Flere rejsetips om Gran Canaria

Fredericia
29. dec. 2008

8 afstressende dage på Gran Canaria

Mit rejsetip fortæller om vores 8 dages ferie på vulkanøen Gran Canaria i Maspalomas. Kodeordene er lokal stemning og lune tropenætter...

Vi startede i Fredericia kl. 4 om morgenen...

Derefter gik turen til Billund, og i den nye dejlige terminal får man jo nemt både lidt timer og penge til at forsvinde.

Efter små 5 timers flyvning nåede vi Lufthavnen i Las Palmas - hovedbyen på Gran Canaria.

Vi blev indlogeret i et lækkert lejlighedskompleks i byen Maspalomas på øens sydlige del - i gåafstand fra indkøbscentret Faro II og med mulighed for hurtigt at tage en taxi til det større Playa Ingles, hvor det vrimler med butikker og spisesteder.

Vi brugte dog det meste af tiden på selve resortet med at bade og slappe af. Om aftenen gik vi ind til Faro II og spiste og så på butikker. Alt var oplyst af masser af lys og var meget smukt, og de varme nætter fik virkelig een til at føle man var sydpå på ferie.

På selve Faro II centret der er bygget som en spiral med butikker rundt både indeni og udenpå, kunne man købe næsten alt og der var masser af spisesteder. Så hvis man bare vil slappe af, behøver man ikke mere. Gik man op på de øverste "etager" kunne man se et hav af lys ude i natten lagt væk. Det var meget smukt.

Vi ville imidlertid gerne se lidt mere af øen, så vi var på en udflugt og se det meste af vulkanøen, men ældgamle grotter, det lokale marked og meget mere. Dette kan varmt anbefales, hvis man er ved at løbe lidt træt i ferien.

Vi gik også nogle gode lange ture, og man kunne gå til mange ting fra vores position. Bl.a. et stort permanent tivoli.

Vi tog også en taxi ind til Playa Ingles en dag og så et meget stort indkøbscenter hvor vi købte lidt ind, og gik så videre til en næsten lige så stort der lå på stranden! Bag dette var der en enorm bred hvid sandstrand inden man kom ud til havet. Det lignede næsten en ørken.

Det var en rigtig god ferie, og da prisen også var billig, kan Gran Canaria varmt anbefales til en uge i syden sol for alle livsnydere.

God ferie!

Kommentarer til rejsetips om Gran Canaria

Vores "andet" hjem

15/09 2009 Jens-Erik N. Juhl
Skal i uge 43 afsted for 8 gang. 7gange Playa del Ingles - 1gang Puerto Rico. Favorit stedet Playa del Ingles har alt hvad man har brug for.Lækker strand,super restauranter og et fedt klima.Har boet forskellige steder - ALDRIG mere på Avenida de Tirajana,meget trafikstøj. Heller aldrig i nærheden af de store centre. Har boet meget centralt-hotel Don Pedro-hotel Mariachis,der et meget stille og roligt! Snyd ikke jer selv for en tur rundt på øen,den er fantastisk smuk. Rigtig god ferie til alle der vælger Playa del Ingles!

Gran Canaria

05/03 2009 Else M. Sørensen
Jeg har været på ferie 2 gange på Gran Canaria. Første gang boede vi i Playa del Ingles. Der var en del larm fra trafik og fra barer og diskoteker. 2.gang boede vi i Maspalomas, hvilket jeg synes er at foretrække. Der var ro og fred! Skønt! En af dagene tog vi den lokale bus langs kysten til Puerto Rico. Det var en meget smuk tur og en speciel oplevelse at komme til det sydende turiststed, hvor der virkelig var gang i den. Gran Canaria er et dejligt feriemål, hvor jeg gerne tog hen igen, da øen byder på alt der skal til en god ferie hvad enten man er til fest og farver eller lidt roligere forhold.