Flere rejsetips om Tenerife

12.09.13: Anne-Sofie Hansen
    Turen går til …

… Tenerife!

Min første charterrejse i mit liv gik til denne fantastiske canariske ø – og til november vender jeg tilbage.
  • Vulkanen Teide på Tenerife

Besøg Teide Nationalpark, og kom helt op på toppen af vulkanen Teide. Det er ikke kun en fantastisk smuk tur gennem nationalparken, men en hel vildt sej oplevelse at stå deroppe og kigge ud på omgivelserne, for man har det som om man er på toppen af verden.
  • tur til Tennerife

03.11.12: Bitten Pedersen
    Vi er et ægtepar som aldrig har fløjet før, så vi tog vores børn og børnebørn med en uge i efterårsferien til Tennerife, vi boede i Puerto de la cruz på hotel Masaru pænt og rent hotel, en dag besøgte vi loro park, en dejlig fugle og dyrepark vi lejede også en bil, og tog en tur til vulkanen Teide, vi shoppede på strandpromenaden, og slappede af i badelandet hvor havvandet fra atlanterhavet var inddæmmet.

Læs mere om rejser til Tenerife

Familievenlige Tenerife
Maria Dinesen
Haslev
27. okt. 2009

Familievenlige Tenerife

8 dage med afslapning og oplevelser for mor, far og lille datter på 1½ år på Tenerife. Læs om vores oplevelser her...

Sumwing Resort Fañabé

Vi blev gift i november måned og ville gerne på bryllupsrejse. Men hvor tager man hen med et barn på 1½ år? Vi valgte at tage til Tenerife, i første uge af decembermåned, og dette var for os den helt rigtige beslutning.

Hotellet vi boede på ligger i området Playa de las Américas, som ligger tæt ved havet. Et dejligt familie- og børnevenligt hotel. Hver dag gik vi ture ned i byen, så på butikker, gik på caféer, spiste på restauranter, og alle steder var børn meget velkomne. De fleste havde børnestole, og de lavede hurtig plads til klapvogn mv.

Der er dog mange gadesælgere på Tenerife, men med et venligt smil, behøver man ikke at handle hos dem :) Vi gik ture i vores eget område, men også de omkringliggende områder der ligger langs havet. En smuk og dejlig gåtur med klapvogn. Og de lune december temperaturer passede os fint.
Spækhuggershow

Loro Parque

Den ene dag tog vi i dyreparken, Loro Parque. En fantastisk oplevelse. En hyggelig dag med mange sjove og positive oplevelser af dyrene i parken. Loro Parque er en fin park, hvor dyrene trives og har det godt. Og så har de både søløve-, delfin- og spækhuggershow, til stor glæde for både børn og voksne. Vores datter var meget imponeret af de store flotte dyr.

Tenerife har også den meget besøgte vulkan Teide. Næste gang tager vi turen derop.
Hjemrejse – kommer snart igen!

Efter sådan en dejlig ferie, kan det være svært at skulle tage hjem igen. Vi kom dog godt hjem, og havde en dejlig jule-december måned i Danmark.

Vi er alle 3 enige om at vi uden tvivl snart skal til Tenerife igen :)

Kommentarer til rejsetips om Tenerife

Aquapark og Jungle park

12/12 2009 Pia Pedersen
Hej Da vi for 2 gang var på Tenerife var vi i Aqua og Jungle Parkerne som et samlet tilbud, hvilket vi ikke et sekund fortrød.Vi har været i Loropark men disse to parker kan sagtens overgå den.Der er masser af sjov ting i aquaparken og mange forskellige dyr, der er værd at se på i Jungleparken. Deres søløveshow er næsten turen værd i sig selv.Alt i alt en kæmpe oplevelse og en endnu en rigtig god tur til Tenerife.

svar til Sunwing Resort Fanabe rejse

23/11 2009 Pia Pedersen
Hej Vi er en lille fam. på 3 som også har boet på Fanabe. Skønt, alt er nemt at finde og ikke langt til stranden. Nu er vores barn så blevet 10 så ingen klub til hende øv, det var hun ellers meget tilfreds med Kan kun anbefale stedet vidre, super sted og alle er meget hjælpsomme.