Flere rejsetips om Sri Lanka

• De hvide smils ø

Sri Lanka har alt. En venlig befolkning, fantastisk klima, kridhvide strande, vidunderlig natur, gammel kultur, et spændende køkken og meget lave priser. Så hvorfor er paradisøen ikke overrendt som fx Thailand? Måske fordi den lidt sværere at angribe på egen hånd.
  • Dejlige dage og suveræn surfing på Sri Lanka

14.08.13: Lotte Kaa Andersen
    De bedste rejseoplevelser har jeg tit haft ved at lytte til personlige anbefalinger - opholdet på Bougainvillea Retreat var en af de anbefalinger. Vi ankommer fra Colombo efter at have kørt fire-fem timer gennem travl storby, bittesmå byer og landskaber med templer, te- og bananplantager.
  • Håndfodring af havskilpadder - Sri Lanka

16.03.13: jens andersen
    I badebyen Hikkadsuwa på sydvestkysten er der mulighed for at fodre store havskilpadder der kommer ind om morgenen og forventer en godbid!

Læs mere om rejser til Sri Lanka

Et Tempel som underviser fattige børn
Ulla Linda Hansen
Stouby
24. sept. 2009

Et Tempel som underviser fattige børn

Sri Lanka er et fantastisk land. Vi så babyelefanter, og kørte med bus uden vinduer og så besøgte vi det tempel med 2 munke og 4 frivillige, som gratis underviser 90 fattige børn hver søndag.

14 dages skøn ferie på Sri lanka i august måned

Vi var 3 personer som tog med toget til Hamburg. Derefter tog vi med et S tog til airpladsen. Vi fløj til Dubau. Derefter fløj vi videre til Sri Lanka.

Der var så 3 timers kørsel til et pragtfuld hotel ved havet. Der var træningslokale, med en masse maskiner, hvis man ville slanke sig.

Der var så meget lækker mad, og desserter så man under ingen omstændigheder kunne nå, at smage på det hele.

Vi kørte hen til det der tempel 2 gange, og munken serverede te for os.

Vi gav ham penge så han kunne købe franskbrød til de 70 børn, som var der den følgende søndag. Vi kom tilbage, og stod og smurte 70 klapsammen mad med nutella og dansk smør og sukker på resten.

En lille fattig dreng på 7 år spurgte mig om jeg var dronningen, siden jeg kunne fremtrylle så meget mad. Jeg måtte bedrøve ham med, at det var jeg ikke. Men jeg er ved at græde hvergang jeg tænker på ham.

Han boede sammen med sin bedstemor, og hun slog ham mange gange om dagen fordi han skulle skaffe mad og penge til hjemmet, da både hans mor og far var døde.