Anni Dyrmose
Sulsted
27. okt. 2010
Vinter på Tenerife

Mit rejsetips handler om min uges ferie på Tenerife hvor fokus var på at lade "batterierne" op igen

En dejlig oplevelse

Vi var en uge på Tenerife den sidste uge i november. Efteråret var kold og blæsende, og trangen til at hive stikket ud og koble fra daglige gøremål var stor.

Så vi satte os ned og snakkede om hvilke behov vi hver især havde, hvilke ønsker og forventninger vi havde til at tage på ferie.

Da så vi havde fået det på plads, søgte vi steder hvor der var varmt, men samtidig var de ting som betød noget for at vi ville få en god ferie.

Valget faldt på Tenerife fordi der er en skøn natur og en dejlig lang strandpromenade hvor der ligger mange skønne cafeér.

Så før i booker en ferie, giv jer god tid til at snakke om hvilke ønsker, behov, forventninger osv. i har til ferien. Giv jer tid til at snakke med rejsebureauet og lyt til deres gode råd.
Det vil ende op med at i får en fantastisk ferie hvadenten man rejser alene, som et par eller som en familie.

Vintersol

Kommentarer til rejsetippet om Tenerife

rekreation

01/12 2010 Camilla Bang
For et par år siden fik jeg skoldkopper som voksen i februar - ikke nogen rar sygdom. Jeg havde feber i knap 3 uger, konstant kvalme (tabte 6 kg) og voldsomt udslet, som kløede konstant. Det tykke, danske vintertøj gjorde det ikke bedre. Til sidst tog jeg en uge til Tenerife som rekreation. Alletiders. Udslettet forsvandt af den friske luft. Maden var let og god. Jeg kunne ikke gå så meget som jeg plejer, så jeg lejede bil - spændende bjergkørsel. Området omkring Teide er spændende, når man kommer fra et land uden vulkaner. Der er også meget andet at se. Da jeg kom hjem, kunne jeg starte på arbejde igen, takket være turen til Tenerife.

Tenerife

29/10 2010 Mathias Hansen
Vi har været på Tenerife flere gange. Som hovedregel kan siges, at vil man have sol, skal man være på sydsiden og op til Los Gigantes. Men er man til natur, er det vestkysten og nordøen man skal besøge. Los Gigantes er solsikker og samtidig et godt udgangspunkt for udflugter til f.eks traveture (Masca), eller lej en bil.
Puerto de la Cruz ligger på nordvestlige side af øen. Det er ikke et solsikkert sted, men til gengæld et naturmæsigt fantastisk flot område.Der er ingen sandstrande, men til gengæld nogle gode havbade.
Havnen er en blanding af turisme og lokalbefolkning. Vi synes det er dejligt at de lokale bor der. Er man til underholdning er Loro parque et fantastisk sted for hele familien.
Botanisk have,og orkidehaven er svimlende flotte. Fra byen kan man se op på Teide. Kører man op ad bjergets vestside passerer man 3 klimaområder - det skal prøves. Lejer man en bil og kører op på nordøen er det nærmest urskovsagtigt. Uanset hvor man bor på øen kan man tage en tur på La Gomera, her er der regnskov og bispehuer som er rester af vulkaner.

Grunden til at vi er begejstrede for Tennerife er valgmuglighederne og at man ikke skal sidde så længe i flyet, som f.eks til Thailand (som også er et fantastisk rejsemål).

(Vi offentliggør ikke din e-mail-adresse)

Andre sider om rejser til Tenerife

Hoteller på Tenerife
Rejser til Tenerife

Flere rejsetips om Tenerife

• En rejsedebutants berettelser

12.09.13: Anne-Sofie Hansen
    Turen går til …

… Tenerife!

Min første charterrejse i mit liv gik til denne fantastiske canariske ø – og til november vender jeg tilbage.
  • Vulkanen Teide på Tenerife

Besøg Teide Nationalpark, og kom helt op på toppen af vulkanen Teide. Det er ikke kun en fantastisk smuk tur gennem nationalparken, men en hel vildt sej oplevelse at stå deroppe og kigge ud på omgivelserne, for man har det som om man er på toppen af verden.
  • tur til Tennerife

03.11.12: Bitten Pedersen
    Vi er et ægtepar som aldrig har fløjet før, så vi tog vores børn og børnebørn med en uge i efterårsferien til Tennerife, vi boede i Puerto de la cruz på hotel Masaru pænt og rent hotel, en dag besøgte vi loro park, en dejlig fugle og dyrepark vi lejede også en bil, og tog en tur til vulkanen Teide, vi shoppede på strandpromenaden, og slappede af i badelandet hvor havvandet fra atlanterhavet var inddæmmet.

Læs mere om rejser til Tenerife