Tilmeld dig FDM travels nyhedsbrev

Få de bedste tilbud på rejser hver uge og vind rejser for op til 15.000 kr.

Skriv rejsetips på FDM-travel.dk

Flere rejsetips om Gran Canaria

Læs mere om rejser til Gran Canaria

Rejsetips af samme forfatter

En advarsel om hvad man kan komme ud for som turist på Gran Canaria
Rejsetips indsendt af:
Birgit Petersen
Korsør
3. feb. 2011

En advarsel om hvad man kan komme ud for som turist på Gran Canaria

Jeg kan fortælle om en meget dårlig oplevelse jeg og min mand havde på pourto rico i europacentret.

Den første aften går vi i centret for at få lidt at spise. Vi går som alle andre og ser på forretninger og stopper op ved en forretning der sælger cameraer, min mand har længe ønsket sig et camera og da den meget flinke sælger siger der er 50% ser vi på et som vi så vælger at købe. Vi betaler 50€ nå så skal der også et memory card til, så vi betaler yderligere 40€.
Så skal vi gå med ned bagved. Så skal hans chef give os en kvittering og et garantibevis og så starter der den helt store forestilling. Han viser os på en skærm hvilket dårligt camera vi har købt og sætter et andet i til sammenligning, ja det så jo noget anderledes ud det kostede 698€, men så skulle der batterier i så nu kostede 1060€ som blev hævet på vores kort. Jamen så skulle der også memory card i ja de kostede 1380€ som også blev hævet. Alt i medens dette foregår bliver jeg forstyrret og hevet væk fra min mand, jeg skulle vælge mig en bluse i gave, så skulle jeg have en kikkert som skulle prøves udenfor, så skulle vi have et digital camera samt en i phone, jeg ser slet ikke at min mand hæver alle de penge og det det foregår i en euforisk stemning. Og ih hvor er de flinke. Da vi kommer ud spørger jeg min mand hvad han havde betalt og jeg går fuldstændig i shok ca. 18.000 d.kr.

Næste dag går vi ned til det andet center i byen og får konstateret at cameraet er 40€ værd. Vi er blevet snydt så vandet driver. Næste dag gik vi ned på turistkontoret for at få at vide hvad man kunne gøre og blev henvist til et offentlig kontor i nabobyen, vi tog derind og medarbejderen der kontakte forretningen og bad dem om at betale vores penge tilbage de tilbagebetalte 945€ og gav os et bedre camera, men de har stadig snydt os for 10.000 d.kr. Sagen er ikke slut endnu for da vi kom hjem tog vi igen kontakt til det offentlige kontor som så prøver på at få resten af vores penge hjem.
Nu tror i vi er dumme og naive, det er vi nu ikke, men det hele foregår på en måde så man ikke fatter hvad der sker, der bliver oppisket en stemning så det er lige før man tror man har været på stoffer.
Så vil man købe, skal man vide på forhånd hvad man vil købe og hvad prisen er hjemme i Danmark.

Kommentarer til rejsetippet om Gran Canaria

Man behøver ikke være høflig

11/10 2015 Lis Jensen
Man behøver ikke være høflig over for påtrængende sælgere. Hvis man får henvendelser man ikke ønsker så sig nej tak og gå væk. Hvis man er vedholdende og konsekvent forstår de godt at her kommer de ingen vegne. Forøvrigt kan man sagtens skælde ud på dansk hvis det er nødvendigt. Det forstår de udmærket.

Kontanter

20/09 2015 Karina
Brug kontanter, så er det med handlerne da løst 😉

Skandinavisk Clinick i Puerto Calma - Puerto Rico

27/07 2015 Poul Thomsen
Vores datter skulle bruge en læge, lige overfor vores resort ligger en Clinick, hvor der tales skandinavisk.
Vores datter henvender sig til lægen - indisk dame - meget veltalende og smilende. Undersøgelsen for blærebetændelse varede 2 timer. Vores datter skulle kun ha en recept på medicinen, men lægen var ikke sådan at slippe fra. Vores datter skulle komme igen senere på aftenen til kontrol - inden hun forlod cliniken skulle hun betale 300 eu - ved kontrollen senere på aftenen måtte hun betale yderligere 695 eu. Vi var noget chocket efterhånden. Datteren skulle komme til kontrol 2 dage senere. Ved denne kontol fik hun af vide at det kostede yderligere 300 eu for udstedelse af papirer og regning til rejseforsikringen. 1295 eu at betale til denne læge.
Det viser sig efterfølgende - oplyst af receptionen på vores resort - at denne læge er anmeldt til politiet flere gange for bedrageri og for at snyde med honorarerne for ydelserne.En normal konsultation for en recept ville ha kostet 120 - 140 eu oplyste vores reception.
BRUG ALDRIG DENNE CLINICK - DIAMOND INTERNATIONAL - Tryg forsikring kender godt til lægen og hendes ublu priser.
De lægefaglige kvalifikationer kan vi ikke udtale os om.
Vi fik papirerne til forsikringen, men nægtede at betale de sidste 300 eu efter aftale med Tryg forsikring. Tryg har refunderet de 995 eu som var betalt.

Det er morsomt

08/05 2015 Birgit Petersen
Jeg kan godt forstå du spørger om hvor vi havde parkeret hovedet.
Det ved vi ikke, vi er normalt tænkende mennesker. Det skete bare og vi kunne slet ikke styre det. Du vil formentlig ikke komme i den situation, det skal man prøve for at forstå.Vi fatter det ikke selv

Det er morsomt

08/05 2015 Birgit Petersen
Jeg kan godt forstå du spørger om hvor vi havde parkeret hovedet.
Det ved vi ikke, vi er normalt tænkende mennesker. Det skete bare og vi kunne slet ikke styre det. Du vil formentlig ikke komme i den situation, det skal man prøve for at forstå.Vi fatter det ikke selv

Køb af kamera hos paradise selection i Adeje Tenerife

02/04 2015 Yvonne
Vi har været ude for det samme, hvordan kunne vi gøre det, vi fatter det ikke.
Vi købte et Sony videokamera til 189 euro, men kunne først hente det kl. 17.00 dagen før afrejse da de først skulle skaffe en dansk brugsanvisning fra Elgiganten i Danmark. Da vi vil hente kameraet får vi at vide der kun kan tages 1 minut video og 10 billeder, men de har et der er meget bedre og vi kan bruge med det samme. FUP og SVINDEL. Der skal bruges større HDD kort, batteri m.v. , hertil kommer vi af med 689 euro. På deres pc'er viser de en elgigant hjemmeside fra Danmark hvor priserne er 10 gange så høje.
Inden den sidste handel vil vi lade handlen gå tilbage, men det kan vi ikke. Vi er hele tiden mandsopdækket af 3-4 sælgere og efter 3 timer, siger vi til hinanden lad os komme ud af den butik.
Vi står nu med et kamera vi ikke kan bruge.

Ifølge en ny forbrugerlov fra 2014, har man fuld returret inden for 2 mdr.
Men hvordan gør vi, hvor skal vi henvende os for st få vores penge tilbage?

Aldrig mere Tenerife synd for en ellers dejlig tur

Køb Kun hos Visanta

23/01 2015 Erik a
forstår ikke hvorfor rejseselskaberne ikke advarer mod at købe hos de lokale fotoforretninger. Vi har købt camcorder hos Visanta for ca. 6-8 år siden og gjorde en god handel med fon service. Men man får ikke varede ret ,eget billigere der end i DK. Og hvis man får problemer med varen senere er det vist ikke nogen god ide. Tilbud i DK er oftest billigere end på de Canariske øer.

Køb Kun hos Visanta

23/01 2015 Erik a
forstår ikke hvorfor rejseselskaberne ikke advarer mod at købe hos de lokale fotoforretninger. Vi har købt camcorder hos Visanta for ca. 6-8 år siden og gjorde en god handel med fon service. Men man får ikke varede ret ,eget billigere der end i DK. Og hvis man får problemer med varen senere er det vist ikke nogen god ide. Tilbud i DK er oftest billigere end på de Canariske øer.

DET ER MORSOMT

17/01 2015 Gert
Jeg ved sgu ikke helt hvorfor, men jeg er nødt til lige at skrive et indlæg ovenpå alle de "forfærdelige" og "skræmmende" historier jeg netop har læst fra charter-tourimens sammenslutning.
Det er absolut ikke pænt at grine af folk, men efter at have læst første indslag hvor hr. og fru. spies-tjæreborg går ind i en tilfældig elektronik butik og lader sig ribbe for 18.000 kr. for et eller andet kamera de ikke engang har sat sig ind i om de ønsker, eller ved hvad et tilsvarende ville koste i Danmark, så kan jeg ikke lade være at læse videre.. 18.000 kroner i en tilfældig butik, for et tilfældigt produkt man ikke har sat sig ind i om man ønsker at købe...
Jeg synes det er sur rø.. for de pågældende mennesker at blive snydt på den måde, og nej, det er absolut ikke fair, ikke iorden, ikke ok, men jeg kan sgu alligevel ikke lade være med at undre mig over hvordan i alverden man bare lige kan overtales til at bruge 18.000 i en tilfældig butik. Jeg har også været et utal af gange på Gran Canaria, og kender også elektronik butikkerne, og jeg har også oplevet lidt for smarte sælgere, men de gange jeg har købt noget har jeg på forhånd vidst hvad jeg var interesseret i og hvad det koster i Danmark. Flere skriver at det er kulturen i landet og at man skal accepter den osv., ligegyldigt hvad kulturen er i landet er det sgu ikke ok at snyde folk så vandet driver,og det er iøvrigt heller ikke spansk kultur at snyde, men når det er sagt så er mange af ekspedienterne heller ikke fra spanien,men fra en kultur hvor det at handle på denne måde ikke anses som at snyde, men at få mest muligt for sine varer. Under alle omstændigheder man må jo godt lige bruge sin almindelige fornuft og tænke sig lidt om selvom man er på charterferie og den søde 23 årige guide fra spies-tjæreborg-ving konsortiet sagde at det var et godt sted at handle...Glostrup, Gilleleje eller Gran Canaria så er der jo indimellem nogen der prøver at snøre dig, men jeg tvivler på at ret mange vil lade sig lokke ud i et baglokale i en elektronik forretning i Glostrup og lystigt svinge deres kreditkort for 18.000 mens de drikker øl og bliver overtalt til at købe et eller andet, eller lade sig passe op/føle sig truet af tre ivrige sælgere uden at alarmklokkerne bimler løs. Det virker ærlig talt lidt som om at folk parkerer hjernen og den almindelig fornuft i lufthavnen sammen med bilen og herefter blindt stoler på den 23 åriges guides anbefalinger, uden overhovedet at skænke det en tanke at guiden og spies-tjæreborg-ving-falklauritsen konsortiet nok ikke anbefaler butikker og restauranter bare for deres blå øjnes skyld. Den 23 årig guide har nok heller ikke har det store indblik i hvordan disse butikker egentlig drives når alt kommer til alt. Han arbejder der jo ikke og taler formentlig heller ikke engang spansk. Sundt fornuft og almindelig sund skepsis over for ting der virker lidt for mærkelige kan anbefales. Ligesom ting der lyder lidt for gode til at være sandt som regel også er det, så er ting der virker lidt for mærkelige til at være normale det sgu nok også....

Visanta, Yumbo Center, Maspalomas

28/07 2014 Henrik Clausen
Jeg har kun ROS til overs for Visante i Yumbo Center. Fantastisk service og hjælp til at løse mit problem.

Baggrunden er, at jeg i mange år har videofilmet med et Digital 8 videokamera. Fordelen ved dette kamera var, at det også kunne afspille ældre båndtyper som Video 8 og HI8, som jeg havde en del af.

Mit store problem opstod ved, at mit "gamle" videokamera pludselig gik i stykker og det ville koste omkring 5-6000 kr. at lave, hvilket jo var helt vildt. Men jeg var nødt til at gøre noget for at kunne overspille de gamle bånd.

Jeg fik så den ide, at næste gang jeg kom til Gran Canaria ville jeg forsøge mig med en af de mange elektronikbutikker der findes. Jeg fandt ud af, at Visanta kunne være et godt bud, fordi deres service var i top.

Da jeg præsenterede "Michael" (som var af indisk afstamning) for mit problem og om han tilfældigvis havde det et Digital 8 kamera i sin butik. Det havde han ikke og sagde at det var mange år siden det var udgået. Men han ville dog gerne undersøge om han kunne skaffe det alligevel. Allerede samme dag kunne han fortælle mig, at han kunne skaffe et af de udgåede kameraer fra en af deres butikker på Lanzerote. Kameraret var 100% nyt, men han ville gerne have, at vi "delte" transportudgiften på kr. 250,-, såfremt jeg ikke ville have det alligevel når jeg så det.

Jeg betalte dog IKKE en krone før jeg havde kameraret i hænderne og da jeg fik det blev jeg noget overrasket idet kameraet ALDRIG havde været ude af æsken. Der var stadig originale banderoler på osv.. Selve kameraret var datidens topmodel og vi havde aftalt, at prisen inkl. transport til kr. 1.500,-.

Iøvrigt havde jeg som sikkerhed taget de 3 gamle båndtyper med og afspillede dem på kameraret før jeg betalte ham pengene.

Idag er jeg LYKKELIG over at jeg mødte Michael hos Visante. Lykkelig over, at alle vores mange gamle videoer er reddet og nu kan overspilles til nye medier.

Så superservice af Michael hos Visante.

Henrik

Eget Ansvar

01/05 2014 Sara Hansen
Nu har jeg været på Gran Canaria 2 gange, og allerede første gang vidste jeg, at man ikke skulle købe noget i disse butikker. Det er jo snyd og bedrag. Man kan jo sammenligne det lidt med markeder herhjemme. Der køber man jo heller ikke "dyre" kameraer osv. Man må jo vide på forhånd, at der ikke er noget der er ægte. Lige præcis som på kræmmermarkeder.

Man har jo tit hørt om folk, der har købt kameraer, og så har der ligget alt muligt i kassen. Har blandt andet hørt, at der var nogen der købte en meget dyr sten!

Men jeg er ikke helt enig i, at folk skriver at man slet ikke skal købe elektronik på Gran Canaria. Man kan trygt besøge Visanta, der ligger i Yumbo Centret i Playa del Inglés. Der har vi før handlet, og der var der ingen problemer, og heller ikke efterfølgende. Der er vagter, og de tror på deres kunder. Jeg fik lov til at gå ud af butikken med et dyrt kamera og et objektiv, så jeg kunne se, hvordan det virkede. Det er altså god service.

Man kan altså også tage til Vecindario, der er det hele ægte, men man sparer alligevel penge.

Så min mening er altså, at det er på eget ansvar at tro på, at man kan købe den helt nye iPhone 6 eller noget andet. Man kan ikke give rejsebureaet skylden. Men hvis nu I skal gøre det, så tror jeg det er Spies eller Star Tour, der har skrevet at man kun skal handle i Visanta, hvis man vil have elektronik og spare penge.

Advarsel

07/03 2014 Bent Gertsen
Det er garanteret den første elektronik butik der ligger på venstre side, når du kommer ind i Europa-centret fra tennisbanerne af.
Hold jer fra ham, det er plat og svindel, alt hvad han laver.

Samme oplevelse på gran canaria i porto rico, elektronik butik

09/02 2014 Helle nielsen
Uha, sidder med gele i benene efter en hektisk handel i netop den butil i porto rico som omtales.....vi er blevet prøvet at snyde, for 285 euro.....fik pengene tilbage 1 km fra butikken, men tre mænd blev ved os ca. Fem meter fra os mens vi i panik prøvede at ringe til hot- line i den danske bank i dk. Det er lykkes......men begiv Jer aldrig ind i den butik, det er svindlere af væreste skuffe.

Vidiokamera

14/01 2014 Bente Thomsen
hej
Kan kun nikke genkendende til de fleste artikler

Første gang vi var på tenerife, faldt vi også "i"
Der foregik som de fleste har omtalt
Først købte vi et kamera, fik at vide da det var betalt, kvaliteten ikke var så god, men vi kunne bytte til et andet, for en merpris, og så skulle vi lige have et kort med til apparatet
I stedet for at bruge 600kr', brugte vi ca. 2000kr! For et "bedre" kamere, som IKKE kunne bruges da vi kom hjem
Dette var dyre lærepenge, så vi tænker over hvad vi køber i udlandet,og SLET IKKE ELEKTRONIK

gran canarie en fantastisk sted:-))

29/12 2013 karin jepsen
Hvor er det trist og sørgeligt alle de dårlige oplevelser i har haft, når det så er sagt!!!!! Vil jeg anbefale at i alle skal læse jeres indlæg og spørge jer selv hvem der er ansvarlig for det trælse der er sket......det kan kun blive en selv!!!!brug jeres sunde fornuft og det vil aldrig gå så vidt...jeg har været på gran canarie 53 gange og har aldrigt oplevet det i skriver om.Man får ik noget forærende, ferierejser el ligende.Skal man købe elektronik på ferie er det bedst at benytte de steder guiderne anbefaler , har aldrig selv købt da man undgår alt bøvl hvis der nu skulle ske noget med produktet når man kommer hjem jeg tænker på garenti.Man kan godt bruge en par timer på en salgstale , hvis det er det man har lyst til.."gratis rejser", "gratis flybilletter" tag det for det er men igen.....sund fornuft:-).Et godt råd kan være...tag kun kontanter med i lommen og det vil aldrig gå så vidt med at køre dankortet igennem.Kan kun sige en ting håber i alle kommer til Gran Canarie igen og får den bedste ferie og ikke får den ødelagt pga man ik har brugt sin sunde fornuft:-)) Skal selv derned igen her den 3 jan 2014 ,54 gang og det bliver en fantastisk ferie:-))

rolig venner

29/12 2013 ove guldberg
vågn dog op kære venner.. 18000 i en fotobutik. min kone og jeg er kommet på grand canarie i 30 år.. en 14 dages ferie ligger typisk på 10000 kr i forbrug.
undskyld mig... hvordan f...... kan man som turist gå ind i en butik og bruge 18000 kr. jeg må være dum.... jeg FATTER det ikke

ove guldberg

Snydt i puorto mogam

20/10 2013 Christian Andersen
Er lige kommet hjem fra Gran canaria, med den samme oplevelse som de andre her på siden. Skulle angiveligt have betalt 50 euro for et videocamera, hjemkommet til DK finder jeg så ud af at der er trukket 465 Eurit kort. Det kan kun anbefales, at man går sin vej før man har kortet op af lommen. Det er naturligvis ens eget ansvar, at bruge hovedet. Men som Birgit skriver er det en surrealistisk oplevelse, man gerne havde været foruden.
I øvrigt vandt vi også et ferieophold dernede, via nogle skrabelodder, der blev uddelt ved stranden, efter en betalt taxatur af et selskab, og en længere snak med en dansk kvinde, blev vi tilbud rejser i 10 år frem, vi skulle bare lige betale 40000 kr her og nu. Gudskelov havde vi ikke de penge. Det er rystende, at disse ting stadig foregår, og at man ikke bliver advaret af sit rejsebureau.

advarsel mod butik i Los America, strandpromenaden

22/04 2013 Jens
Køb ikke noget i nedenstående butik, De forsøger at presse dig til at betale overpris for varerne:

Sky, C.C. Toya. L. 10-A. Avda, Francisco Andrade Fumero 12, 38650 Arona, Tenerifa (strandpromenaden ved Los America).

Advarsel mod fotoforretning på Tenerifa

22/04 2013 Jens
Vi har været ude for samme svindelnummer, hvor de i over 3 timer forsøgte at sælge os et kamera. Først på en venlig måde og siden mere agressivt og hele tiden var der 3 mænd omkring os, så vi heller ikke følte vi kunne komme ud af forretningen. Til sidst gik vi med til at købe kameraet og fik en tablet med i prisen, men de fik os også til at skrive under på en faktura hvorpå der stod at vi accepterede priserne. På det tidspunkt vidste vi godt at de snød os, men vi var så udmattede at vi ikke magtede og ikke turde lade være med at skrive under på fakturaen, for på det tidspunkt var det eneste vi tænkte på, at nu skulle vi ud af den butik.
Vi sætter aldrig mere vores ben på de canariske øer.

køb af foto apperat m.m.

15/03 2013 Laila Clausen
Vi er lige kommet hjem fra gran Canaria, med en dårlig oplevelse. Vi er blevet snydt for mange penge. Situationen: vi står og kikker på noget foto apparat, der kommer en mand som trykker vores hånd fortæller at han har haft forretningen i 33 år, virker meget tillidsfuld, nærmest trækker os ind i butikken. metoden virker som du beskriver- nærmest psykologisk lader man sig henføre til at købe via den fremvisning der foregår og kontakten. Vi køber et efter hans udsagn godt apparat og der skal mere og mere til.
efter købet sidder vi på bænken udenfor og undre os over hvad der egentligt skete- jeg gik tilbage til butikken fordi vi hverken havde fået kvittering eller beviser med. jeg havde også søgt på mobil net på apparatet, som viste at det var meget billigere end det vi havde givet for dette apparat.
Igen fik vi en forklaring på hvorfor at det ikke var helt det samme, han var rigtig god til at beskrive og lød meget overbevisende.
2x forsøgte vi at få tilbagekaldt købet, men det blev afslået, i stedet for kunne vi få en Philips shaver med i købet.
Jeg vil gerne vide om man stadigvæk kan få hjælp igennem denne adresse, som nævnes i artiklen.
Jeg syntes at det er trist at andre også kommer i klemme.
Jeg spurgte Star tour om de havde en fortrydelasret / til køb i landet, men de syntes at jeg skulle forsøge at tale med forretningen igen, hvilket bare medførte et ekstra apparat.
Ja alen navnet "tivoli" burde have fået alle lamper til at lyse

Advarsel vedrørende elektronikbutikker

12/03 2013 Helge Brix-Hansen
Mange elektronikbutikker har vinduesudstillinger med alle de kendte mærkevare videokameraer. MEN PAS PÅ! Butikkerne sælger dem ikke, selvom de foregiver det. De lokker én til at købe et mærkevarekamera, men du får det ikke med ud af butikken! Efter betalingen bliver du præsenteret for et "meget bedre" kamera af ukendt fabrikat, som blot koster lidt mere.
Jeg hagede mig fast i, at jeg ville have det SONY kamera med mig, som jeg netop havde købt til en billig penge. Det kunne ikke lade sig gøre! Det kamera jeg lige havde købt i butikken var desværre ikke til salg alligevel, så efter en times hårdnakket og højlydt diskussion med et par smarte fyre, måtte jeg give op og nøjes med det billige og "bedre" kamera. Jeg kunne ikke få pengene tilbage.
Mærkevare kameraerne er kun beregnet til at trække godtroende turister ind i butikke og få et salg ud af det.

Europa centeret i Puerto Rico og "Jai Shivam " s butikk

04/02 2013 Vera
Jeg har også, dessverre, latt meg lure til å kjøpe et videokamera som slett ikke stod til forventningene ! Akkurat samme fremgangsmåte som Birgit Petersen beskriver fra 2011 !
Jeg har googlet firmaet , men det kommer bare opp "Jai Shivans Industries " , India, ikke ett ord om den elektroniske butikken på senteret.
Jeg har alle kvitteringer, men der står det ikke engang tlf.nr ! Ingen e-post heller og med små skrift står det at det ikke er noen refusjon av penger på kjøpte varer, ei heller får man reklamere !!
Så, om noen vet hvordan jeg skal få dem i tale, enten direkte- eller ved en omvei, vil jeg gjerne vite det.
Takker.
Da kan jeg nås på ever-lie@online.no

Visanta

29/09 2012 Erik
I kan roligt købe elektronik i Visantas butikker. det er de eneste sted hvor jeg tør handle dernede, de er 100% reelle og man kan ikke prutte om prisen. prisen er fast og man betaler den rette pris. Der er bl.a Visanta i Jumbo centeret I Playa del Inglese jeg har købt Canon digital spejlrefleks kamera , flash og memory kort og har ALDRIG haft problemer med noget af det. De vejleder og ikke vild leder folk, man får en reel service og faglig der. De andre butikker går jeg langt forbi de har den sædvanlige ( special price for you my friend ) og det er bare en gang lort, man bliver snydt så det driver og nogle ting er kun kopier som intet er værd

Køb udstyr i Visanta

21/07 2012 Jørgen Svendsen
Jeg har selv købt kamera, foto cart chip, kikkert, radio, ur gennem årerne i Visanta og har altid været tilfreds. Det er faste priser, som hjemme, men billigere og de yder en god service de fleste steder i deres butikker.

Visanta

21/07 2012 Jørgen Svendsen
Kommet på Gran canaria siden 1967 - altså 121 gange har jeg været der. - Og Ja,- man skal passe på de fleste elektronik butikker på Gran Canaria i Turist områderne.
Dog kan man sagtens med fordel købe foto og andet elektronisk udstyr i Visanta butikkerne. Der får I et internationalt garantibevis. Betal med et Mastercart. Så kan I hvis i bliver snydt gøre indsigelse og spare penge.

Men de andre butikker i turistområderne - er som at købe et kamera på et dansk loppemarked. Du aner ikke hvad du får!

De fleste danske rejseburoer advare stort set alle deres gæster ved informationsmøderne. Og anbefaler ligeledes Visanta Butikkerne.

Eller skal man anvende El Corte Ingless i Las Palmas (svare til Illum og magasin i Danmark).

Til Rikke og Bjarne

23/01 2012 Birgit Petersen
Hej Rikke og Bjarne
Det var synd i faldt i fælden som i kan læse har i nok sendt forkerte signaler i skulle ha brugt noget selvbruner. Nå spøg tilsige.

adr. er Lltre Ayuntamiento de Mogan¨
Kommunale Kontorer Arguineguin
(O.M.I.C.) A/A: Beatriz Santiago Munoz
C/Tamaran n 4
35120 Arguineguin, Mogan
Las Palmas, Gran Canaria, spanien
Hendes mail adr.
bsantiago@mogan.es

Vi korrespondere med google oversæt, det gik nogenlunde.

Lad mig vide hvordan det går.

Med venlig hilsen
og held og lykke

Birgit Petersen

Europa centeret

22/01 2012 Bjarne Jensen



Tårnby. d. 22-01-2012





Hej Birgit

Jeg ville ønske at min kone og jeg havde set dit indslag inden vi tog turen til Grand Canaria. Desværre havnede vi i samme forretning, den hændelse du beskriver er næster identisk med det min kone og jeg oplevede. Vi vil forsøge at få vores penge igen, for vi syntes heller ikke at den måde som nogle af de forretningsdrivende udnytter de nyankommende turister på er i orden og det er på ingen måder charmerende. I øvrigt tror jeg heller ikke at den almindelige spanioler er stolt over at der er en grupper mennesker der er med til at give området dårligt omtale.

Vi er meget opsatte på at få vores penge tilbage, så hvis du stadig har de nødvendige oplysninger til det kontor du omtaler i dit indslag vil vi være meget interesseret at høre fra dig.

Med venlig hilsen

Rikke & Bjarne Jensen




Hvilke signal,sender jeg??

21/12 2011 ove sindberg
Selvfølgelig,er det en dårlig oplevelse,at føle nogen har taget dig i ..... men prøv engang,at se det med "sælgers" øjne i det land du besøger.
Du kommer ud på ferien,og straks skal du ud og opleve dit ferieland!! og sådan er vi sikkert alle!men vær lige opmærksom på! der står nogle lokale ser gerne vil sælge noget!! De ser en turist,og lynhurtig bemærker de et par helt nærmest gennemsigtige ben neden for bamudaerne,og er dermed klar over her er en ny!! ham prøver jeg!!
Du kan tage højte før du drager ud,nemlig at starte med at bruge en selvbrunerkræm 14 dage før på dine ben,så ser det dog ud som om du har været i området nogen tid,min erfaring er!! man får mere lov at gå fred for de "dygtige sælgere" og en god føelse af" mig tog de ikke fusen på" altså dennegang.Men gør noget selv

Følg land ! og lad skik fly!

20/12 2011 ove sindberg
Det er utrolig,med så mange negative oplevelser??
Men kan det være os selv! der ikke rigtig har sat os ind i det pågældende lands,skikke og levemåde!!
For mit vekommende,har jeg gennem næsten 40 år stået bag disken i vor forretning i en kraftig turistsæson
Dagen gik med samtaler på endtil flere sprog,så nogle dage var man mere træt i hovedet end i benene!!
Jeg oplevede også mange turister "kunder"som efter bedste evne forsøgte sig med dansk!! tro mig de fik faktisk en rigtig god betjening,for de viste de var i et andet land og genne ville komme ind på "lokal" befolkningen.Gør vi som dem,når vi kommer til det land,som vi SELV har bestemt,så får vi en rigtig god service.Det gælder ikke kun et land men dem alle!!og jeg gennem årene besøgt en del!! god tur næste gang så prøv,at lærer lidt om landet før I drager ud!! go`tur Ove sindberg,Ry

lev og lad leve!! men det skal være før ferien!!

18/12 2011 ove sindberg
Jeg har gennem mange år været på forskellige rejser,rundt i forskelige lande!! men jeg kan utrolig godt lide Gran Canarie! holder bl.a. jul og nytår derude!Der sker et aller andet med turisten! de kan lide den stemning der er i de forskellige centre! og det er rigtig de er dygtige sælgere.Men de der selv har en forretning her i landet,bliver ofte udsat for utrolig dygtige sælgere!!Så det er ikke kun i udlandet,men det kunne også skyldes "kundens" uopmærksom på at "festen" fra i går ikke var helt fordampet.så nyd den ferie I har købt i dyre domme!! og lad betalingskortet også få ferie,men i tegnebogen.Go`tur jer alle! herfra jeg har pakket og måske mødes vi??

Gran Canaria

14/06 2011 Hans Petersen
Jeg har også været på ferie her mange gange, og kender deres fremgangsmåde, de er utrolig dygtige, og er oplært i det, nu er jeg fastboende her, og kan virkelig se hvordan turister og handelende opfører, men stadig vil jeg påstå at det er den sunde fornuft der vinder, alle de ting jeg har købt her er købt i lokale butikker, og der er lige så stor service som i DK, folk vil snydes, bare se de markeder her er, det er dobbelt så dyrt.
Så fortsæt med at købe her.

Afslutning

16/05 2011 Birgit Petersen
Ja så har vi fået vores penge tilbage.
Da vi var dernede opsøgte vi først turistkontoret som sagde vi skulle tage til Kommunale kontorer i Arguineguin. "se mit indlæg:Det kan betale sig at klage."
Vi blev her mødt at en ung kvinde der hed Beatriz og hun har kæmpet med forretningen Jai Shivam siden vi kom hjem.
Vi skulle dog snydes for de penge vi havde betalt kontant, dem havde vi jo ingen beviser på- Nå men man bliver jo klog af skade.
Til alle der gider høre KØB ALDRIG NOGET I DE FORRETNINGER de er plattenslagere hele bundtet.

Birgit Petersen

24/03 2011 Inge Mariegaard
Til Birgit ! Jeg vil lige fortælle dig vi har været ude for det samme i det lille center hvor i har været .Det var sidste år ,så i år var vi der med vores sønner de gik derind og talte med dem vi mangle noget til kameret det måtte gi gratis de turde ikke andet da vores drenge er store og de sagde at så må de ha fat i politiet ,vi fatter stadigvæk ikke hvordan vi kunde finde på det .Hilsen Inge Mariegaard

lad være med at købe noget der

20/03 2011 lene ebildholt
køb ingenting på gran canaria. der var engang det var godt og sikkert. har været der ca.25 gange. Men det er indere der sidder på markedet nu-som før. men nu er de ikke ærlige mere.Køb og bliv snydt1

Gran Canaria

20/03 2011 Birgit Petersen
I har fuldstændig ret i man skal købe sine ting herhjemme. Vi køber normalt alting i vores by.
Vi har prøvet pågående sælgere før, både i Tyrkiet, Kina og Egypten og er aldrig faldet før i vandet. Vi spørger os selv om hvad der gik galt, vi følte at vi var dopede, men hvordan skulle de komme noget i den øl de bød os, vi lukkede den jo selv op. Hvordan kan min mand sidde og købe 5 memory card, til 1.385 euro, hvis han tænkte normalt, han ved da godt hvad de koster herhjemme. Hans hjerne var fuldstændig koblet fra. Jeg selv er god til at verfe sælgere væk, men da vi havde købt det første camera og vi kom ned bagved, ja så var min hjerne også slået fra. Så man skal ikke tillade sig selv at se på noget som helst, de er røvere og banditter allesammen. Det er bare synd for turismen, den bliver ødelagt af den slags sælgere.

Med venlig hilsen
Birgit Petersen

Køb af kamera

18/03 2011 Jan
Hvorfor ikke købe et kamera her hjemme inden ferien, for her i danmark får man en god service og en god garanti, og du kan finde et godt kamera til få penge. Under 1000 kr. og så er det jo samtidig godt for den danske økonomi hvis vi lægger flest muligt af vores penge i danske forretninger.

Aldrig

17/03 2011 Maria
Det er fuldstændigt ligegyldigt hvilken butik det er, for sådan gør ALLE der handler med elektronik og andet skrammel i disse centre.
Køb ikke et kamera på Gran Canaria, uanset hvor ægte du tror det er, og hvor billigt det end er. For der er ingen garanti på, og så står du med et totalt værdiløst apparat.
Og hvorfor ikke købe et i Danmark, der er ofte gode tilbud.

Gran Canaria

07/02 2011 Birgit Petersen
Jeg vil gerne afsløre forretningens navn, når sagen er afsluttet.
Men indtil da ligger den i Europa Centrets ventre side og sidste forretning i centret.
Hold jer langt væk.
Venlig hilsen
Birgit Petersen

Forretningens navn?

06/02 2011 Annette
Hej Birgit, vil du afsløre navnet på forretningen? Mine forældre blev også snydt, dog i langt mindre målestok, i en fotoforretning i Puerto Rico for tre år siden. Nu skal de derned igen - og jeg skal med - og jeg overvejer at købe et kamera. Og - jeg vil naturligvis helst ikke snydes ...
Vh
Annette
Klik for at bedømme dette rejsetip: 

Skriv din egen kommentar

Overskrift
Dit navn
E-mail
(Vi offentliggør ikke din e-mailadresse)
Kommentar

Andre sider om rejser til
Gran Canaria

Hoteller på Gran Canaria
Rejser til Gran Canaria
Denne side er udskrevet d. 9. december 2016 fra
http://www.fdm-travel.dk/tyskland/schleswig-holstein/vinterferie-i-badeland.html

Ring til en rejsekonsulent på 70 11 60 11 hvis du ønsker hjælp til bestillingen eller har spørgsmål. Du kan også bestille direkte på www.fdm-travel.dk.