Flere rejsetips om Tanzania

• Tanzania - meget mere end safari

21.07.13: Ida Andersen Tambjerg
    Brølende løver, springende gazeller og hylende hyæner på en uendelig savanne. Det er nok den drøm, mange har om rejsen til Afrika. Afrika – og i særdeleshed Tanzania – rummer alt dette men også mange andre utrolige oplevelser.
  • Det store Afrika-eventyr

Vinderrejsetip Januar 2013
    Bjergvandring på Kilimanjaro. Frikvarter i Nairobi. Teltsafari i Okavango-deltaet. Udflugt til Victoria Falls. Bilferie langs Garden Route i Sydafrika... 5 ugers eventyr og en uforbeholden kærlighedserklæring til det farverige, afrikanske kontinent.
  • Oplev det "sande" Tanzania

18.01.12: Louise Christensen
    Jeg vil råde alle der gerne vil sætte sig ind i lokalbefolkningen og forståelsen af hvem de er, hvad de lever for og ikke mindst opleve hvor fantastisk et folkefærd de er til, at tage længere nord på, væk fra turisterne.
Zanzibar: et Paradis i Afrika
S. Larsen
Kbh
24. jan. 2012

Zanzibar: et Paradis i Afrika

Zanzibar: et Paradis i Afrika, som byder på de smukkeste strande, koralrev og masser af historie.

Du er garanteret super vejr året rundt, da Zanzibar ligger ude for Tanzanias østkyst og er tæt på ækvator.
Øens overskuelige størrelse sikrer, at alle oplevelserne ligger indenfor overskuelig afstand, så man slipper for at bruge for meget tid på transport.

Det kan anbefales at leje en chauffør, da det tager en del længere tid at komme rundt med den offentlige transport, kaldet Dala dala, som kan sammenliges med en tuk tuk.

Mine venner og jeg havde i alt 12 fantastiske dage på Zanzibar.

Vi lejede en lejlighed midt inde i Stonetown rundt om hjørnet fra det lokale marked, hvor vi havde vores base, og hver morgen startede vi dagen med at hente frisk frugt og brød på markedet.

De første 4 dage brugte vi i Stonetown, hvor dagene gik med at udforske byen, solbadning på stranden ved Tembo hotel, massage og spisning på Stonetown cafe, hvilket klart er et af de bedste spisesteder i Stonetown.
Stonetown

På havnen om aftenen, er der masser af madboder, som sælger grillede spyd med frisk fisk og kæmperejer , friske juicer samt andre små retter til billige penge
Paje

Da vi havde fået nok solbadning og havde set det meste af Stonetown, startede vi med at tage en dagstur øst på til Paja, som byder på smukke strande, hyggelige stand cafeer og kitesurfing.
Kizimkazi

Dagen efter tog vi en dale dala (lokal bus) sydpå til Kizimkaze, hvor vi sejlede ud i båd og svømmede med vilde delfiner i det indiske ocean.
Her kan det anbefales at huske søsygepillerne da bølgerne går højt.
Bådtur

På 5 dagen lejede vi en båd ved stranden i stonetown og sejlede ud til den mest fantastiske sandbanke.
Derefter sejlede vi videre til Mafia island hvor man kan se og fodre kæmpeskildpadder.
Turen blev afsluttet med en snorkeltur i et koralrev.
Nungwi

Den resterende tid brugte vi nordpå i Nungwi, som klart er et af de mest smukkeste og populære steder på Zanzibar.
Vi lejede nogle bungalows til billige penge, hvor der var masser af andre backpackere, som vi hyggede med.
Dagene gik med at slikke sol, massage, spille beach wolley dagen lang og hygge på strandbarene om aftenen med de lokale og andre turister.
Spisning i Nungwi

Vi fandt det mest fantastiske spisested på stranden, hvor man fik bord helt ned til vandet og menuen stod på dagens fangst.