Flere rejsetips om Gran Canaria

Ølgod
6. feb. 2013

Søskendetur til Gran Canaria

Min søster og jeg blev enige om en dejlig varm ferie på Gran Canaria i januar måned. Hun blev snydt for sin ferie i efteråret pga 2 operationer lige efter hinanden, så hun trængte til at komme ned i solen.
Da der er en gennemsnitstemperatur på ca 21 gr., blev det Gran Canaria valget faldt på.
Det blev en fantastisk dejlig oplevelse. Vi boede på hotel Dorotea i Playa del Ingles. Det lå meget centralt.

Vi var ude at bade næsten hver dag, og vandet var herligt. Vi gik lange ture, både i byen og langs stranden hen til San Agustin og til Maspalomas. Det er så utroligt smukt med sanddynerne. Det kan varmt anbefales.
Frokostret.

Tur til Puerto de Mogan.

Vi tog med den lokale bus til Mogan, for at møde en "gammel" legekammerat. Vi havde en fantastisk dejlig dag sammen, hvor vi nød at gå rundt i den smukke by. Der er så hyggeligt, med broer over vand flere steder. Meget charmerende med alle de huse/lejligheder der er bygget på klippen. Vi blev enige om, at det må være meget besværligt at skulle flytte. Vi nød en lækker frokostret sammen. Senere fik vi iskaffe, hvilket smager helt vidunderligt, men kun hvis det er den rette slags. Det skal være den med flødeis. Det er bare guf.
I de smukke gader i Mogan

Vandring rundt om Roque Nublo

Sidst jeg var på Gran Canaria gik jeg glip af at se Roque Nublo, da der var busstrejke den dag, vi ville have været derop. Denne gang fandt vi ud af, at Den Skandinaviske Turistkirke har forskellige udflugtsture, og da min søster og jeg elsker at vandre, tog vi med på en bjergvandring. Det har vi absolut ikke fortrudt, og vil gerne anbefale det til alle, der kunne have lyst. Det var en billig tur, i forhold til andre udbydere. Vi gav 20 euro for en hel dag med bus og vandring rundt om Roque Nublo. Derudover havde vi det dejligste selskab af svenskere, nordmænd og en enkelt finne. Et helt fantastisk fællesskab. Næste gang bliver det absolut også til en tur, arrangeret af dem.
Lækker fiskeret.

Gode spisesteder i Playa del Ingles.

Vi fandt nogle fantastisk gode spisesteder, hvilket vi gerne vil anbefale til andre. Det ene sted hedder La Sirena og ligger på strandpromenaden. Så er der restaurant Munich, som også var rigtig godt.
Ellers kan den kinesiske restaurant også varmt anbefales.
Der er god service, god mad, hyggelig stemning.