Flere rejsetips om Malaga

• Avra for Lauro plus River Deep - Mountain High

13.10.16: Sven-Erik Nielsen
    På årets store rejsemesse i Herning møder vi Melissa og Tove, som begge repræsenterer spanske Lauro Golf, der er beliggende kun en god halv times kørsel fra Malaga lufthavn.
  • HELLIG 3 KONGER

29.12.13: Kirsten
    Oplevede et fantastisk lysorgie og optog på Hellig 3 Kongers aften den 6. januar 2013 i Malaga den gamle bydel, og hotellet var super, tæt på Katedralen, Picasso Museo, Carmen Thyssen museo, samt en fantastisk havn, der er oplevelser for alle.
  • Malaga- et dejligt supplement til badeferien

12.10.12: Lone Madsen
    Brug et par dage i Malaga.
    Sommerferien i 2012 gik til Costa del Sol og heldigvis brugte vi et par dage i selve Malaga inden hjemrejsen.

Læs mere om rejser til Malaga

Niels Paaskesen
Nykøbing Falster
8. aug. 2010

10 fantastiske dage i Andalusien.

En super ferie - hvor det ikke altid betaler sig, at alt er arrangeret hejmmefra. Vi havde booket 7 dage i et dejligt hus, men den første nat, samt de to sidste nætter, vidste vi ikke hvor vi skulle overnatte.
Campingpladsen med bilen nedenunder.

Det man bare gør og får en dejlig oplevelse med oven i købet.

Turen til Malaga startede d.16/7, tidligt om morgenen.
Vi skulle være i Kbh. lufthavn, kl. 07, hvor bilen skulle hvile sig i 10 dage på budgetparkering. Vi havde IKKE fortalt vores børn, hvor vi skulle hen ( ihvertfald IKKE, at vi skulle sydpå). Vi havde fortalt dem, at vi skulle til Århus. Som tiden gik, op til vi skulle afsted, blev det sværere og sværere,at holde masken, specielt når drengene lige havde hørt vi skulle flyve og leje bil, ja så måtte vi fortælle - en lille hvid løgn - nemlig, at vi skulle flyve til Ålborg og der havde vi lejet en bil til århus, så vi også kunne komme lidt omkring, griner. Det var faktisk først da vi stod i kø på vej ind i flyveren, vi fortalte dem at, det gik altså sydpå - til Malaga i sydspanien i stedet for. De troede ikke deres egne ører, men fik syn for sagen da stewarddessen sagde: velkommen ombord og at turen gik til Malaga.

Den første nat vidste vi ikke hvor vi skulle overnatte, men jeg havde jo et lille hint, om campingspladser. Så det kørte vi efter, da vi fik vores leje bil i Malaga.

Vi fandt en dejlig campingplads i Torrox Costa og det viste sig også at den -kun- lå 500 meter fra det hus vi skulle være i, de næste 7 dage. Det var en dejlig campingsplads - El Pino - trods det, at vi ikke havde noget at tage over os om natten, det skulle man vist selv have haft med.

Dagen efter tog vi op i vores hus. Et lækkert hus med to store soveværelser, lækker stue og køkken ud i et, samt en dejlig forgård på ca. 60 kvaratmeter. Der var en fantastisk udsigt ud over middelhavet og Torrox Costa by, der ligger ca. en times kørsel fra Malaga.

Der er MEGET varmt, midt på dagen i Torrox Costa i juli måned, ca. 35 grader i skyggen. Så der blev ikke lavet så meget midt på dagen. Vi var ude og køre og se Compexa, der ligger oppe i bjergen, hvor Thomas Helmig og Peter A.G har huse.
Dem så vi dog ikke, men fik kørt meget langt i hårnålesving, da der er MANGE bjerge i Andalusien.

Jeg nåede også til tandlæge i Spanien, som vores meget søde engelske naboer, sørgede for at jeg kom til. Utrolig dejlige naboer (billed indsat). Den uge vi var i huset fik vi kørt en masse og set drypstenshuler og også den hvis by Frigiliana. Sidst i den uge vi var i huset, kørte vi til Torremolinos, på den anden side af Malaga, på vej til Gibraltar, hvor vi var i et fantastisk stort Aqua land, Rigtigt dejligt, hvilket både vi og drengene nød rigtig meget, kan KUN anbefales. Hedder: Aqualand Torremolinos.
De sidste to dage vidste vi heller ikke, hvor vi skulle overnatte, men der havde de på campingpladsen fortalt os, at der nede ved kysten, var en afkørsel til at dejligt lille hotel, der lå lidt oppe i bjergene. Det skulle være dejligt. Så der kørte vi op.

Vi havde nær aldrig fundet det, trods det at der var et STORT skilt nede ved hovedvejen, der går langs stranden.
Værten fortalte, at de sidste 30 skilte han havde lavet, havde drengene i området ødelagt, så nu havde han spraymalet -HOTEL - på en væg, da han ikke mente de løb med hele væggen. Værten var Hollænder og havde sin kone og børn dernede på det tidspuinkt, vi var der. Hotellet lå i 110 meters højde og havde pool og tennis anlæg og KUN 14 værelser, lækkert hotel, som hed CORTIJO AMAYA - bed and breakfast. Det var et rigtig dejligt hotel - kan stærkt anbefales. Den første dag, på hotellet om aftenen, skulle vi ud og spise. Vi havde den første aften på campingpladsen spist på en restaurant på stranden og fået nogle dejlige pizzaer. Der ville vi gerne tilbage til, men kunne IKKE trods det, at vi kørte rundt og rundt i 20 min, finde en parkerings plads.

Vi opgav, at få noget at spise, på den restaurant og kørte videre langs stranden på hovedgaden, til vi så et pizzaria. Der kørte vi ind, men kunne heller ikke her, få en parkeringsplads. Vi kørte lidt længere frem og ned mod stranden, af den første vej og der fandt vi en parkeringsplads. Vi parkerede bilen og gik mod stranden, for at at indtage noget mad, det første og bedste sted vi kunne finde.

Hvad finder vi så pludselig, en lille bygning der ligger mellem to store hoteller, ikke så stor, men med et stort DANSK flag hængende bagved.
Vi gik derind og spurgte på engelsk, om det danske flag, der hang ude bagved. Da sagde, at det var fordi de var danskere og så talte vi dansk. Det viste sig, at de lige var startet, men var opsat på at gøre forretning.

Stedet hed: Restaurante/Bar - La Pataleta -
De kan skrives til på: La Pataleta@hotmail.com, samt på facebook, hvor de hedder La Pataleta - kan stærkt anbefales.

Vi bestilte noget at drikke og for sjov spurgte jeg om de tog VISA. Han sagde, at det gjorde de ikke , hvilket jeg studsede noget over, så jeg måtte en tur i banken, griner.

Det er nemlig sådan i Spanien, at når man starter egen virksomhed, skal man kunne sætte et vis beløb ind, hver måned i tre måneder, før de Spanske myndigheder, vil give en dankortterminal og det havde de ikke opnået endnu.
Til gengæld kunne vi vælge dansk mad:
Frikadeller med kartoffelsalat
Pariserbøf
Svinemørbrad
Kylling
osv. og så det var i orden, de ikke havde en dankortterminalen.

Anden sidste dag på hotellet gik - KUN - med afslapning. Næste dag kørte vi mod lufthavnen i Malaga. Der skal man huske på, at der kan være MEGET lange køer, så kør i GOD TID. Der kan man virkelig sidde fast. Værten henter nogle gange gæster i lufthavnen og fortalte at det normalt tager omkring en time, at køre til lufthavnen, men han havde også brugt 3 timer en gang, så man SKAL huske at komme afsted i GOD TID.

Godt hjemme i DANMARK igen, ser vi tilbage på en fantastisk ferie. Det er IKKE sidste gang vi kommer til Andalusien, men næste gang er det nok i september/oktober måned i stedet for, der er temperaturen lidt længere nede.

Med venlig hilsen
Fam. Paaskesen

Kommentarer til rejsetips om Malaga

Forkert oplysning

19/01 2012 lise møller
Du skriver
'Husk - siestaen - dvs. at hen over middagsstunden er der ikke mange steder, hvor man kan spise, der har åbent.'
Det er ikke korrekt. Siestaen varer fra 14 til 17, og alle restauranter og barer er åbne, for det er her spaniolerne går ud at spise, mens deres arbejdspladser lukker!