Flere rejsetips om Mallorca

• Mmmmh for Mallorca!

Vinderrejsetip September 2013
    18.09.13: Kristina Fie Jensen
    Trods øens turistede omdømme – har vi haft en helt igennem fantastisk ferie på den spanske ø.
    Med op til 40 grader det meste af ugen har vi både været med taxa, på gå ben og lejet bil.
  • Sejltur på havet - Mallorca

22.06.13: Karl Jehnen
    Hvis du er i Puerto Pollensa og ønsker en sejltur så prøv båden Esmeralda. Jeg gav 40 euro for 4 timer med drikkevarer og frokost og vi sejlede ud selvom vi var kun 2 gæster.
  • Skøn familieferie på Mallorca

21.06.13: Lisbeth Friis-Jensen
    Vi (mand, datter, svigersøn og 3 børnebørn) lejede i 2012 et hus, 14 dage, i Port de soller. Det blev en af de bedste ferie vi har haft.

Læs mere om rejser til Mallorca

Informationscenter om Parque National Cabrera
Maibrit Kyed
Ræhr
27. maj 2009

Udflugt på Mallorca

Under vores ophold på Mallorca var vi på tur til Platja des Trenc, under turen stødte vi på denne Fantastiske Gratis oplevelse. Besøgscenter for Archipielago De Cabrera i Colonia de Sant Jordi, tæt på Ses Salines.
Havnen i Colonia de Sant Jordi

Turen skulle have gået til stranden Platja des Trenc....

Vi startede ude fra Cala D'or (hvilket i øvrigt er et fantastisk feriested) med næsen mod den fredede 5 km lange strand Platja des Trenc. Ad snoede veje forbi Salines de Lievant, hvor der er blevet udvundet salt i århundreder nåede vi til stranden. Det skulle vise sig at stranden var under oprydning så der kørte adkiliige store maskiner rundt dernede. Med 2 skuffede børn på bagsædet valgte vi ikke at tage derned. Vi kørte i stedet til Colonia de Sant Jordi, så kunne vi gå en tur på havnen der. Begejstringen var mildest talt gemt langt væk.
Stort akvarium med fisk og koreller fra Cabrera, er ved at blive pudset indvendigt af dykker

Vi gik videre langs havnen...

Og umiddelbart i forlængelse af havnen lå dette mildest talt utraditionelle bygningsværk med tilhørende spændende omgivelser. Det måtte vi lige kigge nærmere på....
Informationscenter lyder ikke spændende i børns ører, men da det ikke kostede noget, kunne vi jo kigge lidt nærmere på det.
Straks vi trådte indenfor blev vi mødt af en meget imødekommende guide, der straks spurgte til hvor vi kom fra, og om det var første gang vi var der. Hun kunne fortælle at centeret var for at give information om National Parken Cabrera som ligger lige syd for Mallorca, og såfremt vi lige ventede 5 minutter startede en film om hvad man kunne opleve på øen.
Vi gik videre ind for at vente 5 min......
Så tog underholdningen fart...

Der blev vist en 4D film om dykning omkring Cabrera på ca. 15 min. Det var ret facinerende.
Herefter blev vi ledt ind til et væld af akvarier med forskellige fisk og koreller, hele senariet var opbygget som gik man mellem klipperne på havbunden. Og der var mange akvarier.
Vi endte med at skulle tage elevator til 1 sal, hvor vi ligesom svømmede op gennem akvariet i elevatoren.
Fra 1 sal var det muligt at gå op til taget af en lang rampe, selve kernen var smykket med kunst.
Fra taget kunne man se til øen Cabrera, der var desværre lidt diset denne dag.
Ud over dette kunne man også danne sig indtryk af hele senariet omkring informationscentret.
Vi endte op med at bruge lige ved 2 timer, og ungerne var vildt begejstrede og havde glemt alt om de ikke kom til stranden den dag.

Kommentarer til rejsetips om Mallorca

... og så er det gratis!

18/08 2011 Charlotte Christensen
Dette akvarium SKAL opleves. 3D filmen virkede ikke, men pyt, der var så meget at se på, og mine børn på 7 & 10 var vilde med det.
Utroligt smukt og en fantastisk oplevelse.

Fint rejsetip

17/04 2011 Helle
Nok alene pga. jer fik vi set dette fantastisk fine akvarium, tak for det. Både fisk bygning, kunst og omgivelser er rigtig flotte.
Vi havde heldigvis taget jeres rejsetip med på vores tur, som vi netop er kommet hjem fra.

Mallorca for ever!

03/03 2011 Charlotte Christiansen
Har været på Mallorca mange gange med intervaller helt fra jeg var barn.
Har været der som voksen med børn nogle gange og sidste gang som voksen UDEN BØRN - det var skønt.
Nu kunne vi køre afsted ud i det blå kun os to og se de steder, hvor ungerne ikke ville med tidligere pga. manglende shoppingmuligheder, pool, strand osv. og fordi det var keeeeedeligt at køre bil.

Vi boede sidste sommer I Cala St. Vincente - et fedt sted ved vandet ikke langt fra Pollensa , i en bugt med det smukkeste lys morgen, middag og aften.
Vi fik set nye sider af denne ø, som man kan blive ved med at besøge, bo et nyt sted og udforske nye områder - bare køre og kigge, stoppe, spise, nyde, geare ned, bade, spise, slappe af, spise (har jeg skrevet spise før? Jeg må indrømme, at ferie uden børn (vi er i starten af 50'erne nu) er det bedste vi har gjort i mange år.
Mallorca har forandret sig siden jeg kom der som barn - dog ude grisefester - men alligevel.
Jeg bliver ALDRIG træt af Mallorca - vi har både prøvet hotellejlighed, hotelværelse og lejet lejlighed privat af danskere.
Mallorca for ever!!!!!

Ja det var helt forrygende

13/02 2010 Jens og Gurli
Det var den totale positive overraskelse, og så koster den gratis. Og de var søde og gode til at forklare om de mange fisk i vandet. Og hele bygningen-famtastisk.

At vove er at vinde.

22/01 2010 Conise
Ja i vandt ved bare at prøve noget nyt. Dejlig beskrivelse af jeres oplevelse, den tar vi til os. flotte billeder.

Flot lavet værd at se, både for store og små

25/07 2009 Inge Johansen
Flot akvarie med mange fisk der lever i havet omkring Mallorca. 3D film som er meget livagtigt. Utroligt at det er gratis

De lidt mere ukendte attraktioner

09/06 2009 Inger Kristensen
Dejligt at læse om lidt mere ukendte attraktioner. Dette giver inspiration til oplevelser næste gang jeg skal til Mallorca.