Flere rejsetips om Bangkok

• Super flodtur i Bangkok med egen guide

08.03.16: Lisbeth
    Flodtur i Bangkok med firmaet Co Van Kessel kan på det varmeste anbefales.
    Vi havde en fantastisk formiddag med egen guide og longtailbåd i to timer.
  • Kosher food i Bangkok!

28.11.13: Uffe
    Thailandsk mad er selvfølgelig fantastisk i sig selv, og der vil gå lang tid før du har prøvet alle de fortræffeligheder der serveres.

Men som langtids backpacker eller udlandsdansker kan man til tider ønske sig noget andet, og det er her mit tip forhåbentligt kommer til gavn.
  • Erawan Museet en fantastisk oplevelse.

30.10.13: Jesper Møller
    Sidst jeg var i Bangkok kom jeg ved et tilfælde til Erawan Museet i Bangkok.
    Museet er noget anderledes end de sædvanlige templer, da selve Templet er inde i en gigantisk elefant med tre hoveder.

Læs mere om rejser til Bangkok

Bangkok Thailand - Guided endagstur, se byen bag facaden
Niels Jørgen Nielsen
Nørre Aaby
23. feb. 2012

Bangkok Thailand - Guided endagstur, se byen bag facaden

Lige en lille solstrålehistorie fra vores tur til Thailand .
Vi fløj til Bangkok den 11.-01.-12. hvor vi havde booket os ind på Royal Hotel i 3 nætter inden vi skulle videre til Hua Hin .
Et stykke tid før havde jeg læst i FDM’s Mail at De brugte det samme hotel i Bangkok og at man igennem dem kunne bestille en guide til at vise os rundt i byen .
Vi var 4 personer så det blev vi enige om, at det ville vi prøve turen ville vare fra kl.9.00 til ca. 16.00.
Aftenen før vi skulle på tur blev vi ringet op af guiden hun ville lige tjekke om vi var klar næste morgen kl.9.00 og præcis kl. 9.00 holdt der en stor Toyota uden for hotellet og guiden kom ind for at hente os hendes navn var Ross .
Først kørte vi ind til China Town, hvor vi fik en rundvisning i de smalle gader, hvor de sælger alle mulige og umulige ting, derefter gik turen videre med bilen hen til en indisk menighed (sihkerne) hvor vi så deres tempel. Da vi havde set nok var det blevet spisetid og så gik vi ind på en Kinesisk Restaurant og skulle spise og det var vældig sjovt for det foregik med pinde og det var jo ikke lige det vi var vant til men det gik bedre end forventet .
Det der kom lidt bag på os var at guiden ikke ville spise sammen med os, hun sagde, at hun var på arbejde, men senere på vores tur i Thailand fik vi at vide, at thailændinge ikke spiser sammen med fremmede, og slet ikke hvis de betaler ders måltid.
Efter at have spist gik vi hen til det Indiske Marked der lå i nærheden og gik igennem det pulserende liv der og det var også vældig interessant, der solgtes mest stof og tøj , foruden indisk te og kryderier.
Så blev vi hentet og kørt hen til Templet Wat Pho med den store liggende Buddha og det må man jo sige for den var 46 meter lang og 15 meter høj og beklædt med guldpapir det var inponerende da vi havde gået rundt og set hele området, hvor der også er en enorm samling af antikke buddhaer, var det tid at køre tilbage til hotellet .
Dagen var gået og vi havde oplevet en hel masse og det var en fornøjelse at have en guide der var til at forstå på engelsk så vi kan kun anbefale at hyre sådan en hvis man vil opleve noget nyt .

Jeg håber at andre vil bruge den guidede tur for den var virkelig god.