Flere rejsetips om Malaga

• Avra for Lauro plus River Deep - Mountain High

13.10.16: Sven-Erik Nielsen
    På årets store rejsemesse i Herning møder vi Melissa og Tove, som begge repræsenterer spanske Lauro Golf, der er beliggende kun en god halv times kørsel fra Malaga lufthavn.
  • HELLIG 3 KONGER

29.12.13: Kirsten
    Oplevede et fantastisk lysorgie og optog på Hellig 3 Kongers aften den 6. januar 2013 i Malaga den gamle bydel, og hotellet var super, tæt på Katedralen, Picasso Museo, Carmen Thyssen museo, samt en fantastisk havn, der er oplevelser for alle.
  • Malaga- et dejligt supplement til badeferien

12.10.12: Lone Madsen
    Brug et par dage i Malaga.
    Sommerferien i 2012 gik til Costa del Sol og heldigvis brugte vi et par dage i selve Malaga inden hjemrejsen.

Læs mere om rejser til Malaga

Malaga - den bedste ferie nogensinde!
Trine Ravnkilde
St. Restrup (Nibe)
23. jan. 2011

Malaga - den bedste ferie nogensinde!

Min kæreste, Kasper, og jeg var på sommerferie i to uger i september 2010 og min søster, Mette, var med i den første uge. Vi boede i en hyggelig lejlighed i Mijas, tæt på La Cala og Fuengirola.
I den første uge, var vi ud og se rigtig meget. Vi var på mange forskellige markeder, og fik også en del sol. Vi besøgte den samme restaurant i den lille by rimelig tit, den hed Olé og var super hyggelig, hvor maden smagte pragtfuldt, og de kunne enkelte ord på dansk + danske menukort.
Det var dog super fedt, at kunne tage hjem, og lave sit eget mad i lejligheden, hvis man havde lyst til det, da det giver en vis frihed.

Mht. transport, kørte vi en del med taxa, da de som udgangspunkt er rimelig billige, man skal bare lige aftale en pris inden man sætter sig ind :)

Vi fulgte min søster til lufthavnen da hun skulle hjem, og vi tog på toget tilbage, efter at have udforsket Malaga en del :) De små spændende gader med de hyggeligt butikker inspirerede mig meget, hvad hygge angår herhjemme. De forskellige duftlys, billeder osv. For ikke at snakke om det fantastiske marked, med de mange spændende boder. Vi fik købt en masse brugeligt "bras", som Kasper kalder det :)
Mht. priser på de her markeder, skal man byde så lavt som muligt, og altid ca. 50% mindre end de forlanger, da de altid går med til det :)

I den anden uge, var det blot Kasper og jeg. Vi dasede ved stranden og vores egen pool. Gik ture langs stranden, var på bådture osv. Vi var en tur i Aqua parken i Fuengirola, som var yderst hyggeligt til en formiddags udflugt.

Den sidste eftermiddag regnede det en smule, og temperaturen kom under de 30 grader, så vi bestemte os for at tage op til den hvide by i Mijas Costa. Det var en utrolig udsigt og vi forelskede os hurtigt i den lille flække oppe i bjergene, samt den smukke natur. Den flotte hibiscus blomst var over alt, og i alle farver. Så hvis man holder af smukke steder, er Mijas Costa helt klart et sted værd at besøge!
Der stod æsler og heste klar til at fragte en rundt i byen, hvilket var et godt alternativ til taxa/bus. Men unge og friske som vi er, gik vi rundt og nød bjergluften.

Da vi kom hjem fra den hvide by, pakkede vi vores kufferter og tog på restaurant Olé for en sidste gang, hvor vi spurgte efter en lille souvenir. Min mors mand hedder Ole, og vi fik et sæt bestik, hvor Olé var graveret i bunden.

Vores bestilte taxa kom 5 min. før vi havde bestilt ham til, hvilket passede mig fint, for jeg hader at komme for sent til et fly. Pålidelige og høflige chauffører, det må jeg sige.

Vi kom hjem med brun kulør og en masse sjove og hyggelige minder. Det er bestemt ikke sidste gang vi rejser til det sydlige Spanien!
Lejligheden

Dette var lejligheden vi boede i :)
Den lå op af en stejl bakke, så motion blev det også til på ferien.
Poolen

Her var vores egen pool, som vi altid havde for os selv, da vi var oppe ved den, når der var siesta, og alle andre var inde ;)
Stranden

Lidt romantik på stranden blev det også til :)
Super lækkert at "købe" en madras på stranden (4,5 Euro) og ligge der hele dagen med eks. en god bog i skyggen hvis det er for meget sol til kroppen :)
Maden

Spændende mad som var flot anrettet!
Stranden

Pas på, der bliver hurtigt dybt :) Men lækkert vand med den rette temperatur
Aftenhygge på terassen

Yatsy, "500", en flaske rødvin og San Miguel, så bliver det ikke bedre :) Husk kortene og yatzyblokken! (San Miguel er den bedste Spanske øl der findes, prøv den!)
Papegøjer

Et par papegøjer vi fik taget billeder med :) Smukke dyr
Sharkboat

Prøv det, prøv det, PRØV DET! :) Er du klar på den sjoveste bådtur nogensinde, så hop på denne, og du vil aldrig glemme det!
Den hvide by

Kasper står og nyder udsigten over det flotte bjergby Mijas :)
Æslerne

Her er et billede af de søde æsler som blev behandlet rigtig godt!
Spansk monument

En flot søjle med de spanske farver
Spændende mad

Kongerejer, MUMS! Spanierne kan helt klart tilberede skaldyr!
Restaurant Olé

Ser du den, så prøv den :) De kan genkende dig, hvis du kommer igen, det siger meget! Den bedste bøf du finder i byendelen Los Clavelles!
Farvel til Spanien

Ferien måtte have en ende, men tag ikke hjem, før du har set en Spansk solnedgang ved havet - God tur.

Kommentarer til rejsetippet om Malaga

lejligheden

23/06 2014 adam
Hej Trine
Hvad hedder den lejlighed i boede i og hvem kan man leje den igennem?
Det ser super lækkert ud..

Mvh.
Adam

Fiskture med båd malaga

19/07 2011 jesper
Hej.
Er der nogen der ved, om der skulle være en fiskebåd nærheden af
Malaga, hvor man kan komme på havet.