamle by i Javea.
  • Spanien - Torrevieja

30.08.12: Hanne Boye
    Ingen tvivl om at der sagtens kan rejses til Torrevieja i Spanien om vinteren. I december md er dags temp. ca 18-20 gr. Vi har en lejlighed i Torrevieja, og det er bestemt ikke i turist området, så ro, fred og stilhed er nøgle ordet for dette skønne område med hvide sandstrande og/eller klippestrand.

Læs mere om rejser til Costa Blanca

Costa Blanca - fyldt med spændende oplevelser
Birgitte
Stenløse
2. juni 2011

Costa Blanca - fyldt med spændende oplevelser

I februar rejste vi på en uges ferie til Alicante, nærmere betegnet byen Benijofar 30-40 min. syd for Alicante.
Vi havde hjemmefra lejet bil til afhentning i lufthavnen.
Her skal man lige være opmærksom på hvor meget kørsel man har tænkt sig. De fleste biler lejes med fuld betalt tank og lejer man en diesel, ja så kan der snilt være 80 l. Det kræver en del kørsel, hvilket vi så benyttede os af.
Vi kørte til Benijofar, hvor vi skulle besøge familie og bo i den næste uge.
Stranden i Guardemar de Segura

Guardemar de Segura

Dette er en hyggelig strandby. Vi startede med at tage til marked. En stor del af gaderne var spærret af og man kunne finde mange gode tilbud i de mange boder.
Selv i februar var stranden lækker. Det blæste en del, men det var en hyggelig tur.
Der er mange gode restauranter, men ikke alt har åbent uden for sæsonen. Vi fandt en hyggelig tapas restaurant. Her valgte vi 4 forskellige små retter og de smagte herligt, f.eks. honningbagte rejer.
Gå en tur gennem Parque Reina Sofia, en meget smuk park. Især børn vil nyde denne park. Her har man mulighed for at fodre egern og påfugle. De kommer helt tæt på og spiser af hånden.
Et piano på toppen af Rojales

Cuevas del Rodeo, Rojales

I Rojales, nabobyen til Benijofar ligger Cuevas del Rodeo, Grotterne i Rojales. Grotterne har været brugt til beboelse, men nu bruges de mest som kunstnerhjem. Der er fri adgang til området og man har mulighed for at komme ind og se et grottehjem, hvilket er lidt af en oplevelse. Området er flot og på toppen har man en flot udsigt ud over byen. Her kan man også se forskellige skulpturer.
Muslingehuset kan ses på vejen ned fra grotterne. Det har taget 12 år at dekorere huset.
I Rojales ligger der flere rigtig gode restauranter bl.a. "Let's eat". Her fik vi en rigtig lækker Ale pie.
Hos den hollandske slagter kan man købe mange lækre ting.
En rigtig hyggelig by.
Castillo de Santa Barbara

Castillo de Santa Barbara, Alicante

I Alicante vandrede vi hele vejen op til borgen. Det er muligt at tage en elevator nede ved stranden, men vi fandt den ikke. Turen op var også hyggelig, men på en varm sommerdag kan det let blive for varmt.
Der skal ikke betales entre ved indgangen til borgen. Man kan bruge flere timer på at gå rundt og se hele borgen. Der er et picnic område og et lille cafeteria på toppen. Her kan man få is, sodavand og et begrænset udvalg af snacks.
Der er en fantastisk udsigt fra toppen.
Fra borgen gik vi ned til Alicante via et flot parkanlæg, Parque de la Ereta. Bygget i terrasser med mange udsigtspunkter.
Alicante har mange små gågader og små torve. I nogle af gaderne har restauranterne sat borde op ude på midten af gågaden og det giver en hyggelig stemning. Lidt ligesom Lady og Vagabonden.
Alicante er en by man gerne vil besøge igen.
Fortaleza del Sol, Solfæstningen

Lorca

Vi besøgte Lorca før det blev ramt af jordskælv. En meget smuk og hyggelig by. Desværre mistede byen sit flotte kirketårn ved jordskælvet.
Vi har ikke hørt at der skulle være sket skader på borgen.
Vi besøgte borgen udenfor sæsonen, hvilket gjorde at vi havde området for os selv. Tidsmaskinen var desværre ikke tilgængelig, men vi kunne stadig gå rundt på hele borgen.
Ved indgangen betalte vi et depositum for at låne nogle små radioer, så vi kunne høre historierne om borgen. Det foregik på engelsk og det var rigtig godt.
Vi brugte næsten 3 timer på at gå rundt og se borgen og mærke historien. Der er en god og sjov legeplads, som vores teenagepiger også måtte prøve.
Man kan sagtens bruge en hel dag i Lorca.

Vi havde en fantastisk uge i Alicante området. Her var meget mere at se end vi lige havde regnet med og vi er bestemt ikke færdige med dette spændende område.