Lad os gøre din ferie bedre

Lærke Espersen
Holbæk
16. maj 2009
Den thailanske tempel park.

3 fantastiske uger rundt i Thailand

Alle burde opleve Thailand - det er et fantastisk land, der byder på en bred vifte af muligheder og gode oplevelser.
Thailansk frokost

De første dage startede i Bangkok

Jeg ankom til bangkoks lufthavn, efter mange timers rejsen alene, men min danske veninde Linda ventede på mig i lufthavnen i Bangkok.

Det første der slog mig da vi kørte væk fra lufthavnen i hendes kusines bil (det skal lige siges at Linda har thailandsk familie) var den enorme varme og de mange forskellige dufte af både godt og dårligt, der duftede af varme, af blomster og sol, men på samme tid lugtede der af skral og benzin, men det gjorde ikke noget, for det hele passede sammen.

Efter en 30 min kørsel i den hektiske trafik, ankom vi til et lille spisested. Vi var sammen med min venindes Kusine og hendes Kæreste, de var ikke folk med mange penge så vi fik lidt af spise på en så kaldt fortorvs café. En meget speciel oplevelse.

Det lignede ikke noget jeg havde set før, men efter nøje overvejelser gik jeg alligevel i gang med min første thailanske middag. trods det lidt beskidte køkken, smagte det godt og jeg fik ingen vrøvl med maven.

De næste par dage brugte vi også i bangkok, byen der rummer alt. Vi shoppede i mange af de store centre og shopping gader. Det gode ved disse shopping steder er priserne, det er så fantastisk billigt at du næsten kan skifte alt dit tøj ud, så lad hver med at pak kufferten helt op hvis du skal besøge
Surin's stille omgivelser

De næste 3 dage tog vi en tur på landet.

Vi besluttede os for at tage en tur på landet. Vi tog en bus i 9 timer til en lille by der hedder Surin, elefanternes by. Her boet vi i 3 dage mig og min veninde, det var en utrolig kontrast i forhold til Bangkok.

Folkene i den lille by var meget anderledes end hvad vi hidtil havde mødt. Folk var ikke vant til at se turister, så derfor var de meget snakkesalig og imødekommende.

Vi besluttede os også for at tage en 1 dags tur til Cambodja, da Surin kun ligger 2 timer derfra. Det var intet problem at rejse rundt med bus, for folkene var simpelthen så flinke, de hjalp gerne en til at bestille billetter og hvilken bus man skulle tag osv. den eneste ulempe er dog at de på landet ikke er særlig gode til engelsk, men de er meget imødekommende og interesseret i at hjælpe, derfor fandt man altid ud af det.

Turen til Cambodja var meget interessant, vi blev jagtede af vilde aber, mest vores egen skyld, vi troet de var søde, men det var de ikke. Jeg kunne blive ved med at skrive om spændende oplevelser, men mange af dem skal nok opleves selv.
linda i julens soltimer

Turen gik til Koh samet

En helt fantastisk ø med smuk natur og dejlige strande. Vi tilbragte 3 dage på øen, samt juleaften hvilket var rigtig hyggeligt, eftersom der var andre turister holde vi en lille jul på stranden, dog med thailandsk mad. Ellers badet vi og solet os og gik ture.

Der var super gode badestrande, og udflugtssteder. Helt bestemt turen værd, og heller ikke særlig dyr.

Så hvis du rejser en tur til Bangkok og synes du trænger til sol og strand, er Koh Samet ikke mere end 4 timer væk, en taxitur og bådtur.
Bangkoks natteliv

Tilbage til Bangkok.

De sidste 12 dage brugte vi i Bangkok, hvor vi oplevede en hel masse og også tog på ture fra byen af med taxa.

Vi var bla. i en dyrepark ude og se templer, ride på elefanter, på diskotek om aftenen og ude og sejle på et thailandsk flyde marked. Det var helt fantastik at opleve Thailand på så mange leder og kanter, og så kun på 3 uger.

Bangkok er byen der aldrig sover. Du kan altid finde et sted at spise, finde et sted og købe nye sko eller solcreme. og der er altid en hjælpende person i nærheden.

Dog skal der lige sige at mange ønsker at snyde en når man handler med med, lige fra taxa til tasker.

De fleste af gangende kom vi ned på halvdelen af den pris de startede med. Men god fornøjelse, hvis man elsker eventyr er Thailand noget for dig. Jeg skal i hvertfald snart tilbage.

Road trips, Udflugter

(Vi offentliggør ikke din e-mail-adresse)